Hjælp Ang. Konfirmation gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
6 svar
10 synes godt om
8. februar 2016

Anonym trådstarter

jeg skriver lige anonym herinde idag. 

Vi skal til to konfirmationer i maj, ved mine mands kusiner. Den ene ser vi max, 1 gang om året, måske hver 1,5 år, mens den anden ser vi gennemsnitlig hver mdr. Og har et utrolig godt forhold til, vi holder begge utrolig meget af hende vi ser tit, og hun leger og hygger altid aå dejligt med vores børn. 

Nu har vi snakket om, hvad med konfirmation gaven ? Vi hælder begge til at give den ene for lidt mere, da vi jo har et "forhold" til hende og hun betyder rigtig meget for os, og jo desværre ikke har et forhold til hende den anden, vi har aldrig snakket med hende rent ud sagt �� andet et goddag !  Min svigermor siger at det kan vi bestemt ikke tillade os og at vi skal give for for lige meget ( og det går bestemt ikke op i penge, men ) hans ene moster som vi ser utrolig meget gav vores børn for 500kr hver i dåb, mens hende vi aldrig ser gav for 150 kr, så selvfølgelig tænker vi os der at så skal de os ha for hver især beløb ? Da vi blev gift fik vi 500kr af ene moster mens vi fik 50kr af den anden. Ej det lyder som om det går op i penge, gør det bestemt ikke må i ikke tro. Jeg er bare ked af vi "skal" give begge kusiner for samme beløb, for Synes bestemt hende den ene "fortjener" mere. Ej håber virkelig ikke i synes jeg er sådan et usselt menneske �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Vi skal til to konfirmationer i maj, ved mine mands kusiner. Den ene ser vi max, 1 gang om året, måske hver 1,5 år, mens den anden ser vi gennemsnitlig hver mdr. Og har et utrolig godt forhold til, vi holder begge utrolig meget af hende vi ser tit, og hun leger og hygger altid aå dejligt med vores børn. 

Nu har vi snakket om, hvad med konfirmation gaven ? Vi hælder begge til at give den ene for lidt mere, da vi jo har et "forhold" til hende og hun betyder rigtig meget for os, og jo desværre ikke har et forhold til hende den anden, vi har aldrig snakket med hende rent ud sagt �� andet et goddag !  Min svigermor siger at det kan vi bestemt ikke tillade os og at vi skal give for for lige meget ( og det går bestemt ikke op i penge, men ) hans ene moster som vi ser utrolig meget gav vores børn for 500kr hver i dåb, mens hende vi aldrig ser gav for 150 kr, så selvfølgelig tænker vi os der at så skal de os ha for hver især beløb ? Da vi blev gift fik vi 500kr af ene moster mens vi fik 50kr af den anden. Ej det lyder som om det går op i penge, gør det bestemt ikke må i ikke tro. Jeg er bare ked af vi "skal" give begge kusiner for samme beløb, for Synes bestemt hende den ene "fortjener" mere. Ej håber virkelig ikke i synes jeg er sådan et usselt menneske �� 

Bare fordi andre giver skæve beløb, behøves i jo ikke.  

Nu kender jeg ikke historien bag, men hvis hun skal konfirmeres er hun jo ikke mere end 13-14 år og så vil jeg da bestemt ikke mene det er hendes skyld i ikke ses oftere. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg syntes i skulle gøre som I føler for!! 

Her går vi mere op i gaven og ikke hvad den koster..

hvis vi f.eks skulle gi for 300 kr, så kunne den perfekte gave sagtens koste 200 kr... Og så blir det sådan!  -og omvendt selvfølgelig. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Junipige15

Med mindre det er svigermor der tjener jeres penge, har hun intet at skulle have sagt ifht hvor meget i skal give for i gave 

hvis i føler for at give mere til den ene end til den anden, så skal i da bare gøre det! 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Lisbeth1985

I skal da gøre det,som i synes er rigtigt! Så må svigermor lige blande sig udenom denne gang:-)

Anmeld Citér

8. februar 2016

Soonmom

Synes den er lidt svær, hvis I giver penge synes jeg nok at det skal være ens. Hvis I giver gave, ville jeg have lettere ved at gøre forskel

Anmeld Citér

8. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg går hellerikke så meget op i hvad gaver koster, men det gør nogen og i ved selv bedst om det kan give konflikt i familien, og om det er en konflikt i gider.

et andet forslag kunne være, at i giver begge piger gaver af samme størrelse, men at hende som har et godt forhold til jeres børn får en ekstra gave fra børnene, så viser i også at det er pga tilknytningen, der er forskel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.