Fortæl om jeres frieri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.404 visninger
9 svar
13 synes godt om
24. februar 2016

Tiggi

Hej.

Læste en artikel om en fyr som friede til sin kæreste på et diskotek og fik lige lyst til noget sukkersødt, så vil i ikke fortælle hvordan i friede/blev friet til ?

Kan jo starte selv Min mand og jeg havde længe talt om at skulle giftes på et tidspunkt, men han insisterende på at det var mandens opgave at fri, så sådan var det jo bare

Da vi så var på ferie i Spanien med hans familie (er vi hvert år) så skulle manden og jeg ud og spise en aften, og som en joke da vi gik klappede jeg ham lige på lommerne for at lede efter en ring Hehe men har jeg ikke gjort særlig grundigt for fandt ikke noget

Men ja vi endte på den hyggeligste spanske restaurant hvor vi fik en pande med paella, og der blev spillet musik og spaniere som hyggede og snakkede over det hele

Da vi havde spist gik vi en tur langs stranden og endte på havnen tæt på vores hotel, hvor vi kravlede op på nogle sten med udsigt udover havet på den ene side og kysten og bjerge på den anden side. 

Vi sidder og nyder udsigten og jeg begynder at synes at det er lidt koldt og spørg om vi ikke skal gå tilbage til hotellet, men min mand vil gerne lige vente lidt. Og så spørger han om eg vil gifte mig med ham, og giver mig en ring. Jeg begyndte at græde og sagde selvfølgelig ja . Han var dog ikke nede på knæ og har vi moret os lidt over siden, hvor hvis han havde prøvet var han næsten helt sikkert faldet i vandet med ring og det hele hehe .

Efterfølgende har han så været nede på knæ hjemme i vores lejlighed hvor han spurgte igen, fordi at jeg blev ved med at drille ham med at han ikke havde været på knæ 

Men ja blev gift efterfølgende sommer, og har nu været gift i 1½ år og har en datter på 1 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

2babygirls

Tiggi skriver:

Hej.

Læste en artikel om en fyr som friede til sin kæreste på et diskotek og fik lige lyst til noget sukkersødt, så vil i ikke fortælle hvordan i friede/blev friet til ?

Kan jo starte selv Min mand og jeg havde længe talt om at skulle giftes på et tidspunkt, men han insisterende på at det var mandens opgave at fri, så sådan var det jo bare

Da vi så var på ferie i Spanien med hans familie (er vi hvert år) så skulle manden og jeg ud og spise en aften, og som en joke da vi gik klappede jeg ham lige på lommerne for at lede efter en ring Hehe men har jeg ikke gjort særlig grundigt for fandt ikke noget

Men ja vi endte på den hyggeligste spanske restaurant hvor vi fik en pande med paella, og der blev spillet musik og spaniere som hyggede og snakkede over det hele

Da vi havde spist gik vi en tur langs stranden og endte på havnen tæt på vores hotel, hvor vi kravlede op på nogle sten med udsigt udover havet på den ene side og kysten og bjerge på den anden side. 

Vi sidder og nyder udsigten og jeg begynder at synes at det er lidt koldt og spørg om vi ikke skal gå tilbage til hotellet, men min mand vil gerne lige vente lidt. Og så spørger han om eg vil gifte mig med ham, og giver mig en ring. Jeg begyndte at græde og sagde selvfølgelig ja . Han var dog ikke nede på knæ og har vi moret os lidt over siden, hvor hvis han havde prøvet var han næsten helt sikkert faldet i vandet med ring og det hele hehe .

Efterfølgende har han så været nede på knæ hjemme i vores lejlighed hvor han spurgte igen, fordi at jeg blev ved med at drille ham med at han ikke havde været på knæ 

Men ja blev gift efterfølgende sommer, og har nu været gift i 1½ år og har en datter på 1 år 

Min mand skulle til tjek på sygehuset, så havde taget fri for at kører ham derind!

Den varmeste dag i juni, så han spørger om jeg vil med i den japanske have og spise og det vil jeg rigtig gerne! Vi går rundt og nyder parken og ved vandfaldet falder han på knæ og frier 

Vi går hen og spiser en let frokost hvorefter han siger at vi skal ind ved siden af og have en wellness dag med spa, champagne, jordbær og tilsidpt en par massage 

Da vi er færdige der kommer vi ud til bilen hvor han har 20 røde roser klar til mig! Om aftenen er vi ude og spise! Perfekt frieri 

Anmeld Citér

24. februar 2016

MsGadgaard

Tiggi skriver:

Hej.

