Bange for at blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
5 svar
2 synes godt om
9. februar 2016

Anonym trådstarter

Ja det lyder helt underligt at man er bange for det .. Men nu sidder jeg her.. Havde ægløsning i nat, mig og kæresten hyggede i morges, og ja .. 

Vil dog lige sige at jeg har været gravid 2 gange før, 1. gang var en MA og anden gang var SA. Nok derfor jeg er bange for at blive gravid .. 

Er nok mest bange for at jeg ikke kan holde på et barn .. Jeg ved godt at 2 gange ikke er ret meget i forhold til andre, men for mig er 2 gange meget .. 

Men er det normalt at ha' de tanker?

Og er det normalt at ens ægløsningssmerter stopper lidt tid efter man har haft sex? .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Først og fremmest er jeg ked af at høre om dine tidligere aborter.

Har selv prøvet det og ved hvor hårdt det er.

Det lyder på mig, som om i måske skulle sætte jeres babyprojekt på pause lidt tid, så du ligesom når at fordøje og komme dig over aborterne, og blive klar til endnu en graviditet.

Personligt kunne jeg ikke blive gravid hurtigt nok efter min abort, og angsten kom først da graviditeten var i hus. Så derfor tænker jeg at du måske lige har brug for et pusterum, så du kan komme helt ovenpå psykisk.

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det lyder på mig, som om i måske skulle sætte jeres babyprojekt på pause lidt tid, så du ligesom når at fordøje og komme dig over aborterne, og blive klar til endnu en graviditet.

Personligt kunne jeg ikke blive gravid hurtigt nok efter min abort, og angsten kom først da graviditeten var i hus. Så derfor tænker jeg at du måske lige har brug for et pusterum, så du kan komme helt ovenpå psykisk.

Nårh, nej nej .. første gang var da jeg var 16, og anden gang var forrig år, så det er ikk lige sket .. Men angsten er der stadig for at det kan ske igen .. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Nårh, nej nej .. første gang var da jeg var 16, og anden gang var forrig år, så det er ikk lige sket .. Men angsten er der stadig for at det kan ske igen .. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

ok - har misforstået dig så.

Men forstår så nok ikke helt - Er du bange for at blive gravid, fordi du ikke vil have et barn nu?

Eller er i begyndt at prøve, og du er bange for at blive gravid fordi du så er bange for at miste?

Det første tror jeg er meget normalt omend, hvis man beskytter sig, så burde der ikke være alt for meget at frygte.

Med hensyn til det sidste, så tænker jeg, at du skal prøve ikke at tage sorgerne på forskud, der er ingen grund til at det skulle være tilfældet at du ikke kan holde på en graviditet. Langt flere end du lige tror oplever en eller flere uønskede aborter i deres forsøg på at få ønskebarnet uden, at der er andet galt end at naturen går sin gang.

Anmeld Citér

10. februar 2016

Anonym trådstarter

drabo skriver:

ok - har misforstået dig så.

Men forstår så nok ikke helt - Er du bange for at blive gravid, fordi du ikke vil have et barn nu?

Eller er i begyndt at prøve, og du er bange for at blive gravid fordi du så er bange for at miste?

Det første tror jeg er meget normalt omend, hvis man beskytter sig, så burde der ikke være alt for meget at frygte.

Med hensyn til det sidste, så tænker jeg, at du skal prøve ikke at tage sorgerne på forskud, der er ingen grund til at det skulle være tilfældet at du ikke kan holde på en graviditet. Langt flere end du lige tror oplever en eller flere uønskede aborter i deres forsøg på at få ønskebarnet uden, at der er andet galt end at naturen går sin gang.

Jeg er bange for at blive gravid fordi jeg er bange for at miste igen .. 

Jeg prøver virkelig ikk at tænke på at når jeg bliver gravid, at jeg mister, for selvfølgelig bliver det siddende.. Men frygten sidder bare i mig.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.