Urinkateter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2016

Anonym trådstarter

Halløj baby.dk

Er der nogle af jer der har prøvet at have et midlertidigt urinkateter? 

Jeg er lige blev opereret og pga. infektionsrisiko, har jeg fået anlagt et urinkateter. Jeg synes det er møg ubehageligt og det gør ondt, især når jeg går.

Er det mon normalt? 

Det niver og jager op igennem hele understellet.  

Udover det, har jeg en konstant følelse af at jeg skal tisse, hvilket heller ikke er rart. Heldigvis er det "kun" en uge jeg skal have det, men det synes jeg nu også er nok af det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Halløj baby.dk

Er der nogle af jer der har prøvet at have et midlertidigt urinkateter? 

Jeg er lige blev opereret og pga. infektionsrisiko, har jeg fået anlagt et urinkateter. Jeg synes det er møg ubehageligt og det gør ondt, især når jeg går.

Er det mon normalt? 

Det niver og jager op igennem hele understellet.  

Udover det, har jeg en konstant følelse af at jeg skal tisse, hvilket heller ikke er rart. Heldigvis er det "kun" en uge jeg skal have det, men det synes jeg nu også er nok af det. 

Jeg har haft det pga jeg fik rygmarvsbedøvelse og derfor ikke kun mærke når jeg skulle tisse. Det lyder meget normalt. Jeg havde det hvert fald lige sådan og jeg var indlagt og fik af vide det var normalt. Men ja, det er generende, men jeg synes man vænnede sig til det :-)

Anmeld Citér

13. februar 2016

alenemor42

Hvor længe har du haft det oh hvor længe skal det sidde?

Men ja det er de ulemper der kan være ved et kateter, det irriterer blæren derfor tissetrangengen  hele tiden. Hvis det bliver ved at gøre ondt syntes jeg du skal ringe til dem, det kan være det skal skiftes.

Anmeld Citér

13. februar 2016

vitapigen

Jeg er sygeplejerske og for mig lyder det som blærekramper når du beskriver de jag du har. Der er desværre ikke så meget du kan gøre. Og vandladningstrang er også helt normalt. Pinex kan hjælpe en smule men kan ikke fjerne smerten/ubehag.

Hvis du er utryk så giv dem der lagde kateret et kald 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar. Er ikke utryg som sådan. Det var bare om de ubehag jeg har er normale. Men det lyder sådan. Jeg skal have det en uge og fik der lagt igår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.