Dilemma! Uddannelse og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
17 svar
5 synes godt om
23. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har maks 6 mdr tilbage på mit nuværende job da jeg ikke kan blive forlænget længere. 

Jeg har søgt en stilling som kontor elev hos kommunen da jeg trænger til at få en pause fra hjemmeplejen, men kommer derimod til at sidde med sager som handicap og psykiatri hvilket jeg syndes er mega spændende! 

Her er mit dilemma!! 

Jeg skal søge nu, men stillingen er først fra den 1 september. Vi får svar om 2-3 uger om vi bliver optaget, der optages 6 elever. Vi skal til samtale om ivf den 1 marts. Og starter vel umiddelbart op når jeg begynder at bløde, som nok er 2-3 uger efter samtalen. Hvad nu hvis jeg bliver gravid i første hug og jeg bliver optaget som elev ? Jeg kommer kun til at have en måned under uddannelsen så, det duer jo ikke. Men samtidighed har vi været igang i 2 år nu. Vi har ikke lyst til at udskyde det alt for meget. Hvem ved måske går der yderligere 2 år før jeg bliver gravid, men hvad nu hvis der ikke gør? 

Det er mit drømmejob og min drømmebaby  hvad ville du gøre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg har maks 6 mdr tilbage på mit nuværende job da jeg ikke kan blive forlænget længere. 

Jeg har søgt en stilling som kontor elev hos kommunen da jeg trænger til at få en pause fra hjemmeplejen, men kommer derimod til at sidde med sager som handicap og psykiatri hvilket jeg syndes er mega spændende! 

Her er mit dilemma!! 

Jeg skal søge nu, men stillingen er først fra den 1 september. Vi får svar om 2-3 uger om vi bliver optaget, der optages 6 elever. Vi skal til samtale om ivf den 1 marts. Og starter vel umiddelbart op når jeg begynder at bløde, som nok er 2-3 uger efter samtalen. Hvad nu hvis jeg bliver gravid i første hug og jeg bliver optaget som elev ? Jeg kommer kun til at have en måned under uddannelsen så, det duer jo ikke. Men samtidighed har vi været igang i 2 år nu. Vi har ikke lyst til at udskyde det alt for meget. Hvem ved måske går der yderligere 2 år før jeg bliver gravid, men hvad nu hvis der ikke gør? 

Det er mit drømmejob og min drømmebaby  hvad ville du gøre?? 

Jeg ville tage IVF samtalen og se om du får pladsen. Gør du, ville jeg udskyde IVF forsøget til du er faldet på plads på jobbet og har været der nogle måneder. 

Det er ekstremt hårdt både at starte behandling og nyt job på samme tid. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg ville tage IVF samtalen og se om du får pladsen. Gør du, ville jeg udskyde IVF forsøget til du er faldet på plads på jobbet og har været der nogle måneder. 

Det er ekstremt hårdt både at starte behandling og nyt job på samme tid. 

Får pladsen ? Jeg tror ikke jeg er helt med? Vi er henvist til ivf men er det fordi der er så mange tilmeldte derude at man står i kø eller hvad ?

det ville da helt sikkert uddannelsesmæssigt være at foretrække at blive gravid maks et par mdr før eller i så fald efter jeg er startet. Men vi har også bare ventet og forsøgt i snart 2 år. Og vi er begge 26 snart 27 år. Det føles umuligt at skulle udskyde det næsten et halvt år mere 

Anmeld Citér

23. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Får pladsen ? Jeg tror ikke jeg er helt med? Vi er henvist til ivf men er det fordi der er så mange tilmeldte derude at man står i kø eller hvad ?

det ville da helt sikkert uddannelsesmæssigt være at foretrække at blive gravid maks et par mdr før eller i så fald efter jeg er startet. Men vi har også bare ventet og forsøgt i snart 2 år. Og vi er begge 26 snart 27 år. Det føles umuligt at skulle udskyde det næsten et halvt år mere 

Mener får stillingen som elev. 

Og ja, man kan ikke altid være garanteret en plads til IVF grundet for mange tilmeldte. Så det er umuligt at passe helt ind i ens planer og forstillinger  

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Mener får stillingen som elev. 

Og ja, man kan ikke altid være garanteret en plads til IVF grundet for mange tilmeldte. Så det er umuligt at passe helt ind i ens planer og forstillinger  

Ih det er svært! mit hjerte bliver rykket i 2 forskellige retninger lige nu  

ved du hvornår de går på og fra sommerferie ca ?

Anmeld Citér

23. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Ih det er svært! mit hjerte bliver rykket i 2 forskellige retninger lige nu  

ved du hvornår de går på og fra sommerferie ca ?

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Det er også svært. Men min bedste erfaring er at prøve at give lidt slip og ikke planlægge for meget og regne på hvornår det passer bedst i behandling, for det er ikke altid man har den store indflydelse på om det bliver sådan når man er i behandling. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Det er også svært. Men min bedste erfaring er at prøve at give lidt slip og ikke planlægge for meget og regne på hvornår det passer bedst i behandling, for det er ikke altid man har den store indflydelse på om det bliver sådan når man er i behandling. 

I Dronninglund. Nej synes nu også at vi har været ret rolige det sidste lange stykke tid men lige det her hvor det har så stor indflydelse på vores fremtid, især økonomisk. Går mig lidt på, men vi må starte ud med samtalen og så se derfra. Det er heller ikke sikkert at jeg bliver optaget som elev. Men håber da 

Anmeld Citér

23. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

I Dronninglund. Nej synes nu også at vi har været ret rolige det sidste lange stykke tid men lige det her hvor det har så stor indflydelse på vores fremtid, især økonomisk. Går mig lidt på, men vi må starte ud med samtalen og så se derfra. Det er heller ikke sikkert at jeg bliver optaget som elev. Men håber da 

Kan ikke huske hvordan deres sommerferie falder, men jeg ved at de tit afviser pga. for mange tilmeldte. De plejer at smide det ind på deres hjemmeside når den er fastlagt. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Kan ikke huske hvordan deres sommerferie falder, men jeg ved at de tit afviser pga. for mange tilmeldte. De plejer at smide det ind på deres hjemmeside når den er fastlagt. 

Okay 

Anmeld Citér

23. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

At være i fertilitetsbehandling kræver tid, ro og accepten af at man ikke får lov til at kontrollere forløbet. Det er vanvittigt svært at lære, men det mindsker frustrationerne betydeligt.

Derfor kommer din beslutning kommer an på om du orker at køre begge dele sideløbende, med alt hvad det giver af fravær, udmattelse, mv. For hvis du gør det, synes jeg at du skal gøre begge dele. Principielt kan man være i fertilitetsbehandling i årevis, og det er så hårdt at sige nej til den ene mulighed efter den anden, for derefter at opdage at man ikke blev gravid alligevel.

Livet må - selvom det er hamrende svært - gå videre i én eller anden form. Og bliver du gravid, så vil alle de andre "praktiske ting" løse sig - det gør de altid!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.