Hjælp!! Fortælle kæresten eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. februar 2016

puttenut

Hej piger

Min kæreste og jeg har været i gang med projekt baby i 7 måneder nu. Dog ved min kæreste ikke at jeg har få fjernet min spiral, da han længe har været klar, men ikke ville vide det, da det skulle komme som en lykkelig overraskelse. Og så ville det heller ikke ligge et pres på hans skuldre, hvilket jeg har været helt indstillet på

Nu til mit dilemma. Jeg har en lidt/til tider uregelmæssig cyklus og ved derfor ikke rigtig hvornår jeg har ægløsning, hvilket jo gør sådan en proces lidt sværere

Jeg har snakket med min læge og hun mener vi skal få testet min kærestes sædkvalitet først og så kan hun sende en henvisning til fertilitetsbehandling eller lignende.

Synes I bare jeg skal snakke med ham og kaste os ud i det? Eller skal jeg vente lidt endnu og se tiden an?

Jeg er i syvsind, for vil gerne være gravid NU, men vil også gerne have overraskelsesmomentet til min kæreste, da det er hans store ønske!!??

Håber i kan komme med nogle gode inputs/råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

Krydserfingre

Altså i har kun prøvet 7 mdr, det er ikke specielt længe.. derfor man også skal have prøvet minimum 1 år inden man bliver sendt videre. Giv det tid

Anmeld Citér

9. februar 2016

Soonmom

Jeg synes heller ikke 7 måneder er specielt længe

Især ikke hvis din cyklus er ustabil, så er det jo ikke engang sikkert at I har haft 7 cyklusser?
Hvis I ikke har reglmæssig sex, synes jeg du skal prøve ægløsningstest, så du ved hvornår du har ægløsning

Anmeld Citér

9. februar 2016

modesty

puttenut skriver:

Hej piger

Min kæreste og jeg har været i gang med projekt baby i 7 måneder nu. Dog ved min kæreste ikke at jeg har få fjernet min spiral, da han længe har været klar, men ikke ville vide det, da det skulle komme som en lykkelig overraskelse. Og så ville det heller ikke ligge et pres på hans skuldre, hvilket jeg har været helt indstillet på

Nu til mit dilemma. Jeg har en lidt/til tider uregelmæssig cyklus og ved derfor ikke rigtig hvornår jeg har ægløsning, hvilket jo gør sådan en proces lidt sværere

Jeg har snakket med min læge og hun mener vi skal få testet min kærestes sædkvalitet først og så kan hun sende en henvisning til fertilitetsbehandling eller lignende.

Synes I bare jeg skal snakke med ham og kaste os ud i det? Eller skal jeg vente lidt endnu og se tiden an?

Jeg er i syvsind, for vil gerne være gravid NU, men vil også gerne have overraskelsesmomentet til min kæreste, da det er hans store ønske!!??

Håber i kan komme med nogle gode inputs/råd

Hvor ustabil er din cyklus?

Anmeld Citér

9. februar 2016

puttenut

modesty skriver:

Hvor ustabil er din cyklus?

Den kan være alt fra 28-55 dage

Og jeg er før blevet testet "positiv" for PCO lignende symptomer, derfor min læge overvejer at starte behandling tidligere end man normalt gør

Anmeld Citér

9. februar 2016

modesty

puttenut skriver:

Den kan være alt fra 28-55 dage

Og jeg er før blevet testet "positiv" for PCO lignende symptomer, derfor min læge overvejer at starte behandling tidligere end man normalt gør

Okay, men så skal du vel også i udredning? Det virker mærkeligt at teste din mands sædkvalitet uden også at få dig igennem et forløb hos en gynækolog. 

Når din cyklus svinger så meget, så synes jeg godt at I kan tage imod tilbuddet om at blive udredt. Men I kan også vente, der er jo nogle kvinder der bliver gravide naturligt selvom de har PCO. Er du normalvægtig?

Jeg ville i hvert fald snakke med kæresten om det - jeg synes ikke at du skal gå rundt med de her overvejelser alene. Idéen med at overraske ham kunne have været hyggelig, men nu er der altså nogle andre faktorer der spiller ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.