Meget lang cyklus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2016

OscarMor

ej allesammen! sad

Jeg syntes efterhånden jeg er begyndt at blive frusteret devil
Jeg sluttede med p-piller i slutningen af oktober 2015, og have min første cyklus først i Januar, hvilket min læge sage var normalt. Han sagde også at jeg nok skulle regne med at min cyklus fremover ville være ustabil (hvilket er fair nok) smiley
Jeg venter endnu på min næste cyklus, dog har jeg haft lidt pletblødning (ca. 2 dage), min cyklus rammer pr. dags dato dag 48 
Hvad er jeres erfaringer? og ville i mene jeg skal prikke mere til lægen? 

Tusinde tak for svar! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

KissMeKissMeKissMe

MiaNielsen skriver:

ej allesammen! sad

Jeg sluttede med p-piller i slutningen af oktober 2015, og have min første cyklus først i Januar, hvilket min læge sage var normalt. Han sagde også at jeg nok skulle regne med at min cyklus fremover ville være ustabil (hvilket er fair nok) smiley
Jeg venter endnu på min næste cyklus, dog har jeg haft lidt pletblødning (ca. 2 dage), min cyklus rammer pr. dags dato dag 48 

Tusinde tak for svar! 

Min erfaring er, at det kun går nedad bakke. Min første cyklus var ca. 45 dage, næste var vist 80 og så så jeg ikke mens igen, før vi startede i behandling (og fandt ud af, at jeg har PCOS, hvilket den praktiserende læge efter eget udsagn var HELT sikker på, at jeg ikke havde). 

Min erfaring er dog også, at lægen ikke vil gøre noget. Vi kom godt nok i behandling allerede efter 6 måneder, men den henvisning fik jeg primært fordi jeg pletblødte hver dag i en måned. 

Se på sundhed.dk. Der står nogle retningslinjer for hvornår læger vil gøre noget. Tror det er efter en periode på 3 måneder uden mens. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Helbech

MiaNielsen skriver:

ej allesammen! sad

Tusinde tak for svar! 

Hej

Hvor længe har du taget p-piller inden du stoppede ?

Jeg stoppede selv i feb 2015. Og fik første menstruation efter 49 dage. Dvs jeg fik mens-smerter og gammelt blodigt udflåd i 2 dage.

Jeg gik hos lægen da jeg syntes det var meget mærkeligt, men hun sagde jeg lige skulle give det tre måneder mere.

Derefter gik der 89 dage. før jeg fik en omgang af det samme slags menstruation. (Hvis man kan kalde det for det)

Sidst i august 2015 var jeg igen til lægen. Fortalte jeg at jo slet ikke blødte rigtigt og at jeg mente der var noget helt galt. Og jeg blev henvist til en fertilitetsklinik som fik jeg mig udredt og diagnosticeret med PCOS. Hvilket jo så har givet os behandling og nu venter vi os Det fandt vi ud af i sidste uge

Anmeld Citér

22. februar 2016

MorTilN

Jeg stoppede med p-piller slut juni 15 og blødte første gang 19 december 15 og har ikke blødt siden. Var til læge efter 3 mdr og fik afvide jeg skulle give det 2 mdr mere og fik så konsteteret pcos efter de 2 mdr, så vi venter på at starte behandling.

Anmeld Citér

23. februar 2016

OscarMor

Helbech skriver:

Hej

Hvor længe har du taget p-piller inden du stoppede ?

Jeg stoppede selv i feb 2015. Og fik første menstruation efter 49 dage. Dvs jeg fik mens-smerter og gammelt blodigt udflåd i 2 dage.

Jeg gik hos lægen da jeg syntes det var meget mærkeligt, men hun sagde jeg lige skulle give det tre måneder mere.

Derefter gik der 89 dage. før jeg fik en omgang af det samme slags menstruation. (Hvis man kan kalde det for det)

Sidst i august 2015 var jeg igen til lægen. Fortalte jeg at jo slet ikke blødte rigtigt og at jeg mente der var noget helt galt. Og jeg blev henvist til en fertilitetsklinik som fik jeg mig udredt og diagnosticeret med PCOS. Hvilket jo så har givet os behandling og nu venter vi os Det fandt vi ud af i sidste uge

Tak for svar! 

Det var faktisk min læge som anbefalede mig at tage p-piller 
Jeg var 15-16 år gammel da jeg startede og ikke holdt pause, så min cyklus nåede ikke engang at blive regelmæssig inden jeg fik p-piller  Syntes det er lidt øv at man ikke bliver ordentlig informeret omkring de følger der kan være ved at starte på p-piller 

Hvis jeg vidste det ville blive så "bøvlet" at stoppe igen, så ville jeg aldrig have taget dem til at starte med

Anmeld Citér

23. februar 2016

OscarMor

Viventerpådig skriver:

Jeg stoppede med p-piller slut juni 15 og blødte første gang 19 december 15 og har ikke blødt siden. Var til læge efter 3 mdr og fik afvide jeg skulle give det 2 mdr mere og fik så konsteteret pcos efter de 2 mdr, så vi venter på at starte behandling.

Jeg overvejer også lidt at bede min læge undersøge om jeg har pcos, men jeg tror ikke rigtig på at der sker noget 

Anmeld Citér

23. februar 2016

MorTilN

MiaNielsen skriver:

Jeg overvejer også lidt at bede min læge undersøge om jeg har pcos, men jeg tror ikke rigtig på at der sker noget 

Du kan jo prøve at høre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.