sovetid dreng på 4 pige på 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
8 svar
2 synes godt om
10. februar 2016

onlyme

Hej :-)
Simpelt spørgsmål,.
Hvornår og hvordan putter i jeres børn på samme alder,.
Min søn på 4 år nægter at ligge sig til at sove,. Han mumler og snakker og bliver ved med at hoppe ud af sin seng..!*
Its driving me insane !
Han deler værelse med min pige på 3 år og hun bliver tit overtræt og bliver derfor også svær at få til at sove :-(
Hjælp søges fra en lille smule frustreret mor :-(

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2016

Nadia Maya

Hej..

Jeg har godt nok kun en enkelt pige, hun er 4,5 år

Vi har haft utrolig mange problemer med at falde i søvn, efter hendes far og jeg gik fra hinanden for 2,5 år siden.. Jeg var villig til at gøre alt! Jeg købte så bogen "Kaninen der så gerne ville sove", efter to aftener sov hun efter 4 sider i bogen. Nu læser vi den hver aften og hun sover i løbet af et par sider og sover hele natten. Jeg kan virkelig anbefale den. 

God aften.

Anmeld Citér

10. februar 2016

onlyme

Nadia Maya skriver:

Hej..

Jeg har godt nok kun en enkelt pige, hun er 4,5 år

Vi har haft utrolig mange problemer med at falde i søvn, efter hendes far og jeg gik fra hinanden for 2,5 år siden.. Jeg var villig til at gøre alt! Jeg købte så bogen "Kaninen der så gerne ville sove", efter to aftener sov hun efter 4 sider i bogen. Nu læser vi den hver aften og hun sover i løbet af et par sider og sover hele natten. Jeg kan virkelig anbefale den. 

God aften.

Det lyder jo helt fantastisk
Den må jeg se om jeg kan finde,.
Vi læser også før sengetid, men det er som regel i stuen da de er 3 og det kun er de 2 store der deler værelse,. MMmm,. Måske jeg skulle prøve at læse godnat historie for hver især i deres senge,.
Ih ja jeg er efterhånden også villig til at prøve lidt af hvert ;-)

Anmeld Citér

10. februar 2016

MorTil3+

onlyme skriver:

Vi læser også før sengetid, men det er som regel i stuen da de er 3 og det kun er de 2 store der deler værelse,. MMmm,. Måske jeg skulle prøve at læse godnat historie for hver især i deres senge,.

Her virker bogen omvendt, vores datter på 4 bliver rastløs af den, hun roder rundt og benene kører på hende så den er bestemt ingen succes her. Vi har haft problemer siden lillebror var 6 mdr ca, han er et år nu. Her er det eneste der hjælper at jeg ligger mig sammen med hende og når hun sover så smutter jeg ud igen. Inden da sov hun helt selv så vi har lavet en aftale med hende at når hun bliver 4 år om 20 dage så skal hun lære at sove selv igen og det er hun helt med på, for så er man jo en stor pige. Så håber det lykkes, hun snakker i hvert fald selv meget om det.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Nadia Maya

onlyme skriver:

Den er virkelig guld værd, lige præcis den bor. Det er en søvnhjælpsbog, som bruger forskellige teknikker og "hypnotiserer" børnene til at falde i søvn. Den har i hvert fald reddet mine aftener. Jeg læste også om en mor med to jævnaldrende børn, som sad i gangen mellem børnenes værelser og læste bogen, hvor de begge faldt i søvn.. Prøv den!

Anmeld Citér

10. februar 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min pige bliver 4 i næste måned, og hun kommer i seng kl 18.30. De fleste dage sover hun før kl 19 når lillebror kommer i seng (de deler også værelse). Vi gør det i denne "omvendte" rækkefølge da hun jo ikke sover til middag, og derfor har brug for 11-12 timers søvn. Idag var jeg hjemme med syg lillebror, og lod hende derfor sove længe, og så sov hun 12,5 timer.

Jeg kan også sige god for bogen med kaninen, vi bruger den ikke da vi ikke har problemer (mere), men købte den alligevel for at teste som back up hvis nu tingene ændrede sig. Du kan købe den masser af steder, jeg købte min i Bilka.

Anmeld Citér

10. februar 2016

sne190810

Vi hører godnatmusik. 

Her er tre piger ml. 5 og 6 år, som alle bliver puttet omkring kl. 19 +/- 30 min. 

Vi har sammensat en liste med lidt forskelligt Kaj og Andrea, Rasmus Seebach, Alberte osv. Ca 10 sange, og ellers hvis der er nogle der har er specielt ønske om en yndlingssang eller noget i den stil. 

Det er en meget hyggelig måde at afslutte dagen på, og de ligger stille og roligt og falder i søvn. Vi ligger tit begge derinde sammen med dem, indtil de sover, nogle gange kun en af os. Tidsmæssigt kan det tage fra alt mellem 5 og 45 min. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Happiness

Jeg har en dreng på 4,5 og en pige på godt 2år.

Vi putter kl 18.45. Vi har lært vores søn at se på uret når den er der. Så han selv holder øje med det. Det er blevet lidt en leg, så han er næsten glad for at skulle sove 

Så finder de en bog (de skiftes) og vi sætter os ind i en af deres senge og læser historien. Derefter vælger de en sang hver, og så en fælles (det er enten "En pige gik i Enge" eller "Elefantens vuggevise"

Herefter siger jeg godnat og putter min dreng. Og går så ind på min datters værelse og putter hende på samme måde, og gerne med samme sætning.

Så år vi ud, og det er det. Nogle gange skal vi lige ind med lidt vand eller lignende, men de falder i søvn i løbet af 5 min.

V har i perioder brugt stressless musik, som vi så spillede. De har nogle der hedder dyb søvn. Og så lå de og lyttede til det, og faldt så i søvn. Men det bruger vi kun, hvis de er helt oppe at køre inden sengetid 

Ellers har vi også gode erfaringer med Kaninen der gerne ville sove. I starten lå min dreng og kartede rundt, men efter jeg bad ham om at ligge stille med ben og lign. så gør han det, og falder i søvn i løbet af bogen.

Anmeld Citér

11. februar 2016

modesty

Hej :-)
Simpelt spørgsmål,.
Hvornår og hvordan putter i jeres børn på samme alder,.
Min søn på 4 år nægter at ligge sig til at sove,. Han mumler og snakker og bliver ved med at hoppe ud af sin seng..!*
Its driving me insane !
Han deler værelse med min pige på 3 år og hun bliver tit overtræt og bliver derfor også svær at få til at sove :-(
Hjælp søges fra en lille smule frustreret mor :-(

Min søn på 4 har generelt ret nemt ved at sove, men i perioder hvor det er lidt sværere, der gør vi det at vi masserer ham med olie over hele kroppen inden han får nattøj på. Og når han så skal sove, så lægger han sig med lukkede øjne, lyset bliver slukket (døren står åben ud til gangen med lys) og min mand fortæller en historie for ham som tager udgangspunkt i nogle meditations/hypnoseteknikker (hvilket den bog med kaninen vist også gør, men jeg ved ikke så meget om den). Og det hjælper til at få ham til at slappe af.

Han kommer i bad kl. 19:15-30, i nattøj 19:30-45 og får godnathistorie indtil kl. cirka 20.

Jeg tror helt klart at det vil være en god idé at fokusere på at putte ham alene, altså at læse højt for ham alene inde i hans seng o.s.v. Hvis det er muligt rent logistisk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.