nogen med medicinsk baggrund ..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
6 svar
2 synes godt om
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg og min datter er ramt af influenza ... 

Jeg spiser treo og min datter får panodil. 

Jeg kom imidlertid til tænke over noget: treo og panodil sænker feber og man får det bedre. Men temperatur er vel høj for at gøre en rask? Forlænger man sygdommen med treo og panodil?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

merethe

Profilbillede for merethe

Det vil jeg da også gerne vide, så opper den lige

Anmeld Citér

21. februar 2016

Mor1986

Jeg har ikke medicinsk baggrund. Men både datter og jeg har lige lagt med influenza. Vi lå i fem dage med feber. Jeg gav hende panodil til natten for at dæmpe feber så hun kunne sove lidt. Jeg tror ikke det forlænger men det gør bare at kroppen får noget ro så man kan sove. Jeg selv tog dog også panodil på job da jeg ikke havde mulighed for at ligge mig syg. Så for at komme igennem dagene måtte jeg på panodil. Det var i tre dage. Og så lå jeg to dage hjemme med feber. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Kindfed

Jeg er sygeplejerske og har lige læst en del af et studie om netop det. Engang troede man, at det hang sådan sammen, men nu hvor man har undersøgt det, så kan man ikke finde nogen evidens for, at det passer. Sygdomme tog bare den tid, de tog, ligegyldigt hvad. Det er rart at vide, når man gerne vil lindre ungerne! (Man skal stadig bare passe på, særligt når man bruger det ved høje febergrader!)

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

Kindfed skriver:

Jeg er sygeplejerske og har lige læst en del af et studie om netop det. Engang troede man, at det hang sådan sammen, men nu hvor man har undersøgt det, så kan man ikke finde nogen evidens for, at det passer. Sygdomme tog bare den tid, de tog, ligegyldigt hvad. Det er rart at vide, når man gerne vil lindre ungerne! (Man skal stadig bare passe på, særligt når man bruger det ved høje febergrader!)

Tak 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Vivienne

Min søn har feber på 2. døgn og Panodil junior hjælper i noget tid og så kommer feberen igen. Har lige talt med lægehuset og de siger at det er almen tilstand når de små er forkølede. Og mor her er også forkølet. 

Sikke mange er ramt for tiden 

Anmeld Citér

22. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg og min datter er ramt af influenza ... 

Jeg spiser treo og min datter får panodil. 

Jeg kom imidlertid til tænke over noget: treo og panodil sænker feber og man får det bedre. Men temperatur er vel høj for at gøre en rask? Forlænger man sygdommen med treo og panodil?!

Min læge siger at man skal bruge det med måde, da det forhindrer én i at følge hvordan sygdommen udvikler sig. Men at man kan give det f.eks så barnet kan få noget søvn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.