Vækstscanning Imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
11 svar
1 synes godt om
24. februar 2016

Anonym trådstarter

Puh, så rundede jeg uge 35 og så er det vækstscanning imorgen, pga mit BMI, aner ikke hvorfor jeg skal det. Men jeg er godt nok nervøs har jeg været til alle scanningerne!

nogen der kan fortælle lidt hvad det handler om?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld Citér

24. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Pga overvægt kan baby blive "for stor". Derfor scanner de og måler længder osv. Udfra disse mål kan der beregnes vægt. 

Udfra en kurve kan de så estimere en vagt til termin

var selv til sådan en

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Pga overvægt kan baby blive "for stor". Derfor scanner de og måler længder osv. Udfra disse mål kan der beregnes vægt. 

Udfra en kurve kan de så estimere en vagt til termin

var selv til sådan en

Okay, foregår det bare som en alm scanning ? 

Anmeld Citér

24. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Okay, foregår det bare som en alm scanning ? 

Ja. Det er bare en læge der gør det. 

Det er bare meget større eller man kan næsten ikke se de forskellige dele fordi baby er blevet så stor 

jeg synes det var en rigtig god oplevelse. Han forklarede en hel masse som ikke blev nævnt noget om ved de andre to. Jeg hørte hjertelyd og se og hørte flowet i navlesnoren. 

Der bliver i grunden også målt mængden af fostervand. Jeg mener at det er fordi overvægtige har større risici for at producere for meget vist nok. 

Men leveforholdene bliver grundigt vurderet også. Så vurderer de til konferencen om du skal sættes igang før end de 14 dage, på termin måske, eller en uge over eller hvordan. 

Han vurderede vores pige til at ville veje 3600 g ved fødslen. Det gjorde han til begge af de vækstscanninger jeg var til. Men da hun kom ud dagen efter termin vejede hun 4500 g. Så det er ikke sikkert at det holder stik.

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det er bare meget større eller man kan næsten ikke se de forskellige dele fordi baby er blevet så stor 

jeg synes det var en rigtig god oplevelse. Han forklarede en hel masse som ikke blev nævnt noget om ved de andre to. Jeg hørte hjertelyd og se og hørte flowet i navlesnoren. 

Der bliver i grunden også målt mængden af fostervand. Jeg mener at det er fordi overvægtige har større risici for at producere for meget vist nok. 

Men leveforholdene bliver grundigt vurderet også. Så vurderer de til konferencen om du skal sættes igang før end de 14 dage, på termin måske, eller en uge over eller hvordan. 

Han vurderede vores pige til at ville veje 3600 g ved fødslen. Det gjorde han til begge af de vækstscanninger jeg var til. Men da hun kom ud dagen efter termin vejede hun 4500 g. Så det er ikke sikkert at det holder stik.

Okay det bliver da spændene nok og se hvor stor han er blevet så  det der med vækstscanningen ikke passer har jeg hørt fra mange....  Tager det som det kommer ud skal han nok komme. 

Er bare altid så nervøs for de scanninger selvom der jo ikke burde være noget være nervøs over den her gang

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Blev du sat igang så? Ved termin eller over 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg fik vægtscanninger i men anden graviditet, pga et meget stort barn 4500 g og en slem bristning første gang.

jeg blev scannet 3 gange og jeg blev ikke meget klogere, for 3 uger før termin scannede de ham til over 4100 g men en læge vuderede ham til 3800  5 min senere ved at mærke på maven. 

Skulle have været sat i gang til termin, men lillemanden valgte at vende forkert 2 dage før, men han vendte sig selv, og så reagere min krop bare så dårlig på igangsættelse, bådepiller og få taget vandt, så fødte første gang 14 dage over termin og anden gang 6 dage over termin. Denne gang var baby 4000 g og ingen bristning

held og lykke til dig 

Anmeld Citér

25. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Blev du sat igang så? Ved termin eller over 

Jeg tror altid man vil være lidt nervøs, det var jeg også. Det er jo vedrørende ens dyrebareste guldklump

han vurderede at jeg måtte gå en uge over tid den første gang jeg var til scanning. Anden gang som var i uge 38 vurderede han det samme. 

Men pga for højt blodtryk i uge 39 blev jrg sat igang dagen inden termin

Anmeld Citér

25. februar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg tror altid man vil være lidt nervøs, det var jeg også. Det er jo vedrørende ens dyrebareste guldklump

han vurderede at jeg måtte gå en uge over tid den første gang jeg var til scanning. Anden gang som var i uge 38 vurderede han det samme. 

Men pga for højt blodtryk i uge 39 blev jrg sat igang dagen inden termin

Okay 

er godt nok spændt på hvad de siger idag så, synes der er længe til kl er 1230

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.