Behandling 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
12 svar
3 synes godt om
22. februar 2016

pcoramt

Vi er i den heldige situation at i år 2013 blev jeg gravid med tvillinger, som jeg fødte i september 2013. Jeg har PCOS, og var igennem IUI. vores drenge er nu 2 år og 5 mdr. og vi ønsker os brændende lillesøster eller lillebror. 

Ved første behandling betalte vi selv for medicin, men ellers var resten gratis. - nu er mit spørgsmål så, kan vi bare sådan lige få hjælp til 2. graviditet med barn nr. 3? - eller hvad koster det egentligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

smilfraungpige

ved første barn (også selvom det bliver tvillinger) skal man kun betale medcin ved det offenlige.. og man kunne også få hjælp til andet eller trejde barn gratis. men nu skal man betale for at få barn nr 2-3 .. ved ikke hvad det koster men vil tro 10000 + 

Anmeld Citér

22. februar 2016

BigHope13

pcoramt skriver:

Vi er i den heldige situation at i år 2013 blev jeg gravid med tvillinger, som jeg fødte i september 2013. Jeg har PCOS, og var igennem IUI. vores drenge er nu 2 år og 5 mdr. og vi ønsker os brændende lillesøster eller lillebror. 

Ved første behandling betalte vi selv for medicin, men ellers var resten gratis. - nu er mit spørgsmål så, kan vi bare sådan lige få hjælp til 2. graviditet med barn nr. 3? - eller hvad koster det egentligt? 

Sådan som jeg har forstået det og fået at vide gennem vores special læge som vi var i behandling ved. Så er det stadig gratis med Iui både med 2, 3 barn osv.. Selvfølge selv betale for medicin som du /vi skulle sidst.

det er først hvis Iui ikke er nok og i skal videre i systemet det kommer til at koste.

Anmeld Citér

23. februar 2016

pcoramt

smilfraungpige skriver:

ved første barn (også selvom det bliver tvillinger) skal man kun betale medcin ved det offenlige.. og man kunne også få hjælp til andet eller trejde barn gratis. men nu skal man betale for at få barn nr 2-3 .. ved ikke hvad det koster men vil tro 10000 + 

årh øv! håber naturen vil noget andet så :/

Anmeld Citér

23. februar 2016

pcoramt

BigHope13 skriver:

Sådan som jeg har forstået det og fået at vide gennem vores special læge som vi var i behandling ved. Så er det stadig gratis med Iui både med 2, 3 barn osv.. Selvfølge selv betale for medicin som du /vi skulle sidst.

det er først hvis Iui ikke er nok og i skal videre i systemet det kommer til at koste.

Det håber vi på  - skal vi følges ad igen søde?

Anmeld Citér

23. februar 2016

BigHope13

pcoramt skriver:

Det håber vi på  - skal vi følges ad igen søde?

Mener blot man skal have en henvisning,  men det burde jo ikke være et  problem

åhh det kunne da være så hyggeligt..  Vi er dog ikke rigtig klar endnu  økonomien måtte gerne være bedre.  Men jeg er så klar,  og tror thor ville have så godt af det

Anmeld Citér

23. februar 2016

Becks

BigHope13 skriver:

åhh det kunne da være så hyggeligt..  Vi er dog ikke rigtig klar endnu  økonomien måtte gerne være bedre.  Men jeg er så klar,  og tror thor ville have så godt af det

Reglerne blev lavet om i Nov 15 :)

Man kan ikke længere få henvisning til behandling i det offentlige, hvis man har et fælles barn..

Så iui koster desværre også nu.. Men det er ikke så dyrt som IVF.. Priserne står på de privates hjemmesider..

Anmeld Citér

23. februar 2016

esioul

Der er pr 11/11-2015 kommet egenbetaling med inseminering. 

"Der bliver i fremtiden egenbetaling for alle former for fertilitetsbehandling for dem, der har barn i forvejen. Det er de samme regler for alle speciallægeklinikker, der har overenskomst med Sygesikringen – det er altså ikke kun hos os. Med virkning fra 11. november 2015 er reglen, at der ikke længere er mulighed for fertilitetsbehandling under Sygesikringen, hvis et par eller en enlig kvinde i forvejen har barn." 

Taget herfra:  http://www.trianglen.dk/uploads/1/2/1/6/12165167/iui-h_patientinformation.pdf

Anmeld Citér

23. februar 2016

BigHope13

Becks skriver:

Reglerne blev lavet om i Nov 15 :)

Man kan ikke længere få henvisning til behandling i det offentlige, hvis man har et fælles barn..

Så iui koster desværre også nu.. Men det er ikke så dyrt som IVF.. Priserne står på de privates hjemmesider..

Øhh øv,,,  ja det undre mig selvfølgelig ikke,  det jo efterhånden ved at være længe siden at jeg fik en anden forklaring det hvor vi var i behandling.. 

Så skal vi da slet ikke have nr 2 lige foreløbig. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

pcoramt

BigHope13 skriver:

Det skal også først være til vinter, så jeg kan nå at gennemføre 2 semestre på min videregående udd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.