Hej
Hvor mange af jer har oplevet læger der var virkelig ubehagelige og usympatiske? Jeg har desværre prøvet det et par gange og bliver rigtig ked af det over det.
Når man går til en læge og måske skal tale om noget der er svært eller ikke er rart vil man gerne mødes af et rart menneske. Men ofte har jeg oplevet at lægen afbryder mens man fortæller og ikke vil høre hvad man selv har at sige. Der bliver sprunget direkte til en konklusion.
Det værste jeg har oplevet var en læge som åbenbart ikke havde tid til at høre hvad jeg havde at sige om sagen, for han afbrød mig og tog en beslutning meget hurtigt. Til gengæld begyndte han at spørge om meget underlige ting, f.eks. om jeg boede hos mine forældre, hvor min mand og jeg bor, om det var en ejerlejlighed eller leje, hvor stor vores lejlighed er, hvor mange værelser den har og hvor meget vi har givet for den da vi købte den. WTF? Hvad har det med sagen at gøre?
Jeg sagde også at jeg foretrækker private hospitaler, men han blev ved med at henvise til at jeg kunne gå gratis til min egen læge og på et almindeligt hospital. Jeg fornemmede at han ikke troede på at jeg havde råd til behandling på et privat hospital. Jeg er ikke engang sikker på at han tjekkede hvor gammel jeg er ( 24 år), for han behandlede mig som en der var langt yngre. Jeg var dybt chokeret da jeg gik derfra, og jeg forstår ikke hvordan alle de ting var relevante.
Er der nogen der har prøvet noget lignende og hvad gjorde i ved det?
Anmeld
Citér