Er det mig der er hysterisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2016

Anonym trådstarter

Er anonym for ikke at hænge nogen ud.

Et familiemedlem, Y, har i sin barndom været veninder med X, men snakker ikke sammen mere.

X har et barn der bliver 5 til april, (blev mor som 18 årig) kommer fra en lidt belastet familie, har tidligere haft problemer med kommunen ang barnet og er derfor flyttet til en anden kommune, hvad dette drejer sig om ved jeg ikke, det er noget Y har fortalt hurtigt om.

her til morgen skriver Y til mig, om en facebook opdatering X har lavet som Y er lidt forarget over.

X skiver noget i stil med: nej hvor er "barnets navn" dygtig, kun 4 år og kan selv tage bussen til børnehave, nu jeg ikke har det godt

jeg tabte kæben. Og kommentarerne til var noget i stil med hvor er barnet sej osv. Jeg er ikke selv venner med X på facebook så kan ikke engang kommentere det selv, ellers havde jeg gjort det.

men er det mig og Y der er hysteriske eller er det bare ikke i orden? Jeg overvejer virkeligt at kontakte Xs kommune, det er i mine øre fuldstændigt vanvittigt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Et familiemedlem, Y, har i sin barndom været veninder med X, men snakker ikke sammen mere.

X har et barn der bliver 5 til april, (blev mor som 18 årig) kommer fra en lidt belastet familie, har tidligere haft problemer med kommunen ang barnet og er derfor flyttet til en anden kommune, hvad dette drejer sig om ved jeg ikke, det er noget Y har fortalt hurtigt om.

her til morgen skriver Y til mig, om en facebook opdatering X har lavet som Y er lidt forarget over.

X skiver noget i stil med: nej hvor er "barnets navn" dygtig, kun 4 år og kan selv tage bussen til børnehave, nu jeg ikke har det godt

jeg tabte kæben. Og kommentarerne til var noget i stil med hvor er barnet sej osv. Jeg er ikke selv venner med X på facebook så kan ikke engang kommentere det selv, ellers havde jeg gjort det.

men er det mig og Y der er hysteriske eller er det bare ikke i orden? Jeg overvejer virkeligt at kontakte Xs kommune, det er i mine øre fuldstændigt vanvittigt

I min verden skal man afleveres når man går i vuggestue/dagpleje og børnehave. Og som 4 årig er man slet ikke gammel nok til at tage bussen selv. 

Men på den anden side synes jeg faktisk at det er ok at lade et barn tage i skole selv, også i 0. klasse. Jeg har selv cyklet i skole alene fra jeg gik i 0. klasse uden problemer. Jeg tror dog ikke jeg ville sende et barn i den alder med bussen alene, med mindre det er en skolebus der  kun stopper  for at samle elever op og sætter dem af ved skolen.

Så nej, jeg synes ikke du er hysterisk, jeg ville heller ikke sende en 4-5 årig alene med bus. Aldrig i livet.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

I min verden skal man afleveres når man går i vuggestue/dagpleje og børnehave. Og som 4 årig er man slet ikke gammel nok til at tage bussen selv. 

Men på den anden side synes jeg faktisk at det er ok at lade et barn tage i skole selv, også i 0. klasse. Jeg har selv cyklet i skole alene fra jeg gik i 0. klasse uden problemer. Jeg tror dog ikke jeg ville sende et barn i den alder med bussen alene, med mindre det er en skolebus der  kun stopper  for at samle elever op og sætter dem af ved skolen.

Så nej, jeg synes ikke du er hysterisk, jeg ville heller ikke sende en 4-5 årig alene med bus. Aldrig i livet.

Håber bare pædagogerne reagerer, men jeg kan ikke vide det eller spørge, når jeg ikke selv er i kontakt med vedkommende... 

Synes det er virkeligt uansvarligt

Anmeld Citér

8. februar 2016

SofiaMik

Tænker at børnehaven indberetter det, så i behøver ikke tænke mere over det. Man kan ikke aflevere sig selv i vores børnehave. 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Kay

Anonym skriver:

Håber bare pædagogerne reagerer, men jeg kan ikke vide det eller spørge, når jeg ikke selv er i kontakt med vedkommende... 

Synes det er virkeligt uansvarligt

Bed y og at sagen et billede af opdateringen og sende den som en anonym bekymring (det vil sige hun ikke skal skrive under eller skrive sit navn da x automatisk får agtindsigt ) til kommunen så må de jo undersøge sagen

Anmeld Citér

8. februar 2016

Chellie

Jeg synes, det er lige tidligt nok at skulle tage bussen selv som 4-årig, og i børnehave. Det er ikke heeelt stuerent, synes jeg ikke. Men når det er sagt, så startede jeg altså i skole som 5-årig, og der tog jeg selv bussen hver dag. Mine forældre øvede turen med mig mange gange i sommerferien op til, og med undtagelse af første skoledag (som jo er en stor dag), jamen, så klarede jeg altså selv den tur fremadrettet, selvom der var tale om en skole, som lå inde midt i den trafikerede del af Århus midtby. Jeg gik også selv hjem fra børnehave (der var én halvstor vej, og en håndfuld gangstier) fra tid til anden, da jeg nærmede mig skolealderen.

Vi ved ikke ret meget om situationen. Vi ved ikke, hvor i landet det er, hvor lang turen er, hvor modent barnet er, eller hvordan trafikken er på den pågældende rute. Jeg synes, det lyder meget ungt at skulle tage bus alene som 4-årig, ja. Helt sikkert. Men når jeg tænker tilbage på min egen barndom, kan det egentlig sagtens tænkes, at jeg også havde klaret turen fint, og uden at være utryg...? Jeg ved det ikke...

Anmeld Citér

8. februar 2016

Mor til Ella

Anonym skriver:

Min naive tankegang r at jeg vælger at håbe på at mor har det røv dårligt, og derfor har lavet en aftale med BH om at hun sætter hende på bussen, at hun ikke skal ret langt og så en pædagog står ved stopestedet når hun skal af. 

Jeg ville aldrig selv gøre sådan, men ved af egen erfaring ( da jeg har en mor i kørestol ) at sådanne aftaler sommetider var uundgåelige, og hun var på ingen måde en dårlig mor.

Anmeld Citér

8. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Først tænker jeg at børnehaven nok skal indberette, hvis det er et problem. Nu kender vi jo ikke hele historien, hun skriver noget med nu jeg har det dårligt. Der kan jo være en aftale om at der er en voksen, som henter barnet ved bussen i den anden ende. Det kan være bussen er en kommunal kørselsordning fordi moderen ikke er i stand til at aflevere en periode.

hvis barnet vitterligt selv går ned og tager bussen i børnehave som 4 årig, så synes jeg det virker for tidligt, men er så også sikker på at børnehaven nok skal gøre noget.

Anmeld Citér

8. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min søn må ikke gå hjem fra fritidshjem før anden klasse. Pædagogerne har oplevet alt for mange "uheldige" episoder, så nu er der kommet den regel. Jeg ville personligt aldrig sende mit barn alene afsted før 8 år og bussen først 10 måske .. 

Til gengæld ser jeg (når jeg kører på arbejde) en del børn på ca 4 år gå alene i børnehave, så måske det også lidt handler om hvilket område man bor i? 

Anmeld Citér

8. februar 2016

Anonym

Hold da op.. Det er langt væk i min verden. Helt syg er hun vel ikke når hun har overskud til Facebook  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.