Hej.
Jeg har en dejlig dreng på 5 år. Han har altid sovet i min seng, men for et år siden begyndte han at sove i sin egen seng, hvor han havde flere nætter hvor han sov der hele natten, men ellers kom han op til mig. Hans far og jeg gik fra hinanden for halvandet år siden. Dette har min søn reageret meget på.
Sidste år i januar var jeg på min første date efter bruddet. Jeg var meget afklaret med at jeg ikke skulle have en kæreste - havde SLET ikke lyst til at skulle være bundet igen. Men så skete der det at jeg blev gravid efter 3 uger. Da det var en LANG kamp at blive gravid med min søn var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle have barnet, det var faderen heller ikke. Min søn og min kæreste kom godt ud af det med hinanden. Vi snakkede meget om at vi skulle flytte sammen, men det blev aldrig rigtig til noget.
I oktober blev jeg mor til en dejlig pige. Faderen er stadig ikke flyttet ind, men efter min søn og kæreste havde det okay er det forhold blevet værre. Minn søn savner sin far og reagerer meget på det hele nu. Det er helt okay, det er mange ændringer han har skulle vænne sig til. Men efter at have sovet på sit eget værelse i lang tid er han begyndt at blive ked af at sove der når han har været på weekend hos sin far. Jeg mener ikke man skal være ked af at komme i seng, så de første to dage efter farweekend bliver han puttet i min seng. (Jeg kan også godt forstå han gerne vil være en del af resten af familien der ligger og prutter i soveværelset
) Når de to dage så er gået kræver det lidt overtalelse at få ham i sin egen seng igen.
Min dilemma er så om jeg i en periode "bare" skal putte ham i min seng hver aften uden at prøve at få ham i egen seng, så han sover sammen med mig og sin lillesøster eller om jeg skal presse på for at bliver puttet i sin egen seng og så kommer op til mig når han vågner (det er blevet hurtigere og hurtigere, så nu er det tit kl 22-23).
Glæder mig til at høre Jeres råd.
Anmeld
Citér