Årh ivf - her kommer vi!!! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.043 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2016

kristina90

Fik i fredags afvide vi måtte aflyse vores aftale med vores første forsøg ved ivf behandling fordi en blodprøve sagde mit stofskifte var for lavt  

Nøj nøj nøj hvor var jeg knust  

Jeg skulle så ha' taget blodprøver igen i mandags hvilke jeg selvfølgelig gjorde...

Fik opkald igår fra fertilitetsklinikken i Holbæk om at blodprøverne såperfekte ud så så vi starter alligevel  

Nøj jeg er glad!!! 

Andre der er blevet gravide i første forsøg ved ivf? Vi fejler intet udover selve befrugtningen ikke dur (mine æggeledere hos mig) og manden er i top klasse  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Risse

Jeg blev godt nok ikke i første forsøg, men jeg blev i første fryseforsøg med æg fra første udtagning, så ved ikke om du synes at det tæller?  

Jeg fik 8 æg ud, alle befrugtede, ét lagt op på dag to, som ikke blev til noget og 5 af de resterende 7 æg klarede den videre dyrkning til blastocyster, som blev lagt på frys. Ved første fryseforsøg i december blev jeg gravid og er i dag 11+2 med vores første og har stadig 4 lækre blastoer på frys - så vi er rigtig glade 

Her er vi begge 24, hvor jeg intet fejler men min forlovedes sædkvalitet var helt i bund. Så klinikken er helt oppe og køre over de fuldstændigt vilde resultater vi har lavet 

Men masser af held og lykke til jer! 

Anmeld Citér

18. februar 2016

kristina90

Risse skriver:

Jeg blev godt nok ikke i første forsøg, men jeg blev i første fryseforsøg med æg fra første udtagning, så ved ikke om du synes at det tæller?  

Jeg fik 8 æg ud, alle befrugtede, ét lagt op på dag to, som ikke blev til noget og 5 af de resterende 7 æg klarede den videre dyrkning til blastocyster, som blev lagt på frys. Ved første fryseforsøg i december blev jeg gravid og er i dag 11+2 med vores første og har stadig 4 lækre blastoer på frys - så vi er rigtig glade 

Her er vi begge 24, hvor jeg intet fejler men min forlovedes sædkvalitet var helt i bund. Så klinikken er helt oppe og køre over de fuldstændigt vilde resultater vi har lavet 

Men masser af held og lykke til jer! 

Ej ej ej ej ej hvor fedt !!!

Vi er jeg er 25 og min kæreste er 24 så vi er glade for vi på den måde ikke fejler noget som sådan udover selve befrugtningen vi ikke selv kan

Men kan fandme godt forstå de er helt vilde med de resultater du har givet dem hehehe

Anmeld Citér

18. februar 2016

Risse

kristina90 skriver:

Ej ej ej ej ej hvor fedt !!!

Vi er jeg er 25 og min kæreste er 24 så vi er glade for vi på den måde ikke fejler noget som sådan udover selve befrugtningen vi ikke selv kan

Men kan fandme godt forstå de er helt vilde med de resultater du har givet dem hehehe

Hihihi ja siden vi fik lagt de 5 blastoer på frys har de praktisk talt behandlet os som om vi allerede var gravide, og til den afsluttende skanning i uge 7-8 gjorde hun os også opmærksom på hvor sjældent det var at man fik så gode resultater og ønskede os et kæmpe tillykke med det hele - så det har bare været helt fantastisk! Og jeg kan jo selvfølgelig kun anbefale dig at forhøre dig om mulighederne for blastocyst dyrkning

Men det har ikke været lige sjovt hele vejen, for vi havde et forfærdeligt udredningsforløb, hvor vi virkelig blev arret  Så det var rart at det bare kørte på skinner da vi endelig kom i gang 

Men jeg tror virkelig at alder og så at jeg jo tydeligvis har responderet meget positivt på hormonerne der gør at det er gået så godt  

Men jeg håber for jer at i også får nogle gode resultater 

Hvor er i i behandling henne?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Imaong

kristina90 skriver:

Fik i fredags afvide vi måtte aflyse vores aftale med vores første forsøg ved ivf behandling fordi en blodprøve sagde mit stofskifte var for lavt  

Jeg skulle så ha' taget blodprøver igen i mandags hvilke jeg selvfølgelig gjorde...

