De forbandede tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
9 svar
1 synes godt om
25. februar 2016

Vivienne

Min søn er syg på 5. døgn. 4 dage med høj feber (op til 41).

Blev undersøgt ved lægevagten, men man fandt intet.

Idag har han ikke feber, men bliver ved med at stikke fingrene i munden og har grædt det meste af dagen.

Vi mistænker tænderne. Alle er kommet ud undtagen nr. 3 i undermunden på begge sider.

Kan det virkelig være tænderne???

Har prøvet at give ham noget gele, som sku lindre smerterne, men synes ikke det hjælper meget.

HJÆLP!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Bissen

Vivienne skriver:

Idag har han ikke feber, men bliver ved med at stikke fingrene i munden og har grædt det meste af dagen.

Vi mistænker tænderne. Alle er kommet ud undtagen nr. 3 i undermunden på begge sider.

Har prøvet at give ham noget gele, som sku lindre smerterne, men synes ikke det hjælper meget.

HJÆLP!

Hmm.. jeg tror umiddelbart ikke sygdom og den høje feber har været pga. tænder. 

Jeg har fået af vide, at er feberen over 38, så er det ikke tænder. 

Men kan jo sagtens være han er ved at få tænder samtidig  

Vi gav nogle gange panodil til natten, når vores datter havde tandudbrud fordi hun virkelig var plaget af det og ellers smurte vil også med gel.

God bedring med ham  

Anmeld Citér

25. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Vivienne skriver:

HJÆLP!

Jeg har ved min yngste oplevet rigtig høj feber, op til 41 ved to omgange tandudbrud. Begge gange kom febern meget pludseligt og nogle timer efter var tanden brudt igennem.

Anmeld Citér

25. februar 2016

Pikku Myy

Vivienne skriver:

HJÆLP!

En børnesygeplejerske fortalte mig en gang at børn ikke får feber pga tandfrembrud, men at tænderne har nemmere ved at bryde igennem når man har feber. Det er simpelthen omvendt

Anmeld Citér

25. februar 2016

sne190810

Min datter, havde alle dage høj feber,et par dage optil tandfrembrud :-) 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Blop2

Vi har fået at vide af vores læge, at de ved tandfrembrud godt kan få en lille temperaturstigning, men alt over 39 grader har intet med tænderne at gøre.

vores datter blev syg samtidig med tandfrembrud, og hun var syg i næsten en uge hvor hun bare skreg og var utrystelig. Jeg tog barnevognen ind i stuen, og rullede hende i søvne. Vi fik anbefalet at give Panodil junior hvert 4-6 time og det gav altså lidt ro.

god bedring... ❤️

Anmeld Citér

25. februar 2016

Vivienne

Tak piger. 

Jeg tror det er en blanding af virus og tandfrembrud. Er ikke så vild med ideen om at give ham mere Panodil efter 4 dages panodilforbrug. 

Jeg afventer og ser... Håber bare at det går over snart 

Anmeld Citér

25. februar 2016

GUSO

Vivienne skriver:

Tak piger. 

Jeg tror det er en blanding af virus og tandfrembrud. Er ikke så vild med ideen om at give ham mere Panodil efter 4 dages panodilforbrug. 

Jeg afventer og ser... Håber bare at det går over snart 

Du kan sagtens give ham Panodil jeg har haft fyldt min dreng med Panodil hver 2. Uge i døgndækning i 1 1/2 år pga høj feber, og fået afvide på sygehuset at det ikke skader, til gengæld kan det være at han får det så godt af det at han kan spise og drikke lidt.. Evt kontakt vagtlægen hvis du er i tvivl ang brugen af Panodil..  Og rigtig god bedring med ham 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kan læse, at den del anbefaler Panodil i flæng, ikke fordi jeg er hellig, giver det nemlig selv hvis det brænder helt på. Men der er masser af nye studier der viser, at det faktisk kan skade immunforsvaret og vist også en del andre ting. Det er bare ikke særlig populær viden, men Google det

Anmeld Citér

26. februar 2016

Vivienne

Roselil skriver:

Kan læse, at den del anbefaler Panodil i flæng, ikke fordi jeg er hellig, giver det nemlig selv hvis det brænder helt på. Men der er masser af nye studier der viser, at det faktisk kan skade immunforsvaret og vist også en del andre ting. Det er bare ikke særlig populær viden, men Google det

Jeg er generelt imod, at man giver børn panodil "hist og pist", og nu, hvor det VIRKELIG var nødvendigt med panodiler i 4 dage pga høj feber, valgte jeg ikke at give ham dem ifm. tænderne. 

Har fundet ud af at han bare skal distraheres lidt mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.