Nervøs for vandscanning :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
9 svar
1 synes godt om
8. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg skal til en vandscanning om 3 uger, hvilket jeg er rigtig nervøs for. Ikke så meget selve scanningen, men mere for svaret.

Min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide i 1.5 år nu og ønsker os brændende et barn. 

Jeg er 24, min kæreste 27. Jeg smed mine P piller for ca 1.5-2 år siden. 

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet om resultat osv, men kan kun finde oplysninger om selve scanningen. Har I prøvet en vandscanning? Får man svar med det samme?

Hvad hvis jeg ikke kan blive gravid? :/ 

Knus den bekymrede

Synes godt om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Nervøsiteten for det ukendte... og for svaret - kender jeg alt for godt. Selve scanningen var ikke slem for mig, ud over lidt ubehag. Så den skal du ikke frygte.

Svaret... ja, det kan jo være i alle retninger. Jeg fik et umiddelbart svar med det samme om, at alt så fint ud. Derpå blev billederne sendt til min gynækolog, som gennemgik dem og gav mig endeligt svar efter nogle dage.

Og hvis svaret er, at du ikke kan blive gravid naturligt (så klart er svaret i øvrigt kun ganske sjældent) - Jamen så er det jo helt afgørende at finde ud af det, så I kan komme videre med at finde en løsning på problemet. Og dem findes der heldigvis mange af i dag, selvom det absolut ikke er sjovt.

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

8. februar 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar, det lettede lidt på min bekymring

Og mange tak! 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Sujan

Det niver lidt og er ikke behageligt.. Hos mig kunne de se med det samme at der var fri passage! 

Bonus er at jeg har fået lavet skanningen 2 gange. 1 gang havde vi prøvet i 3,5 år og blev gravid i samme cyklus som skanningen (kan højst have været et par dage efter skanningen) nr. 2 gang jeg fik lavet skanningen blev jeg gravid den efterfølgende måned! Der var det 2,5 år siden jeg havde født og vi havde ikke brugt beskyttelse i den periode....

så de skanninger har altså gjort et eller andet for mig!!!!!!

Anmeld Citér

8. februar 2016

Yoggibear

Jeg fik også svar med det samme.... Altså om der var passage eller ej. Desuden forklarede hende jeg var hos om der var andet i vejen, hvilket der var mistanke hos hos mig. Jeg blev sendt videre, hvor der heldigvis ikke det galt som frygtet. 

Jeg blev gravid efter skylningen og ved også en veninde gjorde.

held og lykke 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Kærlighediminmave

Jeg synes det var meget ubehageligt. Føltes som ekstreme mens smerter bagefter. Jeg fik svar med det samme men blev ikke gravid på trods af skyldningen desværre  

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym trådstarter

Ej nu glæder jeg mig faktisk lidt, efter at høre at der er flere der har haft held efterfølgende  

Også dejligt at høre at det bestemt ikke er unormalt at gå 1.5 år, har næsten været sikker på der er noget galt med mig (selvom min kæreste flere gange har sagt at jeg skal tage det helt roligt).. 

Håber den snart er der 

Anmeld Citér

14. februar 2016

Tex

Er der nogle af jer, der har haft nogle symptomer, siden I har fået lavet vandscanning, eller var det bare for at udelukke lukkede æggeledere!?!?

Jeg har haft en del vandigt udflåd og påvist væske i livmoderslimhinden ved UL (i forb m kort protokol, ICSI), så jeg tænker om det var relevant at få lavet sådan en scanning...

Anmeld Citér

14. februar 2016

modesty

Tex skriver:

Er der nogle af jer, der har haft nogle symptomer, siden I har fået lavet vandscanning, eller var det bare for at udelukke lukkede æggeledere!?!?

Jeg har haft en del vandigt udflåd og påvist væske i livmoderslimhinden ved UL (i forb m kort protokol, ICSI), så jeg tænker om det var relevant at få lavet sådan en scanning...

Hvis du er i ICSI behandling er det irrelevant med vandscanning da dine æggeledere jo ikke er i brug.

Anmeld Citér

14. februar 2016

Tex

Modesty: ja, det har måske været irrelevant, men min kærestes sædkvalitet er pludselig blevet normal, så naturlig graviditet burde i teorien være mulig...

Desuden snakkede hun om at for meget vand, ville gøre det svært for ægget at sætte sig fast/kunne skylle ægget ud...og det er der jeg tænker at væske i æggelederen (og livmoderslimhinden) nok ikke er godt!?!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.