Sygdom i vuggestuen. ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2016

Abracadabra

S*DD skriver:

Barnet skal være i behandling i to døgn +der ikke må være smuds i øjnene. Så hvis der er det er det hjem med barnet 

Men behandling kan også være vask med saltvandsdråber/alm. vand, og viral øjenbetændelse er jo præcis det samme som snotten ved næsen. Nogle børn får det hyppigt, andre aldrig. Men at tro, at der kun kommer ikke-snottede børn i vuggestue, er vist naivt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

Anja82

S*DD skriver:

Barnet skal være i behandling i to døgn +der ikke må være smuds i øjnene. Så hvis der er det er det hjem med barnet 

Denne er kopieret fra region Midtjylland, så det er måske forskelligt fra sted til sted 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. februar 2016

Kløver

Anja82 skriver:

Denne er kopieret fra region Midtjylland, så det er måske forskelligt fra sted til sted 

Den gælder også hos os i Sydjylland  

Anmeld Citér

24. februar 2016

Befre_willy

Det er desværre også de færreste forældre der holder feberfri dag her. Eller den der dag hvor de ikke har tynd mave fri dag.

Anmeld Citér

24. februar 2016

Mom2Two

S*DD skriver:

I min vuggestue ska de bare være under behandling ... 

Anmeld Citér

24. februar 2016

lineog4

Abracadabra skriver:

Øjenbetændelse nægter jeg at behandle med antibiotika, hvis barnet også er snottet. Det er virus! 

Hvis der er tynd mave, skal barnet jo være hjemme, til maven er sikkert i orden. I yderste konsekvens må institutionen sende en underretning til kommunen og/eller bede moderen finde en anden institution. 

Men det bliver aldrig din sag. 

Tror slet ikke man kan få antibiotika hvis det er en virus omgang - vil min læge i hvert fald ikke udskrive

Anmeld Citér

24. februar 2016

lineog4

Befre_willy skriver:

Det er desværre også de færreste forældre der holder feberfri dag her. Eller den der dag hvor de ikke har tynd mave fri dag.

Kan godt nok også være svært at holde en feberfri dag - jeg har ønsket om at gøre det især for mine børns skyld for det er rart at lige komme op på toppen igen inden man skal ned og have en lang dag. Men med 3 børn, to jobs og kun en mormor med både et liv, sygdom, ferier og og og... Så er det godt nok også et hårdt krav fra institutionens side. Det må vel hedde: børn kan komme tilbage når de kan indgå i den hverdag der i institutionen på lige vilkår med de andre. Så fx efter en lille snotnæse og lidt forhøjet feber kan man sagtens være klar dagen efter, hvorimod en omgang lungebetændelse måske lige kræver en dag mere hjemme... 

Men der udover undrer jeg mig over hvor meget du ved, er det moren selv der fortæller det hele også om hvad hun har fået at vide til personlige møder, og i det hele taget at der er holdt møder?

Anmeld Citér

24. februar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
S*DD skriver:

Dette er ikke korrekt. Barnet skal være i behandling og må derefter komme i vs.

Det kan godt tænkes, at det har været anderledes i den vs I har bruger eller har brugt.

Vi har haft to børn i vs og de skulle blot være i behandling og så måtte de godt komme.

Anmeld Citér

25. februar 2016

Befre_willy

Nu har det stakkels barn skoldkopper. Moderen sendte en runde SMS til alle forældre på stuen. Så må vi se hvor længe barnet får lov til at blive hjemme ....

Anmeld Citér

25. februar 2016

Befre_willy

Kan dog forstå de forældre der har et arbejde at de sender deres børn afsted trods lidt feber eller andet. Men folk på barsel eller andet der har mulighed til at passe deres syge barn hjemme. Det har jeg mindre forståelse for. Men det er en interessant debat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.