Det var en dejlig historie  Og hvis i tager derned hvert år må det da vække dejlige minder  Ih, tænk hvis du havde fundet ringen!  Han må alligevel have været lidt nervøs der!

Og så vidt jeg hører fra min omgangskreds er det vidst mere undtagelsen end reglen alt det er med "ned på knæ" og det hele 

Men min gik dog ned på knæ. Han gik meget op i at det skulle være noget helt særligt og romantisk (selvom jeg godt tror, at han vidste, at han kunne have spurgt mig en doven fredag aften på sofaen, og jeg ville stadig have været ekstatisk alligevel )

Vi havde været sammen i 8-9 år (mødtes da vi var meget unge) og var så småt begyndt at snakke om vi skulle opstarte projekt baby. Jeg har dog altid sagt, at jeg gerne ville giftes først, da jeg gerne ville have at begge parter var juridisk ligestillede. Men han sagde at han synes ægteskab var meget voksent og seriøst, og at vi ikke havde råd... Så jeg troede der ville gå laaaaang tid endnu 

Han boede i Kbh da han læste til officer, jeg i Århus. Over juleferien besøgte jeg ham, og vi tog ind på Frederiksberg slot og fik en guidet rundvisning bare os 2 (han havde forinden spurgt hvad vi skulle lave når jeg kom over, og jeg havde bare sagt noget billigt uden at for mange mennesker og jule-ståhej).

På toppen af tagterrassen ud med udsigt over haven forsvandt guiden og min mand begyndte han at sige alt muligt til mig. At han elskede mig og ville tilbringe resten af sine dage med mig osv. Og så ned på knæ med fineste ring. Jeg sagde selvfølgelig ja. Guiden, som viste sig at være en bekendt af min mand, dukkede op med boblevand og glas. 

Jeg anede overhovedet ikke uråd. Men pludselig gav det f.eks. mening at han om morgenen som det første havde sagt "Næh, se, solen skinner!", noget han normalt ikke ville kommentere på med en sådan iver 

Vi fejrer 1. bryllupsdag her slut Maj. Vi venter vores første barn med termin i slutningen af August 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Krydserfingre

Valentinsdag.. Ja i know..

og han havde bestilt bord på vores yndlings restaurant som vi meget sjældent er på da det er ret dyrt. Fik noget lækkert mad men synes han havde meget travlt med at komme hjem.. Da vi kom hjem var der levende lys ude foran vores hus og hele vejen gennem entréen og ind til vores spisebord som stod oplyst i et helt mørkt hus. På bordet lå rosenblade, billeder fra vores tid sammen helt fra begyndelse til nu og selvfølgelig en kæmpe buket røde roser med liljer og brudeslør. Også faldt han på knæ og spurgte mig og gav mig ring på  

Anmeld Citér

24. februar 2016

Bshizzle

Ja, min kommende mand valgt jo osse i alt hemmelighed at planlægge hans frieri til mig 

Han havde allerede spurgt min Far.. 

Det startede med at vi skulle til Årsfest på Brandstationen (Han er Brandmand) med alle mænd og koner 

Et vennepar er hyret til at spille (band), og da vi alle har spist siger de i microfonen at min kæreste skal op og sige tak for året bla bla bla.. 

Han knæver løs og pludselig begynder han at snakke om mig ??! 

Ind af døren kommer nogle venner og Brandmænd med en MASSE røde roser..

Han ber mig komme op til ham og sætte mig på en stol.. Og så siger han, at han ville sige 300 ord, men de 6 ord ville dække det hele.. 

Ned på knæ.. Og bum ! 

300 stk langstilket røde roser blev det til 

Normalt hader jeg at være midtpunkt i en stor samlig, så om jeg var rød i hovedet? YEP! Tudefærdig? OH YEAH!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. februar 2016

HVPigen

Der var ikke noget frieri som sådan 

Min mand jeg er gift med idag, (han også den eneste men videre i sagen) 

Det var på min 20 års fødselsdag, og jeg er nysggerig som altid og vil vide hvad gaven var PRÆCIS da kl slog 00:00 og så viste han mig en ring og tænkte ja den er flot?  

