Barsel og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Forstår ikke helt hvad du mener altså min løn er fast hver måned men får noget med 65 kr i timen som elev hvis man ser sådan på det  får også fuld løn under barsel. 

Hvis du er timelønnet står det på din lønseddel at du har arbejdet x antal timer á 120 kr fx  - så får du sjældent helt det samme i løn hver måned - fordi det er forskelligt hvor mange arbejdsdage der er på en måned - og dermed typisk også hvor mange timer man arbejder pr måned ... 

Hvis du er fast lønnet får du det samme i løn uanset antallet af arbejdsdage .. også når der er helligdage og dermed færre arbejdsdage  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hvis du er timelønnet står det på din lønseddel at du har arbejdet x antal timer á 120 kr fx  - så får du sjældent helt det samme i løn hver måned - fordi det er forskelligt hvor mange arbejdsdage der er på en måned - og dermed typisk også hvor mange timer man arbejder pr måned ... 

Hvis du er fast lønnet får du det samme i løn uanset antallet af arbejdsdage .. også når der er helligdage og dermed færre arbejdsdage  

Jamen så er jeg fastlønnet får præcis det samme hver måned udbetalt 

Anmeld Citér

21. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jamen så er jeg fastlønnet får præcis det samme hver måned udbetalt 

Så må de slet ikke gøre forskel på din løn - heller ikke selvom det teoretisk set har været ferie og dermed ferielukket ... Og gør de det alligevel så skal du klage - for du kan ikke bruge ferie når du er på barsel  

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Så må de slet ikke gøre forskel på din løn - heller ikke selvom det teoretisk set har været ferie og dermed ferielukket ... Og gør de det alligevel så skal du klage - for du kan ikke bruge ferie når du er på barsel  

Okay tak jeg må lige holde øje er ansat i kommunen og har oplevet de kan være ret strenge men ellers kontakter jeg FOA 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.