Ingen romantik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.485 visninger
14 svar
24 synes godt om
14. februar 2016

Anonym trådstarter

Kender I det.. Min kæreste og jeg talte her til eftermiddag omkring Valentines day, og så siger han at han jo generelt er en rigtig romantisk mand. 

Det kom fuldstændig bag på mig, at han opfatter sig selv sådan, for der er ingen gave eller middag på min fødselsdag, Valentines day er blevet ignoreret, til jul købte jeg min egen gave, årsdagen blev ikke markeret, han kommer ikke bare sådan hjem med en buket blomster ud af det blå, inviterer ud i biffen eller sender en sød SMS. 

Han er en fantastisk far og er en sød mand.. Men romantisk. Nej.

Er jeres mænd også sådan? At de ikke helt har en virkelighedstro opfattelse af, hvordan de egentlig er? 

Jeg har tit sagt til ham, at lidt romantik kunne være dejligt, men der sker ikke noget  Han er til gengæld rigtig glad for gaver, morgenbord og middag på sin fødselsdag, chokolade til Valentines, spontan gave bare fordi.. 

Skal jeg bare lade være med det? Det er ikke fordi jeg er utaknemlig! Synes bare ikke der kommer så meget min vej.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

SofiaMik

Sådan er min mand også. Hvis jeg ønsker romantik, skal jeg bestille det, men så går romantikken af. Nu gider jeg bare ikke gøre noget for ham på hans dage. Kun for børnenes skyld, da de elsker at holde fødselsdag f.eks.

Jeg har prøvet noget for noget teorien af på ham. Altså hvis han opfylder mit ønske om romantik og nusseri, får han mere af det "hm hm", som han godt kan lide "i sengen" hvis du forstår.

Men det virker kun kortvarigt.  Det er nok en evig kamp

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Sådan er min mand også. Hvis jeg ønsker romantik, skal jeg bestille det, men så går romantikken af. Nu gider jeg bare ikke gøre noget for ham på hans dage. Kun for børnenes skyld, da de elsker at holde fødselsdag f.eks.

Jeg har prøvet noget for noget teorien af på ham. Altså hvis han opfylder mit ønske om romantik og nusseri, får han mere af det "hm hm", som han godt kan lide "i sengen" hvis du forstår.

Men det virker kun kortvarigt.  Det er nok en evig kamp

Lige præcis. Romantikken forsvinder bare når man skal bede om det  

Øj, de mænd der!

Anmeld Citér

14. februar 2016

Trine89

Det er vist ikke noget ualmindeligt problem. Der er vist mange mænd som ikke helt forstår hvad det kan betyde for os kvinder at få lidt romantik. 

Jeg er dog så heldig at jeg har en mand som elsker det. Han er skide god til det på de dage hvor det ikke er en pligt. Fx i dag har jeg ikke fået noget, vi har bare haft en almindelig hygge dag. Men han kommer tit med blomster/gaver bare fordi. På min fødselsdag får jeg en hjemmelavet kort med den bedste kærlighedserklæring man kunne få. Nogen gange med en gave til også men ikke hver gang ( det går vi ikke så meget op i) 

Når vi er væk fra hinanden får jeg også gerne de dejligste beskeder fra ham. Og har også gerne en eller anden skør lille ting med hjem fra turen. 

Så ja, jeg kan vist ikke klage ❤

Anmeld Citér

14. februar 2016

Kay

Anonym skriver:

Kender I det.. Min kæreste og jeg talte her til eftermiddag omkring Valentines day, og så siger han at han jo generelt er en rigtig romantisk mand. 

Det kom fuldstændig bag på mig, at han opfatter sig selv sådan, for der er ingen gave eller middag på min fødselsdag, Valentines day er blevet ignoreret, til jul købte jeg min egen gave, årsdagen blev ikke markeret, han kommer ikke bare sådan hjem med en buket blomster ud af det blå, inviterer ud i biffen eller sender en sød SMS. 

Er jeres mænd også sådan? At de ikke helt har en virkelighedstro opfattelse af, hvordan de egentlig er? 

Jeg har tit sagt til ham, at lidt romantik kunne være dejligt, men der sker ikke noget  Han er til gengæld rigtig glad for gaver, morgenbord og middag på sin fødselsdag, chokolade til Valentines, spontan gave bare fordi.. 

Skal jeg bare lade være med det? Det er ikke fordi jeg er utaknemlig! Synes bare ikke der kommer så meget min vej.. 

Jeg tænker i måske ikke har samme ide om hvad det vil sige at Være romantisk? har du prøvet at spørge ham hvad han mener det vil sige at være romantisk ?  ved at mig og min mand har forskellige opfattelser af mange ting

Anmeld Citér

14. februar 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
  1. For flere år siden,  inden min kæreste og jeg flyttede sammen, sendte han en sms om at næste gang vi sås, skulle jeg forkælels. Jeg tænkte straks lækkert mad, måske en gave og noget massage. Nej manden troppede op med 2 poser haribo

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Jeg tænker i måske ikke har samme ide om hvad det vil sige at Være romantisk? har du prøvet at spørge ham hvad han mener det vil sige at være romantisk ?  ved at mig og min mand har forskellige opfattelser af mange ting

Han undgår emnet, når jeg har prøvet at lufte det for ham. 

Jeg tror at han gerne VIL være romantisk, men han glemmer det. Tankerne er alle mulige andre steder.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

1. For flere år siden,  inden min kæreste og jeg flyttede sammen, sendte han en sms om at næste gang vi sås, skulle jeg forkælels. Jeg tænkte straks lækkert mad, måske en gave og noget massage. Nej manden troppede op med 2 poser haribo

Hahaha, det er løgn!

Anmeld Citér

15. februar 2016

Monski

Anonym skriver:

Min mand har vidst alle de klassiske "mande fejl". 

Men romantisk det er han virkelig. Der er jeg uden tvivl heldig! 

Han sender tit blomster eller køber gave med hjem, han inviteret tit ud at spise og i biffen eller sørger bare for at drengene bliver passet så vi kan nyde hinandens selskab ekstra meget. 

Det mest romantiske han har gjort var en dag jeg kom hjem fra arbejde og han sagde "vær klar klokken 17". Jeg havde ingen idé om hvad vi skulle, men han tog mig en tur på strøget og shoppe sko, efterfulgt af kaffe på en café. Bagefter tog vi ud at spise og så i biografen. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

lineog4

Min kære husbond ejer ikke romantik på den der Hollywood film agtige måde, tilgengæld er han praktisk romantisk (eller var for lige nu er overskuddet meget meget lille) og der er altid det jeg kan lide at spise, arbejdsbordet jeg ønskede mig blev lavet osv. Han fortæller han elsker mig med sin skruemaskine  men en buket blomster, en gave, en sød SMS eller andet det er en by i Rusland (han skrev ellers som jeg husker det nogle søde kærestebreve da jeg boede på Island, men det er så det...). 

Jeg har så valgt det ikke skal stoppe mig, i går som er en særlig dag for os pga det er præcis 9 mnd før Lia blev født havde jeg da købt ham en buket blomster og et parterapi puslespil, til jul havde jeg lavet en pakkekalender, bryllupsdagen får han også en lille ting og der kommer lidt med hjem en gang imellem.... Men må indrømme det bliver mindre og mindre fordi lysten daler 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.