Så sagde han at når vi begge fik fri så skulle vi kigge på forlovelse ringe! 

Og så bad jeg jo om "ned på knæ med dig" men det ville han sgu ikke 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Miti's mama

Vi havde allerede snakket om det - så vidste godt det ville komme. Vi tog en aften fri (gik på college med masser af lektier) og tog ud til stranden hvor det kun var os og stjernerne. Han havde pakket tæpper, puder, champagne og guitar og lagt det hele ud så fint. Så sad vi der og snakkede og han spillede lidt guitar og så gik han på knæ og friede  Super romantisk 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tiggi

Det er virkelig hyggeligt at læse om jeres oplevelser Nogle mere romatiske end andre

Anmeld Citér

26. februar 2016

EAF

Juleaften i 2009 da vi det år fejrede julen hos mine forældre sammen med mine søskende og deres daværende kærester. Han var så skide irritabel hele aftenen og jeg syntes bare det var træls, for kunne ikke forstå hvad det kom sig af. Det gik lige fra en yderlighed til den anden, bare sådan - hurtigt skift  

Nuvel vi fik danset om juletræet, pakket nogen gaver op, sunget julesalmer og bare hygget med lækkert mad, min mand havde været med til at kokkere i køkkenet. 

Og da vi så sad der i sofaen allesammen, midt i gaveræset - jeg havde termin i januar så lidt fyldig var jeg også og tonsede ikke rigtig rundt som jeg plejer. Vi havde ikke forinden talt om at gifte os, nu var vi jo lige pludselig blevet gravide og vores forhold var stadigvæk sådan lidt bølgegangsagtigt, så jeg havde det helt fint med at nu var vi lige gravide og lærte hinanden lidt mere at kende.. Meget stille og roligt forhold der egentligt... Godt og rart tempo... Og så hiver manden et tre sider langt brev op af lommen og så talte han bare i et væk om hans kærlighed til mig og hvordan vi nu var endt der og hvor lykkelig han var osv. Jeg hørte ikke rigtigt helt hvad han sagde, for der lød bare... den der slags ... Neeeeej-glædeslyd og nåååårh og den slags fra min familie og min søster græd, jeg græd, min yngste bror græd og tror min mand fik min mor og mormor med også og min ældste lillebror og min søsters daværende kæreste... Og så gik han endelig på knæ og satte den midlertidige ring på min finger, som også var ramt af graviditet så den rigtige skulle vi lige have justeret korrekt når kroppen var faldet så meget på plads efter fødslen, at det gav mening at få den. Jeg var MEGET overrumplet for syntes vi var et fint sted i vores forhold.

Da sønnike så var ca. 5 mrd. var vi på Bornholm i en hyggelig lille træhytte midt i en skov bare os tre og vi var ude at gå en tur en af dagene ved Helligdomsklipperne og min mand gik stille og roligt og plukkede lidt vilde blomster hist og her og havde vores søn i bæreselen og vejret var dejligt, solskin og der var bare rigtig megen varme imellem os. Vi nød det bare.. 

Her stod jeg så ved et rækværk og nød udsigten og da jeg vendte mig om satte min mand sig på knæ og spurgte; "Vil du gifte dig med  os? Der vidste jeg helt 100 at jeg rent faktisk havde lyst til at gifte mig med ham 

Så i 2007 mødte vi hinanden første gang

I 2008 blev vi kærester

I 2009 blev jeg gravid, flyttede sammen men det var i forvejen planlagt og så forlovet...

I 2010 blev vi forældre og forlovet igen 

I 2011 blev vi gift.

Anmeld Citér

26. februar 2016

amkjaer

Vi havde tilmeldt os et 10 km løb "Billund rundway" som er den eneste gang lufthavnen blev lukket om natten og vi skulle så løbe på start og landingsbanerne. 

Da vi kom i mål var der sådan noget afslutningsnoget og så pludselig gik min kæreste op og bandet begyndte at spille "jeg elsker dig som vinden blæser" og "No air" og så men slideshow på storskærmen og for rullende kamera og 7000 mennesker gik han på knæ �� det var meget specielt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.