Job samtale. hvad siger man til tidligere opsigels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
5 svar
8 synes godt om
22. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal til jobsamtale på onsdag til et fritidsjob.

Min bekymring kommer hvis jeg får spørgsmålet hvorfor jeg stoppede i mit tidligere arbejde.

Grunden til jeg blev opsagt var jeg gik sygemeldt et par uger me kyssesyge (mild grad) og lige da jeg skulle til at i gang igen fandt jeg ud af jeg havde en stor cyste i maven med 4 liter blod der skulle fjernes og det gav en 6-8 ugers sygemelding og langsom opstart. da vi fik ny chef og min kærste som arbejde samme sted blev flyttet og sagde så selv op derefter og jeg fik taget 10 af mine timer uden at kunne få en grund gik jeg ned med stress/depression pga uretfærdig behandling da jeg ellers havde været meget med og ikke havde haft en sygemelding før alt dette. Jeg røg op på 120 sygedage lige inden jeg skulle starte igen og fik lige op til jul en fyreseddel.

Hvad siger man i sådan et tilfælde for det ikke lyder som om jeg er syg hele tiden for det var kun den periode det var uheldigt det hele kom oven i hinanden.

Hvad havde i sagt hvis det var jer der fik dette spørgsmål ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Aleah

Anonym skriver:

Min bekymring kommer hvis jeg får spørgsmålet hvorfor jeg stoppede i mit tidligere arbejde.

Grunden til jeg blev opsagt var jeg gik sygemeldt et par uger me kyssesyge (mild grad) og lige da jeg skulle til at i gang igen fandt jeg ud af jeg havde en stor cyste i maven med 4 liter blod der skulle fjernes og det gav en 6-8 ugers sygemelding og langsom opstart. da vi fik ny chef og min kærste som arbejde samme sted blev flyttet og sagde så selv op derefter og jeg fik taget 10 af mine timer uden at kunne få en grund gik jeg ned med stress/depression pga uretfærdig behandling da jeg ellers havde været meget med og ikke havde haft en sygemelding før alt dette. Jeg røg op på 120 sygedage lige inden jeg skulle starte igen og fik lige op til jul en fyreseddel.

Hvad siger man i sådan et tilfælde for det ikke lyder som om jeg er syg hele tiden for det var kun den periode det var uheldigt det hele kom oven i hinanden.

Jeg ville nok bare været ærlig og fortælle dem en kort version af forløbet.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Morjanne76

Som en anden skriver en kort version af din historie. Hiver det frem der er relevant for en evt. arbejdsgiver og hvad du har gjort for at holde dig igang og gøre dig attraktiv for arbejdsmarkedet. Aldrig tal dårlig om din tidligere arbejdsgiver 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

som min søster siger så må jeg jo sige jeg uheldigvis røg ind i en omgang kyssesyge og en operation som jeg ikke er herre over selv. men ellers er jeg normalt aldrig syg og var faktisk rigtig glad for at være der.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Jeg ville nok bare sige at jeg have sagt op fordi jeg ikke kunne få nok timer og derfor ville lede efter noget andet, men at jeg ikke havde fundet det endnu. 

Ville undlade at fortælle om depressionen i hver fald. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

jeg sagde jo bare ikke selv om.

jeg vil heller ikke nævne depression.

Men tænker hvis jeg siger jeg desværre røg ind i de 2 sygdomsperioder som jeg ikke selv var herre over men at jeg var rigtig glad for at være der.

Syntes det er svært da jeg syntes at uanset hvad så lyder det negativt og ved jeg ikke selv sagde op kan jeg jo ikke rigtig sige det hvis hun så ringer til min tidligere arbejdsplads og spørger selvom det er en stor dagligvarekæde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.