Fik opkald igår fra fertilitetsklinikken i Holbæk om at blodprøverne såperfekte ud så så vi starter alligevel  

Nøj jeg er glad!!! 

Andre der er blevet gravide i første forsøg ved ivf? Vi fejler intet udover selve befrugtningen ikke dur (mine æggeledere hos mig) og manden er i top klasse  

Vi blev gravide i første forsøg som de så godt nok i sidste øjeblik hjorde til icsi men fremgangsmåden er den samme  vi var begge 24. 12 æg kom ud 6 klarede den. Det ene kom op som er min datter på snart 4 måneder og ja kun et klarede så kun fryseren men et er også nok og det vælger vi at brugen her til maj  held og lykke 

Anmeld Citér

18. februar 2016

kristina90

Risse skriver:

Hihihi ja siden vi fik lagt de 5 blastoer på frys har de praktisk talt behandlet os som om vi allerede var gravide, og til den afsluttende skanning i uge 7-8 gjorde hun os også opmærksom på hvor sjældent det var at man fik så gode resultater og ønskede os et kæmpe tillykke med det hele - så det har bare været helt fantastisk! Og jeg kan jo selvfølgelig kun anbefale dig at forhøre dig om mulighederne for blastocyst dyrkning

Men det har ikke været lige sjovt hele vejen, for vi havde et forfærdeligt udredningsforløb, hvor vi virkelig blev arret  Så det var rart at det bare kørte på skinner da vi endelig kom i gang 

Men jeg tror virkelig at alder og så at jeg jo tydeligvis har responderet meget positivt på hormonerne der gør at det er gået så godt  

Men jeg håber for jer at i også får nogle gode resultater 

Hvor er i i behandling henne?

Har os været to operationer igennem for og være her vi er nu  

Første var i nov14 anden var aug15..  Har så haft en imellem mere men var "bare" for galdesten

Men det er utrolig hårdt forløb dette, hvor jeg også bliver overrasket over mig selv og hvor stærk man enlig er trods nedture når ønsket er så brændende!!!  

Vi holder til i Holbæk vi bor selv i nærheden og så har vi fået den bedste læge (efter egen mening) så det er dejligt  

Hvad med jer?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Yoggibear

kristina90 skriver:

Nøj jeg er glad!!! 

Ej en dejlig nyhed. Det er Jef glad for at høre. 

Ja Jef er blevet i første ivf forsøg og er det pt. Indtil videre går det godt så vidt vi ved. Vi havde 17 æg sagde de men de kunne kun få fat i de 14 da de andre lå for langt bagud. 1 er blevet sat op og 9 æg i fryseren.. 2 almindelige og 7 blasto. Vi var i langt forløb  og her er det også Min æggeledere.

God vind 

Anmeld Citér

18. februar 2016

FrkHS

Jeg har desværre ikke erfaring med graviditet efter første ivf(i vores tilfælde icsi), men er blevet gravid efter første fryseforsøg med blastocyst og er idag 6+0. 

Kan se du er tilknyttet Holbæk, hvor vi også er i behandling, og synes helt sikkert du skal spørge om muligheden for at få dyrket til blastocyst-stadie og så få lagt op. Nogle gange er de super samarbejdsvillige, andre gange køre de efter deres egne regler, men et forsøg er helt sikkert værd at prøve. For mig var det i hvertfald tilsyneladende en blastocyst der skulle til, efter 1½ år i behandling 

Anmeld Citér

18. februar 2016

kristina90

Yoggibear skriver:

Ej en dejlig nyhed. Det er Jef glad for at høre. 

Ja Jef er blevet i første ivf forsøg og er det pt. Indtil videre går det godt så vidt vi ved. Vi havde 17 æg sagde de men de kunne kun få fat i de 14 da de andre lå for langt bagud. 1 er blevet sat op og 9 æg i fryseren.. 2 almindelige og 7 blasto. Vi var i langt forløb  og her er det også Min æggeledere.

God vind 

Uh hvor spændende!  

Vi skal igennem den korte så er spændt på hvornår,  hvordan og hvorledes

Anmeld Citér

18. februar 2016

Yoggibear

kristina90 skriver:

Uh hvor spændende!  

Vi skal igennem den korte så er spændt på hvornår,  hvordan og hvorledes

Jeg håber det går nemt for jer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.