Mor behandler barn som en baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2016

SandraXOXO

Jeg havde min nusseklud til jeg var 13. Og da jeg var 7-8 år fik jeg noget natteangst og det hjalp at sove med en af min mors trøjer. Samt at jeg sov med en hundebamse til jeg var 18 �� bare fordi man er 6 år er man ikke voksen. Børn på 6 har stadig brug for tryghed. Og faktisk er det meget normalt for skolebørn at få brug for ekstra tryghed lige pludselig netop fordi det går op for dem hvor store og uafhængige de er. Og så er det vigtigt at man som forældre viser at det er okay og at man altid er der og at de ikke gøres til små voksne men bliver mødt som de børn de stadig er. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

Mortil2+

Det handler jo ikke om, at pigen er vild med Peter Plys eller Frost - men at hun har ændret adfærd, hvilket er bekymringen her.

Anmeld Citér

12. februar 2016

God-mor

Jeg ser INGEN problemer i nogle af de ting du nævner. Heller ikke i at hun får en bluse med der dufter af mor, hvis hun har behov for det. Hun er 6 år ikke 18.

Anmeld Citér

12. februar 2016

O&L

Lad barnet Være barn og lad hende beholde sin mors duft som tryghed hos jer.. og alle børn har forskellige interesser.. ikke alle børn interresere sig for frost bare fordi det er populært.. lad pigen selv finde sine interesser og selv bestemme hvad tryghed hun har brug for..

Anmeld Citér

12. februar 2016

Skouboe

Jeg tror at den ændrede adfærd, hænger sammen med at hun er blevet storesøster - min datter begyndte også at lege baby, da der kom en lille ny baby. Hvis det er hendes behov nu, så må det være sådan - det går over igen. Årsagen til at hun leger mere baby hjemme hos hendes mor, er måske at der er ikke en anden baby an konkurrere med?

Mine unger kom i tanke om, her for ½ års tid siden at de savnede deres nusseble at sove med, så den har de nu igen, det får de lov til, indtil de ikke gider mere, og min 7 årige har her de sidste par dage sovet med en af mine t-shirts i favnen.

Anmeld Citér

12. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke hvordan jeg ellers skulle sige overskriften, men jeg er virkelig ved at kaste op over min bonusdatters mor og hendes ideer  

min mand er fuldt klar over det, og har forsøgt at sige det pænt, men det trænger ikke rigtigt ind åbenbart.. 

sagen er den: 

barnet vi snakker om her er en pige på 6 år, som jeg nu har været en del af hendes liv i snart 4 år. så størstedelen af hendes opvækst indtil videre.

men det sidste år, er det som om at moren glemmer at datteren altså bliver større, og at hun altså IKKE er en baby længere.

idag da hun kom havde hun en taske med i hånden, hvor moren siger, ja hun har fået lidt forskelligt med, okay siger jeg, (skal dog siges at vi altså har alt til hende selv) nå men. 
I den anden hånd har hun så en nusseklud og en trøje, som er hendes mors nattrøje!!  så hun havde duften af hende når hun sov  

igen, siger ok, og holder fatningen

mor køre og vi går igang med at lege med perler, så henter hun pludselig sin taske, og tager en lille gammel peter plys bold frem æææææ havde måske ikke set det var noget negativt hvis det nu var en med frost måske. men PETER PLYS! 

mange af de ting her hun slæber med fx er jo ting jeg måske ville se en 3 eller 4 årig rende med , men en der er 6 kan jeg slet ikke , og så at hun først er begyndt på det inden for max et år. 

jeg tror det bunder lidt i at vi selv fik baby for ½ år siden, og moren ved at hun aldrig vil få baby igen, så nu skal datteren behandles som en baby 

hvis nu det var noget der altid var foregået, så ja heregud altså. men det er først noget der pludseligt er kommet frem. og de sidste 5 måneder ca, har hun også måtte ringe op til flere gange ugentligt så min mand har kunne sige at datteren skulle lægge sig til at sove, da moren ikke selv har kunne få ro på hende  og ja hjælper det ikke, ja så kommer datteren bare med ind i seng, og moren er tvunget til at gå i seng med hende kl 20!!! 

