Vi har brugt lidt forskellige metoder, om man vil 
De kommende bedsteforældre fik det allerede af vide omkring 6+.
MORMOR & MORFAR:
De fik en stor æske pakket ind som gave, hvori der lå en invitation til fødselsdag..
Kære mormor & morfar
Det vil glæde mig at se jer til min fødselsdag ca. den x.x.x.
Festen foregår (forhåbentligvis) på x sygehus, og tidspunktet må
i aftale nærmere med min mor og far.
Jeg glæder mig til at møde jer!
Kys jeres første barnebarn
FARMOR & FARFAR:
De fik en fin buket blomster med et lille kort i. I kortet havde vi sat et billede (fra tidlig scanning) og skrevet: "Til farmor & farfar".
Begge gange med rigtig god og sjov respons! Det er begge sæts første barnebarn, og de havde ikke set den komme, hvilket nok gjorde reaktionerne kom lidt langsomt, haha. Men ikke desto mindre blev de alle ellevilde!
KOMMENDE OLDEFAR:
Til pakkespil til jul med en god del af familien samlet (her vidste kun kommende farmor og farfar nyheden).
Vi har pakket en pakke ind - og inden i den pakke er en ny pakke, hvor der på et mærkat står, at hvis du ikke er X (kommende oldefar), så bliver du desværre nødt til at give gaven videre til ham.
Da alle pakker er fordelt er det et andet familiemedlem der åbner, og alle griner over at han skal give gaven videre til x. De synes det er hyle morsomt og et godt tvist til pakkelegen
Da X så åbner pakken ligger der i en æske en sut med en lille seddel hvorpå der står "Du skal være oldefar til Juli"!
Oldefar blev så glad, og det var en sød og sjov måde at overbringe nyheden til en god del af familien på