Tiggi skriver:
Hej.
Læste en artikel om en fyr som friede til sin kæreste på et diskotek og fik lige lyst til noget sukkersødt, så vil i ikke fortælle hvordan i friede/blev friet til ?
Kan jo starte selv
Min mand og jeg havde længe talt om at skulle giftes på et tidspunkt, men han insisterende på at det var mandens opgave at fri, så sådan var det jo bare
.
Da vi så var på ferie i Spanien med hans familie (er vi hvert år) så skulle manden og jeg ud og spise en aften, og som en joke da vi gik klappede jeg ham lige på lommerne for at lede efter en ring
Hehe men har jeg ikke gjort særlig grundigt for fandt ikke noget
.
Men ja vi endte på den hyggeligste spanske restaurant hvor vi fik en pande med paella, og der blev spillet musik og spaniere som hyggede og snakkede over det hele
.
Da vi havde spist gik vi en tur langs stranden og endte på havnen tæt på vores hotel, hvor vi kravlede op på nogle sten med udsigt udover havet på den ene side og kysten og bjerge på den anden side. 
Vi sidder og nyder udsigten og jeg begynder at synes at det er lidt koldt og spørg om vi ikke skal gå tilbage til hotellet, men min mand vil gerne lige vente lidt. Og så spørger han om eg vil gifte mig med ham, og giver mig en ring. Jeg begyndte at græde og sagde selvfølgelig ja
. Han var dog ikke nede på knæ og har vi moret os lidt over siden, hvor hvis han havde prøvet var han næsten helt sikkert faldet i vandet med ring og det hele hehe
.
Efterfølgende har han så været nede på knæ hjemme i vores lejlighed hvor han spurgte igen, fordi at jeg blev ved med at drille ham med at han ikke havde været på knæ
.
Men ja blev gift efterfølgende sommer, og har nu været gift i 1½ år og har en datter på 1 år 
Det var en dejlig historie 
Og hvis i tager derned hvert år må det da vække dejlige minder
Ih, tænk hvis du havde fundet ringen!
Han må alligevel have været lidt nervøs der!
Og så vidt jeg hører fra min omgangskreds er det vidst mere undtagelsen end reglen alt det er med "ned på knæ" og det hele 
Men min gik dog ned på knæ. Han gik meget op i at det skulle være noget helt særligt og romantisk (selvom jeg godt tror, at han vidste, at han kunne have spurgt mig en doven fredag aften på sofaen, og jeg ville stadig have været ekstatisk alligevel
)
Vi havde været sammen i 8-9 år (mødtes da vi var meget unge) og var så småt begyndt at snakke om vi skulle opstarte projekt baby. Jeg har dog altid sagt, at jeg gerne ville giftes først, da jeg gerne ville have at begge parter var juridisk ligestillede. Men han sagde at han synes ægteskab var meget voksent og seriøst, og at vi ikke havde råd... Så jeg troede der ville gå laaaaang tid endnu 
Han boede i Kbh da han læste til officer, jeg i Århus. Over juleferien besøgte jeg ham, og vi tog ind på Frederiksberg slot og fik en guidet rundvisning bare os 2 (han havde forinden spurgt hvad vi skulle lave når jeg kom over, og jeg havde bare sagt noget billigt uden at for mange mennesker og jule-ståhej).
På toppen af tagterrassen ud med udsigt over haven forsvandt guiden og min mand begyndte han at sige alt muligt til mig. At han elskede mig og ville tilbringe resten af sine dage med mig osv. Og så ned på knæ med fineste ring. Jeg sagde selvfølgelig ja. Guiden, som viste sig at være en bekendt af min mand, dukkede op med boblevand og glas.
Jeg anede overhovedet ikke uråd. Men pludselig gav det f.eks. mening at han om morgenen som det første havde sagt "Næh, se, solen skinner!", noget han normalt ikke ville kommentere på med en sådan iver 
Vi fejrer 1. bryllupsdag her slut Maj. Vi venter vores første barn med termin i slutningen af August