skal IGEN SIGES vi har ALDRIG ALDRIG ALDRIG den slags problemer her. 

her er hun en 6 årig med interesser for hendes alder og her går hun ikke rundt med nusseklud eller laver problemer ved nattid  
Så hun er jo fuldkommen med, men bliver som sagt lige trådt et par år ud når hun kommer hjem 

jeg er bange for at det bliver værre, og især for hende nu når huns skal starte i skole, hvad så? puuu 

Hmm selvsagt skal man være obs på forandringer, men nørj hvor ville jeg ønske man ikke tolkede så meget på andre mennesker (ikke børnene men de voksne). Jeg kan komme med mange forslag til forandringen og også hvorfor I ikke oplever det på samme måde end at mor skulle være misundelig på jeres baby og derfor forsøger at lave sin egen datter til en baby. 

Synes egentlig også min trold der skal starte i skole har haft en tryghedsperiode måske fordi kravene er steget i børnehaven, måske fordi man taler om den store forandring osv. Kan også de andre da de blev storesøskende fik en tryghedsperiode, at I ikke oplever kan være fordi hun ikke oplever sig tryg nok så hun tør være utryg, fordi hun har mere i klemme med mor osv. 

Og ærligt jeg var alene sidste år med ungerne , hvis de havde sure aftener hoppede jeg da også bare i seng med dem - overskuddet er bare måske det mindre, eller reglerne det mere løse når man er alene og skal have en hverdag til at fungere - det er lidt sværere at forstå når man er to voksne og den anden lige kan tage over. At gå i seng sammen med dem handler ikke om at gøre dem til babyer men at overleve, at bremse en konflikt, tage en nemt løsning som faktisk også er dejlig hyggelig og så kan man endda selv tillade sig at sove tidligt.

Jeg synes du skulle vende blikket fra moren og tolkningen af moren væk og have fokus på pigen. Giver hun udtryk for mistrivsel? Det du beskriver er ikke mistrivsel men en periode måske med mange krav, et stort skift, at blive storesøster osv. Og skulle hun qua en masse omstændigheder have brug for sin plys bamse (tror ikke helt jeg forstår den skelnen mellem frost og plys da det er lige barnligt for mig, ja det er lige før jeg vil sige der i de rigtige plus historier er mere dybde end i Frost), og snak med far en gang imellem når tankerne tager over - så er det jeg vil sige helt normalt. Hjernen vokser, jernbanerne og forståelser ændres og kan give perioder hvor man er langt mere utryg. Og hvis det er så markant at hun slet ikke giver udtryk for utryghed hjemme hos jer, så kan I også vende den om og tænke er der rum til at være den lille utrygge eller bliver hun den klassiske storesøster? 

Og så kig på trivsel og ikke på normer, plejere og regler for modenhed

Anmeld Citér

12. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Mortil2+ skriver:

Det handler jo ikke om, at pigen er vild med Peter Plys eller Frost - men at hun har ændret adfærd, hvilket er bekymringen her.

Jeg læser det bare ikke som om at ts er bekymret, men egenlig mere irriteret og lidt forarget over pigens ting

Anmeld Citér

12. februar 2016

LLT.

Ærligt tror jeg ikke det bunder i noget moren gør, men at hun er blevet storsøster da min på knap 6 blev storsøster for anden gang for et år siden havde hun os en periode hvor hun spillede mindre end hun var og det var altså ren jalousi!!

måske i sq vende blikket ind ad og ikke kun på moren, for det lyder som om pigen har brug for tryghed og moren bare opfylder behovet

Anmeld Citér

12. februar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
loop skriver:

Du skriver, at hun er blevet storesøster for 6 måneder siden, og at det begyndte for 5 måneder siden, altså er der en helt naturlig sammenhæng i mine øjne.

