Opkast - nogen der har prøvet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.859 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Har idag fået min datter hjem efter 7 dage - vi kører 7/7 ordning ..

hun har kastet op 1 gang herhjemme - 2 gange hos hendes har .. Hun har det fint, er glad, leger - drikker og spiser dog sparsomt, hvilket i sig selv jo er helt normalt 

men, ved hendes opkast havde hun drukket mælk en halv time forinden - og derefter et helt glas saft, hvorefter hun kastede op kort tid efter - der kom en kæmpe hvid klump med op, og tænker at det er mælken.

samtidig har hun problemer med ørene, hvor jeg har læst at det kan laktose forværre ..

er der nogen der ved, om den hvide klump og laktoseintolerans kan hænge sammen ??

hun bliver forresten snart 4.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Nej det tror jeg ikke. Hvis man har mistanke om at ens barn har en allergi, bør man tale med lægen om det. Så der kan blive stillet en diagnose.

Alle min tre har været ørebørn, også min mindste datter som ikke kan tåle laktose, og derfor ikke får mælk.

Anmeld Citér

19. februar 2016

serinasmor

Ved ikke om der er sammenhæng - andet end at det er dumt at give mælkeprodukter ved opkastsyge ... 

Giv i stedet saft, kiks, revet æble og ristet brød uden noget 

God bedring til hende  

Anmeld Citér

19. februar 2016

Ccamilla

serinasmor skriver:

Ved ikke om der er sammenhæng - andet end at det er dumt at give mælkeprodukter ved opkastsyge ... 

Giv i stedet saft, kiks, revet æble og ristet brød uden noget 

God bedring til hende  

Tusind tak der har heldigvis intet været siden ..

men tænker dog, at lægen får et kald i næste uge, til en lille snak omkring mine overvejelser og undren

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Jeg prøvede for et par år siden at jeg havde ondt i maven, troede jeg var sulten og ville drikke et glas mælk hurigt for at tage det værste sult - det viste sig dog at jeg var syg og havde mave influenza, og kastede op en halv time senere og der var mælken sådan fast som du beskriver. Jeg holdte mig fra mælk mens jeg var syg og så var der ikke mere. Så tror ikke det er andet end at mælke produkter ikke er gode for dårlige mavser 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Prøv med champagne brus is. Det slår bakterierne ihjel og er godt mod opkast

Anmeld Citér

19. februar 2016

Melm

Hvis jeg selv har været syg, har jeg altid kastet op hvis jeg drak mælk- så det gør jeg aldrig mere. 

Det samme med mine børn, det er som om at mælk fremprovokerer opkast. Men når de har kastet mælk op, har det også været sådan en fast klump (minder lidt om frisk mozzarella )

Anmeld Citér

19. februar 2016

Ccamilla

Svarer lige alle på én gang

champagne isen skriver jeg bag øret til en anden gang - og det med mælken også  

men tænkte nok det var mælken - var nærmest i chok, hahaha (overdrivelse) .. 

Døjer selv med knaldhamrende hovedpine på 3.dagen, så tænker ikk så langt :b

nu sover den bette, og der har heldigvis ikk været noget siden i morgen vi tager en time ad gangen, og håber på, at de næste tre dages ferie til Tyskland bliver uden de store problemer

Anmeld Citér

19. februar 2016

Pikku Myy

Ccamilla skriver:

hun har kastet op 1 gang herhjemme - 2 gange hos hendes har .. Hun har det fint, er glad, leger - drikker og spiser dog sparsomt, hvilket i sig selv jo er helt normalt 

men, ved hendes opkast havde hun drukket mælk en halv time forinden - og derefter et helt glas saft, hvorefter hun kastede op kort tid efter - der kom en kæmpe hvid klump med op, og tænker at det er mælken.

samtidig har hun problemer med ørene, hvor jeg har læst at det kan laktose forværre ..

er der nogen der ved, om den hvide klump og laktoseintolerans kan hænge sammen ??

Jeg vil tro mælken reagerer med mavesyren. Proteiner i mælk klumper sammen i syre. Det har altså ikke en sammenhæng med laktoseintolerans

God bedring

Anmeld Citér

19. februar 2016

Benjamins'mor

Ccamilla skriver:

Det behøves ikke at hænge sammen. 

Jeg har hele mit liv døjet med ørerne (jeg er 21), og hvis jeg er syg med opkast og drikker mælk kommer der også hvide klumper op - jeg er blevet tjekket og jeg er ikke laktoseintollerent. 

Men ellers ring til lægen på mandag, de kan tjekke det igennem en blodprøve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.