har den været der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.489 visninger
11 svar
1 synes godt om
18. februar 2016

kjær95

jeg har pcos, og har aldrig fået en helt positiv ægløsningstest. Men min ægløsning har været der? Er der andre der ikke har fået helt positiv test, men stadig havde ægløsning?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Rtjm05

kjær95 skriver:

jeg har pcos, og har aldrig fået en helt positiv ægløsningstest. Men min ægløsning har været der? Er der andre der ikke har fået helt positiv test, men stadig havde ægløsning?

Det har jeg, kunne ikke få en positiv ægløsningstest, jeg købte en fertilitetsmonitor, den kunne fange den, nogen gange.....vi måtte dog have hjælp til graviditet alligevel, da kæresten har dårlig sædkvalitet 

Anmeld Citér

18. februar 2016

KissMeKissMeKissMe

kjær95 skriver:

Jeg har også PCOS og jeg har primært oplevet det modsatte og aldrig det, du beskriver. Dvs. jeg har oplevet at have en positiv ægløsningstest uden at have ægløsning (fik endda andres øjne på stregerne, som virkelig var lige tydelige). Jeg har efterhånden lært, at jeg kun har ægløsning, hvis teststregen er  markant tydeligere end kontrol (sådan lilla-sort). 

Men nu er det lige meget, for vi er i behandling, så får ægløsningsprøjte 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Helbech

kjær95 skriver:

Når du gemmer alle testene på den måde så kan du ikke regne med test-stregens farve mere. Dvs det er dårligt at sammenligne dem sådan. Du skal hellere tage billeder af dem og sammenligne dem

Dernæst må jeg sige at der er mange der har skygge-streger på alle deres ÆL tests.. men at der kun er EN dag hvor test-streg og kontrolstreg er lige tydelige.. og det er så der at den er positiv

Men med PCOS kan du jo slet ikke regne med det !! Da dine hormoner ikke altid dermed frigiver et æg. Med diagnosen PCOS har du jo ret til fertilitetsbehandling.. så se at komme igang

Anmeld Citér

18. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
kjær95 skriver:

Jeg vil sige bliv ved med at teste

for mig ser ingen af dem positive ud. 

Nu ved jeg ikke hvor lang din cyklus plejer at være eller om den overhovedet er regelmæssig, pga pco. Men jeg ville råde dig til at blive ved med at teste fra du starter(ved ikke hvilken dag du har startet fra) til du får din menstraution eller en positiv æl-test. 

Jeg har ladet mig fortælle at mængden af farve ikke er afgørende for eller en indikation for hvornår æl falder. Så derfor er der håb forude også selvom farvemænden er aftagende et par dage.

Anmeld Citér

18. februar 2016

kjær95

Jamen jeg kan ikke komme i behandling før der er gået 1 år? Min læge vil først hjælpe mig der, har bare fået at vide jeg skal tabe mig 5 kg, så vil hun gerne hjælpe mig med noget medicin. Og har allerede tabt mig 7 kg, men hun vil vente

Anmeld Citér

18. februar 2016

Helbech

kjær95 skriver:

Jamen jeg kan ikke komme i behandling før der er gået 1 år? Min læge vil først hjælpe mig der, har bare fået at vide jeg skal tabe mig 5 kg, så vil hun gerne hjælpe mig med noget medicin. Og har allerede tabt mig 7 kg, men hun vil vente

Men hvor længe har i været i gang ? og hvor gammel er du ?

Har du menstruationer ?

For jeg havde ingen rigtige menstruationer og derfor blev jeg sendt til udredning efter 6 mdr.. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Helbech

kjær95 skriver:

Hvem har givet dig diagnosen PCOS ? Den diagnose burde give dig direkte adgang til fertilitetsbehandling.. !! Uanset hvad din læge siger..

Anmeld Citér

18. februar 2016

kjær95

Vi har været i gang siden august 2015. Det er min læge der har sagt jeg har pcos. Har forhøjet testosteron, er overvægtig. Har ikke særlig mange mens. Min sidste cyklus var på 130 dage. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

kjær95

Desuden vil hun ikke sende mig til scanning, da det er så sikkert at jeg har pcos. Og jeg er 20

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.