For lavt stofskifte :(???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2016

Anonym trådstarter

Hjælp!!!! 

Jeg har fået provera for og kunne få min menstruation, fik så taget blodprøve igår på sygehuset, og det viser sig at jeg har lidt lavt stofskifte og har jeg slet ikke haft før

Hvad kan man gøre for og hjælpe det på vej til pg blive normal ?????

Årh er helt nede i kulkælderen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Hjælp!!!! 

Jeg har fået provera for og kunne få min menstruation, fik så taget blodprøve igår på sygehuset, og det viser sig at jeg har lidt lavt stofskifte og har jeg slet ikke haft før

Hvad er dit tal på?

Du skal nok henvises til endokrinlogerne med henblik på medicinsk behandling inden du opnår graviditet for at få det stabiliseret inden. 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvad er dit tal på?

Du skal nok henvises til endokrinlogerne med henblik på medicinsk behandling inden du opnår graviditet for at få det stabiliseret inden. 

Har ikke fået afvide hvad tallet ligger på Men at det kun var lidt nedsat og jeg ikke kunne komme i behandling før det er iorden,  så vi tager derhen på mandag og får taget blodprøverne og så håber jeg de er fine nok for sidst havde jeg ikke spist hele dagen så håber det har kunne være det der har spillet ind

Anmeld Citér

12. februar 2016

grinny

Altså jeg har lige været igennem første IVF mens jeg venter på indkaldelse fra endokrinologisk afdeling.

Mine tal er helt skæve og har været det siden min fødsel, det er bare først efter jeg kom i fertilitets behandling på Rigshospitalet at nogen har ment der skulle gøres noget ved det.

De sagde dog at det ikke ville påvirke min behandling 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hjælp!!!! 

Jeg har for lavt stofskifte (hypothyreose). 
Det er ikke et problem, hvis det bare er en enkelt måling. Det kan sagtens slå ud og derefter stabiliserer sig efterfølgende. Generelt måler man niveauet over et par gange. Selv hvis det er kronisk, så er det ikke det store problem. Man kan tage medicin som er stort set identisk med det hormon kroppen selv danner. Jeg er selv blevet anbefalet at reducere soya-holdige produkter (sværere end det lyder). 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Altså jeg har lige været igennem første IVF mens jeg venter på indkaldelse fra endokrinologisk afdeling.

Mine tal er helt skæve og har været det siden min fødsel, det er bare først efter jeg kom i fertilitets behandling på Rigshospitalet at nogen har ment der skulle gøres noget ved det.

De sagde dog at det ikke ville påvirke min behandling 

Her sagde han at han ikke ville behandle mig før der er styr på det siger han !!!!!

Er virkelig ked af det for er nu anden gang de afviser mig fordi der er noget første gang havde jeg cyster igen og nu siger han det med mit stofskifte!!!!  Men krydser for det bare er fordi jeg slet ikke havde spist den dag på nogen måde  

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg har for lavt stofskifte (hypothyreose). 
Det er ikke et problem, hvis det bare er en enkelt måling. Det kan sagtens slå ud og derefter stabiliserer sig efterfølgende. Generelt måler man niveauet over et par gange. Selv hvis det er kronisk, så er det ikke det store problem. Man kan tage medicin som er stort set identisk med det hormon kroppen selv danner. Jeg er selv blevet anbefalet at reducere soya-holdige produkter (sværere end det lyder). 

Ja okay godt har efterhånden været på sygehuset 2 gange på Holbæk og en gang på riget og har aldrig hørt noget med mit stofskifte!  

Men håber det bare var en engang måling den var sådan,  men ja nu må vi se, skal derhen igen på mandag og få taget andre blodprøver men ja må vi se så hvad de siger

Anmeld Citér

12. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Her sagde han at han ikke ville behandle mig før der er styr på det siger han !!!!!

Er virkelig ked af det for er nu anden gang de afviser mig fordi der er noget første gang havde jeg cyster igen og nu siger han det med mit stofskifte!!!!  Men krydser for det bare er fordi jeg slet ikke havde spist den dag på nogen måde  

Eftersom det kan skade et foster at have lavt stofskifte, så kan jeg da godt forstå at de ikke vil hjælpe dig med behandling før end stofskiftet er i korrekt niveau...

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Eftersom det kan skade et foster at have lavt stofskifte, så kan jeg da godt forstå at de ikke vil hjælpe dig med behandling før end stofskiftet er i korrekt niveau...

Kan da godt forstå der skal styr på tingene men eftersom det hele var perfekt og jeg var klar til og få menstruation og skulle igang med første ivf forsøg kan man sku godt blive en del trist at der nu igen er noget der afviser en

Anmeld Citér

12. februar 2016

esioul

Loa skriver:

Præcis. Barnet er afhængig af at moderens stofskifte er i orden de første 12 uger. Er det ude af balance, kan graviditeten gå til. Godt de har opdaget det TS 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.