Jeg har en dreng på 4,5 og en pige på godt 2år.
Vi putter kl 18.45. Vi har lært vores søn at se på uret når den er der. Så han selv holder øje med det. Det er blevet lidt en leg, så han er næsten glad for at skulle sove 
Så finder de en bog (de skiftes) og vi sætter os ind i en af deres senge og læser historien. Derefter vælger de en sang hver, og så en fælles (det er enten "En pige gik i Enge" eller "Elefantens vuggevise"
Herefter siger jeg godnat og putter min dreng. Og går så ind på min datters værelse og putter hende på samme måde, og gerne med samme sætning.
Så år vi ud, og det er det. Nogle gange skal vi lige ind med lidt vand eller lignende, men de falder i søvn i løbet af 5 min.
V har i perioder brugt stressless musik, som vi så spillede. De har nogle der hedder dyb søvn. Og så lå de og lyttede til det, og faldt så i søvn. Men det bruger vi kun, hvis de er helt oppe at køre inden sengetid 
Ellers har vi også gode erfaringer med Kaninen der gerne ville sove. I starten lå min dreng og kartede rundt, men efter jeg bad ham om at ligge stille med ben og lign. så gør han det, og falder i søvn i løbet af bogen.
Anmeld
Citér