6 år er ikke ret gammel. Støt hende og fortæl hende(særligt far), at hun stadig er hans allerbedste, smukkeste datter i verden.

Hun skal lige have tid til at finde sin rolle i den nye familiekonstellation m. baby, og hun er der kun engang imellem, så det kan tage længere tid for hende.

Lige min tanke 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Christine

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke hvordan jeg ellers skulle sige overskriften, men jeg er virkelig ved at kaste op over min bonusdatters mor og hendes ideer  

min mand er fuldt klar over det, og har forsøgt at sige det pænt, men det trænger ikke rigtigt ind åbenbart.. 

sagen er den: 

barnet vi snakker om her er en pige på 6 år, som jeg nu har været en del af hendes liv i snart 4 år. så størstedelen af hendes opvækst indtil videre.

men det sidste år, er det som om at moren glemmer at datteren altså bliver større, og at hun altså IKKE er en baby længere.

idag da hun kom havde hun en taske med i hånden, hvor moren siger, ja hun har fået lidt forskelligt med, okay siger jeg, (skal dog siges at vi altså har alt til hende selv) nå men. 
I den anden hånd har hun så en nusseklud og en trøje, som er hendes mors nattrøje!!  så hun havde duften af hende når hun sov  

igen, siger ok, og holder fatningen

mor køre og vi går igang med at lege med perler, så henter hun pludselig sin taske, og tager en lille gammel peter plys bold frem æææææ havde måske ikke set det var noget negativt hvis det nu var en med frost måske. men PETER PLYS! 

mange af de ting her hun slæber med fx er jo ting jeg måske ville se en 3 eller 4 årig rende med , men en der er 6 kan jeg slet ikke , og så at hun først er begyndt på det inden for max et år. 

jeg tror det bunder lidt i at vi selv fik baby for ½ år siden, og moren ved at hun aldrig vil få baby igen, så nu skal datteren behandles som en baby 

hvis nu det var noget der altid var foregået, så ja heregud altså. men det er først noget der pludseligt er kommet frem. og de sidste 5 måneder ca, har hun også måtte ringe op til flere gange ugentligt så min mand har kunne sige at datteren skulle lægge sig til at sove, da moren ikke selv har kunne få ro på hende  og ja hjælper det ikke, ja så kommer datteren bare med ind i seng, og moren er tvunget til at gå i seng med hende kl 20!!! 

skal IGEN SIGES vi har ALDRIG ALDRIG ALDRIG den slags problemer her. 

her er hun en 6 årig med interesser for hendes alder og her går hun ikke rundt med nusseklud eller laver problemer ved nattid  
Så hun er jo fuldkommen med, men bliver som sagt lige trådt et par år ud når hun kommer hjem 

jeg er bange for at det bliver værre, og især for hende nu når huns skal starte i skole, hvad så? puuu 

OK jeg forstår slet ikke dit problem. Hvorfor i alverden er det barnligt at en på 6 år leger med en Peter plys bold?

Må indrømme at det heller ikke får mit p*s i kog at hun låner sin mors trøje.

Jeg så for nyligt et tydeligvis stort barn, nok.omkring 5 år, som blev kørt i klapvogn og havde sut i munden konstant. Også når hun snakkede (og hun var meget velartikuleret for en der stadig bruger sut).

Dér synes jeg der er et problem fordi det faktisk kan skade barnet fysisk og fordi det er åbenlyst babyagtigt.

Peter plys er for mig slet ikke for babyer, fordi der rent faktisk er en god historie bag (nu taler jeg ikke alle de billige knock offs). Og så synes jeg man er et barn når man er 6 år.

Forstår til gengæld slet ikke den tendens jeg oplever med at 7-årige skal presses til at synes teenageting er spændende, og holde disco og fest om aftenen osv. Det synes JEG er forkert.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.