Anonym skriver:
Puuh.. Er bange for jeg har mistet følelserne for min kæreste.. Vi blev eller forældre for 3 måneder siden, men inden fødslen havde vi det fint sammen .. Synes ærlig talt han er irriterende og ret barnlig.. Hvis vi diskutere ignorere han mig, prøver vi snakke om at rede tingende ud, ved han aldrig hvad han skal dige eller svare.. Man kan ikke snakke med ham om ting man er ked af- han lytter ikke eller også hed han ikke hvad han skal svare.. Lige inden jeg fødte var jeg rigtig ked af det, og prøvede at åbne op om det for ham .. Var ked af det fordi jeg følte mig ensom, fordi vi aldrig snakkede sammen, og han bare sov lige så snart han kom fra arbejde.. Hans respons var at give mig et kys på armen for at falde i søvn .. Klokken syv om aftenen..
Vi overvejer at finde en ny lejlighed, men jeh jan simpelthen ikke slippe fantasien om at flytte for mig selv, med vores søn.. Når jeh tænker på fremtiden er han ikke med.. Vi har ingen kærlighed i forholdet .. Han prøver hele tiden .. Og kan bare mærke jeg ikke har lyst til nærheden og derfor er afvisende.. Det skaber kun flere problemer.. Vi vrisser hele tiden af hinanden, og han bliver sur over nogle ret mærkelige ting ..
Jeg har bare ikke sat vores søn til verdenen for at vi skulle gå fra hinanden .. Men tror kærligheden er forsvundet .. Render med et håb om alt bliver godt igen.. Men er bange for løbet er kørt .. Burde jeh slutte forholdet? Hvordan slutter jeg det overhovedet
.. Undskyld, men har ingen at snakke med det om, sp skrev her i de ..
Nej, absolut nej. Du har jo dårligt nok født og fortæller, at forholdet var fint inden i fik barn og at han kæmper. Med mindre der er noget himmelråbende galt i forholdet, så har man altså et ansvar for at prøve at få det til at fungere, når man har sat barn i verden. Især når barnet er spæd: det kræver manglende søvn og overskud, manglende tid til forholdet og sig selv, og det slider på forholdet. Men det er desværre en del af det for de fleste, en del man må investere, fordi det bliver nemmere på et tidspunkt hvor man får tid til at være sig selv og par igen.
Det er meget normalt, når man har en baby, at ens lyst til fysisk nærkontakt og omsorg svinder voldsomt ind, fordi det behov dækkes af baby. Men faderen har ofte ikke den samme mængde af fysisk kontakt med barnet, og hans behov dækkes derfor ikke. Derfor synes jeg, at man må prøve at presse sig selv lidt til i det mindste at indføre kys og kram i dagligdagen, da lidt omsorg og nærhed er en lille pris at betale for et bedre fungerende parforhold.
Derudover kunne i måske få baby passet et par timer og tage ud at lave noget som par. I værste fald så se en parterapeut, så i kan lære nogle gode redskaber til kommunikation.
Men nej, jeg synes virkelig det ville være fjollet at bryde parforholdet, som fungerede fint inden baby, fordi det er hårdt at være forældre til et spædbarn. Kæmp - hvis det ikke bliver bedre, når livet som forældre bliver nemmere, så kan det være..