Hverdagen i Dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Emmaskatten

Hmmm har lige et par spørgsmål...
Emma skal snart begynde i Dp og ville gerne vide hvordan dagen forløber i Dp....
Hvad laver jeres små banditter i Dp?????
Skal man ikke lave ens barns daglige rutine om hvis det skal begynde i dagpleje???
Mener det er jo ikke sikkert at Emma vil sove når de andre børn vil sove...hehe..

Hmm forstår vist ikke helt selv mine spørgsmål haha
Håber der er nogen der gør hahaha
knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Vingummien

Emmaskatten skriver:

Hmmm har lige et par spørgsmål...
Emma skal snart begynde i Dp og ville gerne vide hvordan dagen forløber i Dp....
Hvad laver jeres små banditter i Dp?????
Skal man ikke lave ens barns daglige rutine om hvis det skal begynde i dagpleje???
Mener det er jo ikke sikkert at Emma vil sove når de andre børn vil sove...hehe..

Hmm forstår vist ikke helt selv mine spørgsmål haha
Håber der er nogen der gør hahaha
knus herfra

Nu er min så i vuggestue men hentede engang en dreng i dp her i foråret.

De har en bestemt dag om ugen de er i legestue.

Det med sove tider er meget forskelligt har jeg hørt.
Nogen lader dem overholde det de har derhjemme og andre går meget op i at de alle skal sove samtidig for at dp kan få hendes pause.

I vuggestue hvor Emil er, er det jo nemmere for dem at følge deres egen rytme da de er 3 pædagoger på stuen så de holder jo ikke pause på samme tid.

Ved du hvad dp hun skal i eller venter du på at få tilbudt en? For så kan du jo tage en snak med hende og høre hvordan hun gør ved hende. For er meget forskelligt. Men ved at de fleste her i Randers i hvert fald har en bestemt dag om ugen hvor de er i legestue med dem.

Anmeld

24. september 2009

Ni-ko-li-ne

vores dp lader Nikoline følge sin egen rytme mens hun er så lille endnu :0) hveranden torsdag er de i legestue med 6 andre dpér og deres børn...

Anmeld

24. september 2009

finkedinke

Jeg er dagplejer men giver lige et kort svar for jeg har ikke tid til at sidde her længe i aften. Du må gerne spørge ind til det jeg skriver så vil jeg svare i morgen.

Jeg åbner kl 645. Der serveres morgenmad fra 6.45-730
kl 8-9 sover de små børn
kl 9 spiser vi formiddagsmad
kl 930-11 leger vi eller går tur
kl 11 spiser vi, bagefter skiftes ble
kl 12 sover vi til vi vågner
kl ca 1430 eller når alle er vågne spiser vi eftermiddagsmad
derefter leger børnene til de bliver hentet.
Jeg lukker kl 1630 og som reglerne er betyder det at barn og forældre skal være ude af døren kl 1630 ikke at man kan ankomme 1630 og gå når man er klar.
Vi er i heldagslegestue en gang om ugen. Her skal forældrene aflevere/afhente barnet og barnevognen i legestuen.

Jeg kender ikke nogen dagplejere der ikke forsøger at få barnet ind i rytmen bla. med faste sove tider. Det er ikke kun pga vores pause, men også fordi en rytme hvor børnene spiser og sover samtidig er den bedste måde at tilgodese alle børn på. Hvis de ikke sover samtidig så spiser de heller ikke samtidig og så kunne jeg slet ikke lave andet end at servere mad og putte børn. Det ville give for lidt nærvær til de børn der ikke spiser og sover.Og for lidt tid til aktiviteter.
Men selvfølgelig er vores pause vigtig, jeg har en arbejdsuge på 48 timer, og det er vel at bemærke uden gæstebørn og overtid. Hvis jeg ikke lige havde pausen det være meget lange arbejdsdage. Tænk på at selv som ansat med 37 timer har man brug for pauser. Når man arbejder med børn er man PÅ hele tiden. Det er dejligt men også hårdt.

Anmeld

24. september 2009

Bondepigen

Min Emmas DP, lægger mærke til hvornår Emma begynder at blive træt, og så strækker hun den lige lidt mere, så hun nærmer sig de andre børns middagssøvnstid mere og mere. Det har jeg sagt er ok, bare hun ikke venter alt for længe... Vi har nemlig selv gjort det ofte pga. hendes hofteskred....så er vi ligesom blevet tvunget til det, og hun klarer det godt. Så tager hun bare en længere lur...eller tager en ekstra herhjemme...

Anmeld

24. september 2009

Bondepigen

Jeg kender ikke nogen dagplejere der ikke forsøger at få barnet ind i rytmen bla. med faste sove tider. Det er ikke kun pga vores pause, men også fordi en rytme hvor børnene spiser og sover samtidig er den bedste måde at tilgodese alle børn på. Hvis de ikke sover samtidig så spiser de heller ikke samtidig og så kunne jeg slet ikke lave andet end at servere mad og putte børn. Det ville give for lidt nærvær til de børn der ikke spiser og sover.Og for lidt tid til aktiviteter.
Men selvfølgelig er vores pause vigtig, jeg har en arbejdsuge på 48 timer, og det er vel at bemærke uden gæstebørn og overtid. Hvis jeg ikke lige havde pausen det være meget lange arbejdsdage. Tænk på at selv som ansat med 37 timer har man brug for pauser. Når man arbejder med børn er man PÅ hele tiden. Det er dejligt men også hårdt.

Nej, det er nemlig rigtigt. Jeg har da osse hentet Emma i DP, flere gange hvor de andre børn sov...og det er da ikke nær så sjovt for hende, når de andre sover.... Så jeg synes da helt klart, som mor, det er at foretrække, at de prøver på at tilpasse sovetiderne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.