Kost og motion (skal vi motivere hinanden?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
4 svar
1 synes godt om
21. februar 2016

Mulle0802

Er der mon andre gravide som mig som synes at vægten stiger alt for hurtigt og som konstant er sultne (til den usunde side) og ikke får dyrket motion? 

Som vil være med til at motivere hinanden 

Jeg SKAL igang med at tage mig sammen - ikke på slankekur. Men tænke over hvad jeg spiser og komme i gang med regelmæssig motion. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Chellie

Jeg er nok ikke gravid ret meget længere, men jeg har faktisk nydt godt af, at jeg gik hen og fik svangerskabs-diabetes. Først nu, tæt på termin, er jeg begyndt at tage på, og meget af det er bare vand.. Det bedste er, at jeg faktisk ikke går rundt og føler mig sulten, jeg har bare udskiftet bestemte fødevarer med nogle andre ting..

Fx kartofler er erstattet med rodfrugtblandinger, søde sager med frugtsalat (inkl flødeskum!), brød med pålæg er blevet til salatblade med pålæg, lasagneplader er blevet til hvidkålsblade osv..

I bund og grund har jeg bare skåret bestemte ting ud af diæten, og erstattet dem med noget andet: Ris, kartofler, pasta, og alt der indeholder mel og/eller sukker er slut, men jeg må gerne spise fx. Fløde, bearnaise, frugter (dog ikke tørrede eller konserves), ost og alt muligt andet godt. Ændringerne er lavet med hjælp fra en diætist, og jer er blevet fulgt af speciallæger, så jeg ved, det ikke har været usundt for baby. Resultatet er, at jeg idag, 37+5, har taget totalt to kilo på, inkl. alt det vand jeg har fået i kroppen. Prøv, om det kan virke for dig også 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Mulle0802

Chellie skriver:

Jeg er nok ikke gravid ret meget længere, men jeg har faktisk nydt godt af, at jeg gik hen og fik svangerskabs-diabetes. Først nu, tæt på termin, er jeg begyndt at tage på, og meget af det er bare vand.. Det bedste er, at jeg faktisk ikke går rundt og føler mig sulten, jeg har bare udskiftet bestemte fødevarer med nogle andre ting..

Fx kartofler er erstattet med rodfrugtblandinger, søde sager med frugtsalat (inkl flødeskum!), brød med pålæg er blevet til salatblade med pålæg, lasagneplader er blevet til hvidkålsblade osv..

I bund og grund har jeg bare skåret bestemte ting ud af diæten, og erstattet dem med noget andet: Ris, kartofler, pasta, og alt der indeholder mel og/eller sukker er slut, men jeg må gerne spise fx. Fløde, bearnaise, frugter (dog ikke tørrede eller konserves), ost og alt muligt andet godt. Ændringerne er lavet med hjælp fra en diætist, og jer er blevet fulgt af speciallæger, så jeg ved, det ikke har været usundt for baby. Resultatet er, at jeg idag, 37+5, har taget totalt to kilo på, inkl. alt det vand jeg har fået i kroppen. Prøv, om det kan virke for dig også 

Hold da op det er flot  Held og lykke med fødslen 

Jeg er bare rigtig dårlig til at forbyde mig selv alt muligt. For så en dag går jeg amok i alt det jeg ikke må

Det har tidligere fungeret rigtig fint for mig at få noget rutine ind i mine måltider - fast morgenmad/ frokost osv. Mit problem er mængderne og så sukker  

Jeg kender godt vejen skal bare have et los bagi og så igang med motion igen. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Chellie

Mulle0802 skriver:

Hold da op det er flot  Held og lykke med fødslen 

Jeg er bare rigtig dårlig til at forbyde mig selv alt muligt. For så en dag går jeg amok i alt det jeg ikke må

Det har tidligere fungeret rigtig fint for mig at få noget rutine ind i mine måltider - fast morgenmad/ frokost osv. Mit problem er mængderne og så sukker  

Jeg kender godt vejen skal bare have et los bagi og så igang med motion igen. 

Men jeg har faktisk ikke følt, at jeg forbød mig selv ret meget.. Og du dør jo ikke af at falde i engang i mellem. Det er ganske få ting, jeg har skåret ud af kosten, og ved at erstatte dem med et alternativ(fx slik og kager med frugtsalat og flødeskum) har jeg stadig fået det, så jeg følte mig tilfredsstillet. Jeg er nemlig også en kæmpe sukkermund, så jeg troede, jeg skulle gennem helvede for at holde blodsukkeret på plads. Men ændringerne har ikke været så store igen, og der er faktisk gået sport i, at finde gode alternativer til de forbudte ting..  Prøv at give det én måned, hvor du binder dig til at overholde det, og hver gang du bliver fristet, så snup et alternativ, og sig at der er "kun fx dage tilbage". Og se hvordan den måned går? 

Sukker er dybt vanedannende, det skaber en fysisk afhængighed. Hvis du kan holde dig fra sukker og hurtige kulhydrater i bare én måned, vil du også have så meget nemmere ved at holde dig på måtten bagefter 

Du må jo fx gerne spise en burger - også med både ost og bacon - hvis du bare piller toppen af bollen af og spiser resten 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Majobitten

Jeg har selv gået og tænkt det samme. Hvad med en Facebook gruppe, hvor man kan dele, inspirere mm.? Jeg vil i hvert fald gerne være med☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.