4 år mellem søskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
11 svar
8 synes godt om
9. februar 2016

God-mor

Hej

Vi har en datter der bliver 3 år til sommer, og min mand og jeg er så småt ved at tænke på en søskende til hende inden for en overskuelig fremtid. Vi tænker lidt at 4 år imellem ville være godt. Det er primært mig som i hverdagen klarer de praktiske ting inkl. vores datter og det vil være det samme med nummer 2. Så hvordan oplever i det er at have børn med ca. 4 års mellemrum? Er det en god alder at blive storesøster/bror? Tænker også med hensyn til om i oplevede en stor reaktion fra den store? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2016

Mortil2+

Der er 4 år mellem mine piger - og det er gået fint lige fra starten af.

I dag hvor de er 6 og 10 år, vil de meget gerne hinanden, og er bedste venner det meste af tiden :-)  Den mindste lære utroligt meget af storesøster, og det kan jeg jo kun nyde. Der var ikke ret jalouxi da lillesøster blev født, men storesøster fik også lov til at være med til det hun havde lyst til med lillesøster.

Men jeg tror ikke at der er nogen alder der er bedre end andre :-) 

Anmeld Citér

10. februar 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

nu er der 3 år mellem nr 1-2 og 4 år mellem nr 2-3.

nu er den yngste kun 7 måneder men den mellemste af mine børn har været rigtig glad for lillesøster. Været med til at skifte ble, finde tøj køre barnevogn. Alt det han gerne vil.

de to store er snart 8 og 5 og lige nu er det rigtig hårdt med dem. De slås rigtig meget. Ham på knap 5 er virkelig begyndt også at ville bestemme lege og det har de rigtig mange kampe om.

men på den anden side er de også de bedste venner

Anmeld Citér

10. februar 2016

God-mor

Spændende at høre jeres erfaringer Jeg tror heller ikke som sådan der er nogle aldersforskelle der er bedre end andre, men jeg ville nu ikke få børn får tæt på hinanden af hensyn til at jeg gerne vil have god tid til begge børn, og med to børn med 1-2 års mellemrum ville være for hårdt (for mig) 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Clisolka

Der er lige knap 3 år imellem mine - foruden 1½ måned

Jeg syntes det var en god alder hun blev storesøster i, men det var hårdt i starten, fordi lillebror jo selvfølgelig skulle være kolikbarn

Det er først nu at jeg er begyndt at have lidt mere overskud (den lille er nu 2&frac12, men de er også begge ørebørn, så vi har haft vores at se til de sidste 2 år

Anmeld Citér

12. februar 2016

God-mor

Der er lige knap 3 år imellem mine - foruden 1½ måned

Jeg syntes det var en god alder hun blev storesøster i, men det var hårdt i starten, fordi lillebror jo selvfølgelig skulle være kolikbarn

Det er først nu at jeg er begyndt at have lidt mere overskud (den lille er nu 2&frac12, men de er også begge ørebørn, så vi har haft vores at se til de sidste 2 år

Min datter havde også kolik og derfor er jeg nok SÅ bange for at den næste også skal døje med det, for det er godt nok hårdt! Selvfølgelig havde jeg gjort det igen, ville aldrig undvære min dejlige datter men puha det sidder stadig i mig hvor hårdt det var. 

Dejligt at høre din erfaring :-) Men hvor uheldigt de begge skal døje med ørene  Det har vi 7-9-13 aldrig haft noget af. 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Clisolka

God-mor skriver:

Min datter havde også kolik og derfor er jeg nok SÅ bange for at den næste også skal døje med det, for det er godt nok hårdt! Selvfølgelig havde jeg gjort det igen, ville aldrig undvære min dejlige datter men puha det sidder stadig i mig hvor hårdt det var. 

Dejligt at høre din erfaring :-) Men hvor uheldigt de begge skal døje med ørene  Det har vi 7-9-13 aldrig haft noget af. 

