Uvidenhed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har nu i både januar og februar ikke haft min menstruation, alle test har været negativ, jeg har ømme bryst af og til, en murren i underlivet, hvilket jeg aldrig har, jeg tisser mere end jeg plejer. 

Kan der måske været et lille vidunder derinde i hulen alligevel? 

Var hos lægen igår som bare tog en alm test altså ingen blodprøve og den var selvfølgelig også negativ, han nævnte at muligheden for at jeg er gravid stadig er der og at det bare først kan testes sent, nogle af jer der har det lige sådan? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg har nu i både januar og februar ikke haft min menstruation, alle test har været negativ, jeg har ømme bryst af og til, en murren i underlivet, hvilket jeg aldrig har, jeg tisser mere end jeg plejer. 

Kan der måske været et lille vidunder derinde i hulen alligevel? 

Var hos lægen igår som bare tog en alm test altså ingen blodprøve og den var selvfølgelig også negativ, han nævnte at muligheden for at jeg er gravid stadig er der og at det bare først kan testes sent, nogle af jer der har det lige sådan? 

Hvis du sidst har haft mens i december, så er du omkring 8 uger henne, hvis du er gravid. 

Det lyder mærkeligt at du så ikke kan teste positivt. Enten havde jeg insisteret på en blodprøve eller en scanning.

Anmeld Citér

20. februar 2016

sne190810

Kan det ikke bare din mens som er udeblevet af ?? Årsager? 

Tænker det virker lidt usansyndeligt med graviditet, når alle test siger negativ. 

Kan ikke se i hvert fald, hvorfor du ville kunne tillade dig at kræve en scanning som en anden mener, sådan helt samfundsøkonomisk set :-) 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg er også forvirret. Men min læge sagde at nogle først kan teste positiv efter uge 10 og nogle senere. Så han mente vi lige skulle vente lidt. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
sne190810 skriver:

Kan det ikke bare din mens som er udeblevet af ?? Årsager? 

Tænker det virker lidt usansyndeligt med graviditet, når alle test siger negativ. 

Kan ikke se i hvert fald, hvorfor du ville kunne tillade dig at kræve en scanning som en anden mener, sådan helt samfundsøkonomisk set :-) 

Hvis man har en klar formodning om, at man er gravid, og alle tests viser negative i over to måneder, og lægen ikke vil tage en blodprøve, så er sidste mulighed en scanning, for at udelukke en graviditet. 

Det er både billigere og hurtigere end at blive udredt for PCO m.m., sådan helt samfundsøkonomisk set.

Anmeld Citér

20. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg er også forvirret. Men min læge sagde at nogle først kan teste positiv efter uge 10 og nogle senere. Så han mente vi lige skulle vente lidt. 

Mærkelig læge  Du skal jo nå at have taget blodprøve til doubletesten osv., hvis du er gravid. Så nytter det jo ikke noget at det først bliver fastslået i uge 12.

Anmeld Citér

20. februar 2016

sne190810

EBK skriver:

Hvis man har en klar formodning om, at man er gravid, og alle tests viser negative i over to måneder, og lægen ikke vil tage en blodprøve, så er sidste mulighed en scanning, for at udelukke en graviditet. 

Det er både billigere og hurtigere end at blive udredt for PCO m.m., sådan helt samfundsøkonomisk set.

Men igen - hvorfor ikke gå udfra ens mens "bare" er udebleven en måned eller to? 

Behøver jo ikke sætte bål og brand igang, hvis du spørger mig. Stress, kost, mindspin .. Mange ting kan spille ind, det betyder jo ikke udelukkende graviditet, ved udebleven mens. Endnu mindre når op til flere test viser negativ resultat flere gange........

Anmeld Citér

20. februar 2016

SandraXOXO

Underlig læge. Min læge tar nærmest blodprøve lige meget hvad man fejler. Kan du ikke insistere på at de tester for graviditet? Medmindre du er en af dem der kommer hver uge og tror du er gravid så kan jeg ikke se hvorfor du skulle få et nej. Men altså, min menstruation hopper indimellem en måned over og jeg er ikke gravid eller fejler noget. Så der behøver jo ikke være en årsag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.