I behandling og på SU.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2016

Ønsker en lille spire..

Hejsa!! Hvad er jeres syn på fertilitetsbehandling under uddannelse? Kan det hænge sammen med møder og studie? Hvad med budgettet kan det hænge sammen med priser for medicin på SU?  Hvordan fungerer det med Sygeforsikring Danmark, tilbagebetaling, kronikertilskud osv.? Håber på svar, så vi bliver endnu mere modige til at tage springe ind i verden af fertilitetsbehandlingen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

smilfraungpige

Ønsker en lille spire.. skriver:

Hejsa!! Hvad er jeres syn på fertilitetsbehandling under uddannelse? Kan det hænge sammen med møder og studie? Hvad med budgettet kan det hænge sammen med priser for medicin på SU?  Hvordan fungerer det med Sygeforsikring Danmark, tilbagebetaling, kronikertilskud osv.? Håber på svar, så vi bliver endnu mere modige til at tage springe ind i verden af fertilitetsbehandlingen. 

jeg har lige været igennem min første behandling (ved svar om g i slutning af feb.) .. men nå, jeg er på su, og det er pisse dyrt medicien. men man får hurtigt de 85 % tilskud, det får jeg næste gang jeg køber. men nu skal jeg jo også selv sørger for at komme fra varde til odense. det er mega langt, og ender med at koste meget i brændstof også.. men hvis man er to, og økonomien er iorden, så det vel fint.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Ønsker en lille spire..

smilfraungpige skriver:

jeg har lige været igennem min første behandling (ved svar om g i slutning af feb.) .. men nå, jeg er på su, og det er pisse dyrt medicien. men man får hurtigt de 85 % tilskud, det får jeg næste gang jeg køber. men nu skal jeg jo også selv sørger for at komme fra varde til odense. det er mega langt, og ender med at koste meget i brændstof også.. men hvis man er to, og økonomien er iorden, så det vel fint.

Hvor får du de 85% i tilskud fra?  Og held og lykke med svar, snart!! 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Musen91

Du får kørsel betalt hvis du ikke har er sygehus i nærheden af dig. Jeg boede i Vestjylland og gik på OUH og jeg fin kørslen betalt for de gange jeg var frem og tilbage. Selvfølgelig dækker det ikke hele beløbet hvis man tager bil fremfor offentlig osv. Men det hjælper på det. 

Medicin mæssigt havde jeg ikke nogen problemer med og få det til og hænge sammen. Jeg vil dog anbefale hvis man skal igennem ivf/icsi at gå op i den dyre gruple i sygesikring Danmark så får du 100% tilskud til medicin og det kan godt betale sig i længden. Men så længe det er iui så vil jeg bare sige den almindelige gruple er fint. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

smilfraungpige

Hvor får du de 85% i tilskud fra?  Og held og lykke med svar, snart!! 

ved apoteket, jo mere man køber, jo billigere bliver det

http://pro.medicin.dk/Specielleemner/Emner/318104

Anmeld Citér

14. februar 2016

modesty

Du kommer max. af med 3500-4000 kr. om året pga kronikertilskuddet.

M.h.t. møder og studie er det jo umuligt for os at sige da vi ikke ved hvordan dit skema ser ud. Men under et behandlingsforsøg (som typisk varer 1-2 mdr. alt efter metode) skal du nok regne med cirka 3-5 møder på klinikken, hvoraf 2 nok vil være hele fridage hvis der er tale om IVF/ICSI.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Imaong

Sygeforsikring dk dækker men du skal ha meldt dig ind inden du bliver henvist til behandlingen for ellers kan du ikk melde dig ind da du så er konisk syg i gåde øjne 

Anmeld Citér

15. februar 2016

KissMeKissMeKissMe

Ja, jeg har det nærmest modsat. Jeg forstår ikke hvordan folk med et rigtigt arbejde får det til at hænge sammen. Jeg har godt nok haft mange fridage pga fertilitetsbehandling og er lykkelig for, at der ikke er en arbejdsgiver at tage stilling til... Har endda holdt nogle uger fri når det psykiske pres blev for meget, hvilket jo er en "luksus" man kan tage som studerende.

Mht økonomien er det altså ikke voldsomt dyrt (og vi betaler faktisk selv for iui i det private for tiden). Tror det er dyrere i tabt arbejdsfortjeneste på studiejobs end de reelle udgifter til medicin osv (der er jo et loft). 

Så jeg siger go for det som studerende. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym

Jeg var i behandling i 1 år imens jeg var under studie, stoppede dog behandling af personlige årsager. Dog følte jeg ikke det var nemt at gå i behandling under SU ikke pga pengene for det kunne godt lige løbe rundt, men fordi skolen slet ikke på nogen måde bakkede op om det, og gjorde det op imod om man overhovedet ønskede sin uddannelse, og at det at få børn på det tidspunkt var hul i hovedet.. Jeg fik det rigtig dårligt med det, men tænker aldrig der er et godt tidspunkt for behandling, for om det er uddannelse eller arbejde vil de altid kigge skævt på en fordi man prioterer højest i en periode.. Så det handler om at have viljen og styrken til at gå igennem det.. Min studievejleder var en rigtig røv med øre, om det bare var hende eller om det er generelt ved jeg ikke.. Men hun var så fræk at opfordre mig til at droppe min uddannelse og så søge ind igen når jeg var færdig med at opføre mig sådan... 

Held og lykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.