inviteret til bryllup, what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
10 svar
3 synes godt om
21. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da der endnu ikke er kommet nogen officiel indbydelse, men noget familie skal giftes til sommer. Det er første gang jeg skal med til bryllup og så erjeg blevet i tvivl om et par ting;

hvad giver man i gave

hvad med tøj?

Er der evt. nogle andre ting vi skal være OBS på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er anonym da der endnu ikke er kommet nogen officiel indbydelse, men noget familie skal giftes til sommer. Det er første gang jeg skal med til bryllup og så erjeg blevet i tvivl om et par ting;

hvad giver man i gave

hvad med tøj?

Hvis der er dresscode vil det typisk fremgå af indbydelsen ellers er pænt og festligt tøj vel det almindelige  

Gave ... Jeg ville bede om en ønskeseddel hvis de ikke sender en med indbydelsen

Polterabend - ved polterabend er det gæsterne der betaler og dermed deles om udgifterne til det  ... Håber i er mange eller i kan blive enige om budget og dermed hvad der skal ske  

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hvis der er dresscode vil det typisk fremgå af indbydelsen ellers er pænt og festligt tøj vel det almindelige  

Gave ... Jeg ville bede om en ønskeseddel hvis de ikke sender en med indbydelsen

Polterabend - ved polterabend er det gæsterne der betaler og dermed deles om udgifterne til det  ... Håber i er mange eller i kan blive enige om budget og dermed hvad der skal ske  

Vi er kun på SU herhjemme, så det var lige så meget for at have en ide om hvor meget jeg skulle sætte til side hver måned fra nu af.

Der er jo stor forskel på om vi kan tage noget pænt fra skabet (det bliver højst sandsynligt bryllup i haven) eller om vi skal ud og have nyt tøj alle fire, og om vi skal give en gave til 100 eller 1.000 kr. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Vi er kun på SU herhjemme, så det var lige så meget for at have en ide om hvor meget jeg skulle sætte til side hver måned fra nu af.

Der er jo stor forskel på om vi kan tage noget pænt fra skabet (det bliver højst sandsynligt bryllup i haven) eller om vi skal ud og have nyt tøj alle fire, og om vi skal give en gave til 100 eller 1.000 kr. 

Almindelig festtøj er helt fint. Dog ikke hvid kjole.
Til kvinde: en kjole eller et par pæne bukser og top til og et par pæne sko
Til mand: Jakkesæt, habbit eller hvis man ikke har nogle af de ting, så et par pæne jeans med en skjorte til også et par pæne sko
Til børn: pænt tøj uden slidtage.

Det er umiddelbart min mening til tøjet.

Du bestemmer helt selv hvad du vil give i gave. Der er intet loft for hvor meget eller hvor lidt man giver for. Giv hvad i føler jeres økonomi kan rumme og som det er noget de vil blive glade for

Det eneste jeg umiddelbart tænker du skal være OBS på er som en anden skriver mht polterabend. Man deler udgifterne. Men det er intet krav at tage med til en polterabend. Kommer an på hvor tæt man som kvinde er med bruden og hvor tæt man er på gommen som mand.

Også bare husk, man bærer hverken hvid eller ensfarvet sort til bryllup.

Anmeld Citér

21. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Er det med børn ? 

Polterabend kan både være til 1200 og120 kr ... Derfor håber jeg i er mange og kan være med til planlægningen 

Jeg ville sige omkring 500 kr værdi i gave - når I er på SU 

Og ja der er forskel på påklædning men det er jo lidt svært når du ikke ved om det er gala eller ej

Det er vel aldrig et krav at tøjet er nyt - hvis det ellers er pænt og rent og ordentligt uden pletter eller fnuller men jeg ville forvente skjorte til manden og kjole eller anden pæn påklædning af kvinden 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Sedigfor

Jeg skulle have været til bryllup for to uger siden, var ikke det helt store bryllup, så tøjet var ens eget valg, jeg havde købt et par pæne bukser, en pæn bluse og en pæn blazer (:

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Almindelig festtøj er helt fint. Dog ikke hvid kjole.
Til kvinde: en kjole eller et par pæne bukser og top til og et par pæne sko
Til mand: Jakkesæt, habbit eller hvis man ikke har nogle af de ting, så et par pæne jeans med en skjorte til også et par pæne sko
Til børn: pænt tøj uden slidtage.

Det er umiddelbart min mening til tøjet.

Du bestemmer helt selv hvad du vil give i gave. Der er intet loft for hvor meget eller hvor lidt man giver for. Giv hvad i føler jeres økonomi kan rumme og som det er noget de vil blive glade for

Det eneste jeg umiddelbart tænker du skal være OBS på er som en anden skriver mht polterabend. Man deler udgifterne. Men det er intet krav at tage med til en polterabend. Kommer an på hvor tæt man som kvinde er med bruden og hvor tæt man er på gommen som mand.

Også bare husk, man bærer hverken hvid eller ensfarvet sort til bryllup.

Det er min kærestes onkel der skal giftes.

Jeg tror ikke der bliver nogen polterabend. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Det er min kærestes onkel der skal giftes.

Jeg tror ikke der bliver nogen polterabend. 

Så skal du ikke tænke på polterabend. Det er mere hvis det er ens bedste venner, bror, søster eller andet meget tæt på. 

Så kig i skabene og ikk i har noget pænt tøj så i ikke behøver købe nyt og så ellers bare en gave til en overkommelig pris jeres budget kan bærer. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Augustmama

Jeg har altid lært at man giver gave for 1 kuvert pris. :-) 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

hvad giver man i gave

hvad med tøj?

300-500,- til gave og det samme til polterabend, har vi givet for. 

Har kun en enkelt gang købt en kjole til et bryllup. Og den har jeg så på til alle bryllupper, konfirmationer og andre særlige fester. Den kan bruges med flade sandaler til mindre fine fester og højhælede til meget fine fester. Det synes jeg selv er helt vildt smart, ha ha. 

Til mit eget bryllup, var jeg fuldstændig ligeglad med, hvad folk havde på (flere veninder var i sort og hvid, hvilket de havde spurgt om inden selvom de godt vidste, at det selvfølgelig var bedøvende ligegyldigt for mig) og hvor meget folk gav i gave for. Det eneste jeg ville blive ked af, ville være hvis nogen brugte flere penge på noget i forbindelse med mit bryllup, end de havde råd til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.