Anonym skriver:
Mange tak for dit svar!!
Ja det er nemmere at det så bare er mig. Det er som om jeg altid skal diagere (staves) far til det. Og det irritere og faktisk lidt. Hver lørdag/søndag vågner vores søn også tidligt og det er også mig der står op med ham. Far mener man godt kan sove videre mens sønnen er oppe, og det kan jeg bare ikke få mig selv til, er dette forkert af mig eller ham?
Hvis jeg siger søndag fx at nu det hans tur til at stå op, så bliver han nærmest irriteret..
synes faktisk han er doven på en negativ måde.
og når han endelig laver noget med sønnen så kæmper de (for sjov) leger vildt, og det ender altid med sønnen græder, men ikke fordi det gør ondt eller noget, men fordi far "vinder" og nok fordi vores søn er en "dårlig taber" ved ikke.. Og ellers er de ude og handle. Det meget meget sjællend at far laver noget og fordyber sig med det med sønnen...
Har prøvet at tale med far om det, men han er ikke til at tale med og sådan har han altid været. Han går altid i forsvars position.
Jeg tror det er rigtig vigtigt du (man) ikke vurderer fars samvær med sit barn, ja måske er det voldsom leg på sofaen og ja måske var det ikke de man selv ville gøre, måske de aldrig spiller et spil, samler LEGO eller tegner en tegning men så gør de noget andet. Min mand er absolut også bedst til børnene er med i hans aktiviteter så som at købe ind, støvsuge, ordne cyklen eller.... Jeg kan på den anden side spille ludo i 2 timer. Min tid med ungerne er ikke mere værd eller mere rigtig end hans.
Nå hvad laver vi her hjemme jeg er projektlederen jeg ved hvem der skal hvad hvornår, har styr på intra, sørger for aftaler, ture, teater mm. Og jeg er ved at brække mig ikke over jeg laver alt, men over jeg skal have overblikket og ansvaret. Byttede gerne alt det praktiske for det en gang imellem
men ellers er det vel fordelt som der passer bedst i forhold til kompetencer, lyster g arbejde. Jeg afleverer, jeg henter 3 dage, jeg laver madplanen og næsten altid maden, han køber ind og ordner køkken efter aftensmaden, jeg er bedst til at rydde op (men det er også mig og ungerne der roder), jeg står for ungernes tøj, vasketøj gør vi begge to, støvsugning er nok mest mig men jeg har også en fridag om ugen. Han er chauffør for jeg hader alt det ud og ind.
Putte ser jeg ikke som en arbejdsopgave, men en stund jeg nyder. I weekenden er jeg den der vågner, men de fleste morgener kommer han med op men synes det er fint hvis han sover - har jeg været i byen/til fest så får jeg selvsagt lov at sove