Første lægebesøg 5+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

302 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. februar 2016

Sommerblomst21

Så blev det endelig min tur til! Er nu lykkelig første gangs gravid  jeg ringede til min læge i dag og fortalte den gode nyhed hvor hun så efterfølgende spørger om jeg kan komme torsdag i næste uge hvor jeg vil være 5+0. Hun fortæller så at det ca vil vare en halvtime. Så er det lidt jeg tænker, kan det passe vi allerede skal have vores 8 ugers tjek/lægebesøg i uge 5? Nogen der har prøvet det? Som sagt er det første gang, så er helt ny i det her. Jeg har kun kunne læse mig at første læge besøg ca blev omkring uge 8 +/-. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Camilze

Jeg var også til lægen omkring uge 7, hvor de troede jeg var i uge 5. De lavede ikke journal på mig, men testede mig positiv for graviditet. Havde dog en veninde, der allerede fik lavet vandrejournal i uge 5, så tror måske det er lidt forskelligt? Men stort tillykke! 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Sommerblomst21

Camilze skriver:

Jeg var også til lægen omkring uge 7, hvor de troede jeg var i uge 5. De lavede ikke journal på mig, men testede mig positiv for graviditet. Havde dog en veninde, der allerede fik lavet vandrejournal i uge 5, så tror måske det er lidt forskelligt? Men stort tillykke! 

Tusind tak ja det er nok meget forskelligt så. Undrede mig bare over at det skulle tage en halvtime, men må se på torsdag hvad det ender med  tak for svar. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sommerblomst21 skriver:

Så blev det endelig min tur til! Er nu lykkelig første gangs gravid  jeg ringede til min læge i dag og fortalte den gode nyhed hvor hun så efterfølgende spørger om jeg kan komme torsdag i næste uge hvor jeg vil være 5+0. Hun fortæller så at det ca vil vare en halvtime. Så er det lidt jeg tænker, kan det passe vi allerede skal have vores 8 ugers tjek/lægebesøg i uge 5? Nogen der har prøvet det? Som sagt er det første gang, så er helt ny i det her. Jeg har kun kunne læse mig at første læge besøg ca blev omkring uge 8 +/-. 

Det kan man godt. Det er bare vigtigt at blodprøven først bliver taget efter 8+, men det ved lægerne jo godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.