Søvnproblen hos 7 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
3 svar
2 synes godt om
11. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

Min 7 årige søn sover af forskellige årsager stadig i min seng sammen med mig.

Jeg syndes nu efterhånden at han er ved at være for stor til det. 

Samtidig er jeg gravid og i takt med at min mave vokser bliver der mindre og mindre plads til os alle 3 ( min mand inclusiv)

Min søn er overhovedet ikke indstillet på at skulle i egen seng.

Han er meget meget følsom og lidt usikker og bliver enormt ked af det hvis han bliver presset på nogen måde.

Hvordan får vi ham til at sove i egen seng? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej allesammen 

Min 7 årige søn sover af forskellige årsager stadig i min seng sammen med mig.

Jeg syndes nu efterhånden at han er ved at være for stor til det. 

Samtidig er jeg gravid og i takt med at min mave vokser bliver der mindre og mindre plads til os alle 3 ( min mand inclusiv)

Min søn er overhovedet ikke indstillet på at skulle i egen seng.

Han er meget meget følsom og lidt usikker og bliver enormt ked af det hvis han bliver presset på nogen måde.

Hvordan får vi ham til at sove i egen seng? 

Den nemmest/letteste måde ved at få ham ind i hans egen seng er at snakke med ham om det.

Han er jo ingen lille dreng mere, og har nemmere ved at forstå det. 

Jeg tænker at enten dig eller din mand må ligge en madras ind ved siden af hans seng og så få sønnen til at falde i søvn i hans egen seng mens én af jer ligger hos ham.. 

Efter noget tid kan i stille trække jer ud om aften når han sover... Netop dér finder han ud af det er ok at sove i egen seng/værelse.  

Anmeld Citér

11. februar 2016

GUSO

Jeg tænker at hvis i har muligheden for det kunne han måske få en seng i soveværelset??  Evt en madras på gulvet, så er han stadig hos jer men i egen seng, så kan næste skridt måske være eget værelse med en af jer på gulvet og senere alene, det handler om at være tryg og følelsen af at være sammen og når han bliver storebror så bliver han pludselig på eget værelse alene mens i andre deler værelse der kan også komme en konflikt ud af de, så jeg ville klart vælge egen seng i soveværelse som 1. Ryk ud hvis muligheden er der selvfølgelig  

Anmeld Citér

11. februar 2016

Klumpe-dumpe

Nu bliver min datter 7 om 2 uger, hun sover også i min seng. 

Jeg er af den opfattelse, at hun har brug for trygheden og derfor skal hun ikke sove i sin egen seng, før hun føler sig klar til det. 

Og jeg er sikker på, at når hun er 15 år gider hun ikke putte hos sin moaaar mere. ��

Men som en anden forslår, så er det måske en ide, at din søn får en seng/madras inde hos jer, så han stadig får trygheden ved samsovningen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.