Hjælp mig med og forstå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
7 svar
5 synes godt om
17. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har to dejlige drenge på 8 mdr og en på snart 3

vi har ingen kontakt til min mor og far af en masse grunde - som mig og min mand er glade for vi tog for knap et år siden 

Jeg høre tit folk sige Synd for børnene det jo ikk deres skyld at de voksne ikk kan opføre sig ordentligt .

Men ! Jeg synes bestemt ikk mine børn skal se deres bedsteforældre - det fortjener de slet slet ikk! Jeg har de midbydeligeste forældre nogensinde! 

Hvad mener folk med den sætning når de siger den ? Der skal ikk gå udover børnene ??? �� 

Kan ukk se muligheder for de sku få eller have kontakt ? Den eneste der har mødt dem er Min ældeste på snart 3 men hab har ikk det dem siden han var 1,5 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2016

Fremad

Uha det har jeg også til hørt...

Her får de tilbage at jah hvis de så dem ville det være synd for mine børn... Og jeg ville sætte deres mormor og morfar før mine egne børns ve og vel...

Jeg har taget mange kampe med folk om min beslutning... Og jeg er gang på gang måles over hvor meget folk mener man skal se gennem finger med og udsætte sine børn for, fordi nogle mener at et forhold til deres bedste forældre er vigtigst...

Jeg fortryder ikke mine valg, men jeg er da ked af at mine børn aldrig får et tær forhold eller bare et forhold til deres bedsteforældre... Men sådan er det, det har været svære valg, men mine børns og min sikkerhed fysisk som psykisk kommer først 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har to dejlige drenge på 8 mdr og en på snart 3

vi har ingen kontakt til min mor og far af en masse grunde - som mig og min mand er glade for vi tog for knap et år siden 

Jeg høre tit folk sige Synd for børnene det jo ikk deres skyld at de voksne ikk kan opføre sig ordentligt .

Men ! Jeg synes bestemt ikk mine børn skal se deres bedsteforældre - det fortjener de slet slet ikk! Jeg har de midbydeligeste forældre nogensinde! 

Hvad mener folk med den sætning når de siger den ? Der skal ikk gå udover børnene ??? �� 

Kan ukk se muligheder for de sku få eller have kontakt ? Den eneste der har mødt dem er Min ældeste på snart 3 men hab har ikk det dem siden han var 1,5 år. 

Folk mener, at det er synd, børnene ikke kommer til at lære deres mormor og morfar at kende. Det kunne jo være, de ville vise sig at være gode og kærlige bedsteforældre. 

Om "folk" har ret, er ikke til at sige, når man ikke kender personerne og historien bag. Dog vil jeg råde dig til ikke at omtale dine forældre som modbydelige, når dine børn på et tidspunkt begynder at spørge til dem. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Folk mener, at det er synd, børnene ikke kommer til at lære deres mormor og morfar at kende. Det kunne jo være, de ville vise sig at være gode og kærlige bedsteforældre. 

Om "folk" har ret, er ikke til at sige, når man ikke kender personerne og historien bag. Dog vil jeg råde dig til ikke at omtale dine forældre som modbydelige, når dine børn på et tidspunkt begynder at spørge til dem. 

Det kunne jeg aldrig nogensinde drømme om. De sider må de selv ( hvis de vil se dem når de bliver voksne ) selv finde ud af :-)  

Ser ingen grund til og male fanden på væggen vedr dem :-) 

og og nej de er Desbærre ikke gode bedsteforældre heller, derfor vores endelige truffet valg :-) 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det kommer jo helt an på hvad grunden til at I ikke ses er.

Hvis de på nogen måde ville gøre børnene fortræd, hvadenten det er fysisk eller psykisk, ja så har børnene selvfølgelig bedst af ikke at se dem.

Hvis I derimod er uvenner over fx penge eller noget (i udenforståendes øjne) mindre væsentligt, ja så ER det da synd for børnene at de misser nogle måske ellers gode bedsteforældre. Jeg har selv haft 2 hold fantastiske bedsteforældre, og har da haft et utal af skønne oplevelser & ferier med dem. Kærlighed kan man aldrig få for meget af.

Måske dem der siger det er synd ikke helt ved hvad problematikken er?

Anmeld Citér

17. februar 2016

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Det kommer jo helt an på hvad grunden til at I ikke ses er.

Hvis de på nogen måde ville gøre børnene fortræd, hvadenten det er fysisk eller psykisk, ja så har børnene selvfølgelig bedst af ikke at se dem.

Hvis I derimod er uvenner over fx penge eller noget (i udenforståendes øjne) mindre væsentligt, ja så ER det da synd for børnene at de misser nogle måske ellers gode bedsteforældre. Jeg har selv haft 2 hold fantastiske bedsteforældre, og har da haft et utal af skønne oplevelser & ferier med dem. Kærlighed kan man aldrig få for meget af.

Måske dem der siger det er synd ikke helt ved hvad problematikken er?

Helt korrekt loom. Jeg synes bare spdan en situation er så svær ! Hvad skal man sige ? Sandheden eller sådan er det bare ? 

Jeg har været udsat for både psykisk og fysisk vold. Hvor den psykiske helt klart var den væreste 

Synes min søn oplevede nok de 1,5 år med den behandling de gav mig men ikke mindst også ham ��

Anmeld Citér

17. februar 2016

Ai sha

Jeg har heller ikke kontakt til min familie.

Jeg har besluttet at det ville være mere synd for mine børn hvis min mor og Co. Var en del af deres liv. 

Anmeld Citér

17. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det kommer jo nok an på hvem der spørger (om det er nogen rimelig tæt på du kommer til at se ofte), og så hvordan du selv har det med at snakke om det. Måske sådan nogen som fx din mands familie skal have sandheden at vide en gang for alle, mens andre lidt længere ude kan blive pist af med et slags standard svar om at de ikke vil være gode for dine børn, men at du ikke ellers ønsker at uddybe det - mon ikke de fleste så får en ide om at det ikke er for sjov I har truffet den beslutning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.