Økonomi som enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg overvejer på 6. år at blive skilt, men der er så mange ting jeg er usikker på og derfor tør jeg ikke gøre det, jeg burde. 

I nogle år har jeg været syg og min mand har taget sig af al økonomi, fordi jeg ikke har haft overskud til andet end at blive rask. Det er jeg så stort set nu. 

Mit spørgsmål lyder, hvor meget jeg skal have tilbage, når husleje er betalt. Jeg skal ikke have bil, men bo i cykelafstand til skole og job. Har et barn og jeg skal ikke have børnebidrag fra barnets far, idet barnet skal være lige meget hos os begge. 

Så kære enlige mødre, hvor meget har i tilbage, når huslejen er betalt? Altså tilbage til alt? 

Jeg spørger for at finde ud af, hvad jeg kan betale i husleje uden at vi skal sidde alt for stramt i det, samtidig vil jeg gerne at vi bor et rart sted. 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg overvejer på 6. år at blive skilt, men der er så mange ting jeg er usikker på og derfor tør jeg ikke gøre det, jeg burde. 

I nogle år har jeg været syg og min mand har taget sig af al økonomi, fordi jeg ikke har haft overskud til andet end at blive rask. Det er jeg så stort set nu. 

Mit spørgsmål lyder, hvor meget jeg skal have tilbage, når husleje er betalt. Jeg skal ikke have bil, men bo i cykelafstand til skole og job. Har et barn og jeg skal ikke have børnebidrag fra barnets far, idet barnet skal være lige meget hos os begge. 

Så kære enlige mødre, hvor meget har i tilbage, når huslejen er betalt? Altså tilbage til alt? 

Jeg spørger for at finde ud af, hvad jeg kan betale i husleje uden at vi skal sidde alt for stramt i det, samtidig vil jeg gerne at vi bor et rart sted. 

På forhånd tak

Jeg har 14800kr.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym

Har ca 10000 til rådighed når alt er betalt, jeg kører børnepenge osv ind over budgettet og jeg har 2 børn. I de 10000 skal der så også være til benzin da jeg har bil.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Jeg har 14800kr.

14,800? 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg vil sige du kan klare dig med 2500 til mad og andet husholdning og 1500-2000 til andre udgifter som tøj, frisør, gaver, medicin osv. Og så ved jeg ikke om du evt har brug for noget til offentlig transport.  

Men husk nu at det ikke kun er husleje der er en fast udgift, der kommer jo forbrug, forsikringer, telefon, licens, internet osv oveni  

Anmeld Citér

14. februar 2016

Anonym

Jeg har ca. 10.500 når alt er betalt og så er der også sat 1000 kr på opsparing. 

Anmeld Citér

14. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

På forhånd tak

Jeg er godt nok ikke enlig, men det du skal overveje er hvor meget har i nu. For at sidde stramt i det er jo relativt, og nogen ville mene at de rådighedsbeløb andre har er helt vildt store selvom de føler det er stramt.

så prøv skrive ned hvad du nu bruger på ting udover husleje og overvej hvad du evt. Kan undvære. Husk også at lægge et beløb ind til f.eks. Ferier.

Anmeld Citér

14. februar 2016

MinPrins

Nu er der jo mere end husleje... El, vand,varme, tv, internet, forsikring, mobil evt andet... Så der skal også kigges på hvad de forskellige ting koster.. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Nu er der jo mere end husleje... El, vand,varme, tv, internet, forsikring, mobil evt andet... Så der skal også kigges på hvad de forskellige ting koster.. 

Jeg har styr på, hvad der er af udgifter. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Jeg er godt nok ikke enlig, men det du skal overveje er hvor meget har i nu. For at sidde stramt i det er jo relativt, og nogen ville mene at de rådighedsbeløb andre har er helt vildt store selvom de føler det er stramt.

så prøv skrive ned hvad du nu bruger på ting udover husleje og overvej hvad du evt. Kan undvære. Husk også at lægge et beløb ind til f.eks. Ferier.

Jeg har styr på, hvilke udgifter jeg kommer til at have. 

Og netop fordi det er relativt, hvad man skal have, spurgte jeg, hvor meget enlige herinde havde tilbage efter husleje. Det kan man nemlig svare på uden at skrive det er jo individuelt osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.