Ja, det er bestemt heller ikke en tid jeg ønsker tilbage, men fortryde? Aldrig

Ja, jeg kan slet ikke overskue tanken om at da min ældste var i lillebrors alder var jeg gravid med ham Jeg føler slet slet ikke at han er lige "så stor" som hende, men nok også mere fordi han ikke har et decideret sprog endnu (bagud med sproget pga. ørene)

Anmeld Citér

12. februar 2016

God-mor

Clisolka skriver:

Ja, det er bestemt heller ikke en tid jeg ønsker tilbage, men fortryde? Aldrig

Ja, jeg kan slet ikke overskue tanken om at da min ældste var i lillebrors alder var jeg gravid med ham Jeg føler slet slet ikke at han er lige "så stor" som hende, men nok også mere fordi han ikke har et decideret sprog endnu (bagud med sproget pga. ørene)

Det lyder også som om i har hænderne fulde, men på den gode måde og nu hvor lillebror er blevet "så stor" så i er ude ovre baby fasen  Og så kommer han nok efter med sproget og indtil da må du nyde stadig af have en lillemand. Det er da også lidt vemodigt på en måde når man slet ikke kan følge med i deres hastige udvikling, og de kan noget nyt hele tiden. Selvom man bliver glad og pavestolt så er det da lidt vemodigt det går SÅ stærkt. (Sådan har jeg det i hvert tilfælde)

Anmeld Citér

13. februar 2016

MorTilSnartFire <3

Jeg tror 4 år imellem er ganske fint. 

Vi har 2 drenge med 16 mdr. I mellem og de er bedste venner, men samtidigt er der også slåskampe osv, men det er vel meget normalt med brødre og så kort imellem!  jeg ELSKER de har hinanden og interesserer sig for det samme og næsten kan de samme ting. I dag er de 4,5 og knap 6 år. 

De blev storebrødre til deres lillesøster for 16 mdr. Siden (der er så 4,5 år imellem nr.1 og nr.3 og 3 år mellem nr.2 og nr.3 og de var begge SÅ gode til hende OG stadig er. De er så vilde med hende og var en rigtig stor hjælp for mig, med at hente stofbleer, flaske, legetøj osv. Og stadig er  (og det er endda drenge) 

nu har jeg så termin på onsdag med nr.4 og der kommer til at være 16-17 mdr. Mellem nr.3 og nr.4, som der også er mellem de 2 store og jeg glæder mig til 2 år ud i fremtiden, hvor de forhåbentlig også har et tæt bånd  

så her har alle aldre været gode og fantastiske på hver deres måde, så det kommer nok an på hvad du tænker og går efter.  Held og lykke 

Anmeld Citér

13. februar 2016

God-mor

MorTilSnartFire <3 skriver:

Jeg tror 4 år imellem er ganske fint. 

Vi har 2 drenge med 16 mdr. I mellem og de er bedste venner, men samtidigt er der også slåskampe osv, men det er vel meget normalt med brødre og så kort imellem!  jeg ELSKER de har hinanden og interesserer sig for det samme og næsten kan de samme ting. I dag er de 4,5 og knap 6 år. 

De blev storebrødre til deres lillesøster for 16 mdr. Siden (der er så 4,5 år imellem nr.1 og nr.3 og 3 år mellem nr.2 og nr.3 og de var begge SÅ gode til hende OG stadig er. De er så vilde med hende og var en rigtig stor hjælp for mig, med at hente stofbleer, flaske, legetøj osv. Og stadig er  (og det er endda drenge) 

nu har jeg så termin på onsdag med nr.4 og der kommer til at være 16-17 mdr. Mellem nr.3 og nr.4, som der også er mellem de 2 store og jeg glæder mig til 2 år ud i fremtiden, hvor de forhåbentlig også har et tæt bånd  

så her har alle aldre været gode og fantastiske på hver deres måde, så det kommer nok an på hvad du tænker og går efter.  Held og lykke 

Hvor lyder det bare skønt og stort tillykke med graviditeten  Håber at min datter til den tid vil tage det som dine to store drenge, for det er da dejligt af kunne involvere dem og de føler de hjælper til og man er sammen om det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.