To indskudslån gennem kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.922 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for at høre at nogen har haft en positiv oplevelse med dette! Jeg skylder stadig penge på et gammelt indskudslån jeg tog gennem kommunen for år tilbage - jeg har vel betalt halvdelen ca. Nu står keg i en situtation hvor jeg er blevet hjemløs og leder derfor desperat efter bolig hurtigt og har ikke rigtig tid/mulighed for at spare op pt. På borger.dk kan jeg læse at man i særlige tilfælde kan få lov at låne til et indskudslån selvom man skylder på et gammelt - og jeg har fundet nogle ledige boliger i en by hvor vi har råd til at sidde. Jeg spørger naturligvis kommunen, men jeg vil bare høre om nogen af jer har fået lov til at tage et ekstra indskudslån? Jeg håber lidt min situtation er "særlig" nok til at jeg kan få lov. 

Overvejer om jeg kan tilbyde de kan tage mine børnepenge de næste to gange - det vil dække det hele, tror i det kunne være en mulighed? 

Jeg VED godt kun kommunen kan svare 100% rigtigt, men jeg føler lidt jeg for første gang ser et lys og har bare lidt brug for at høre positive historier

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for at høre at nogen har haft en positiv oplevelse med dette! Jeg skylder stadig penge på et gammelt indskudslån jeg tog gennem kommunen for år tilbage - jeg har vel betalt halvdelen ca. Nu står keg i en situtation hvor jeg er blevet hjemløs og leder derfor desperat efter bolig hurtigt og har ikke rigtig tid/mulighed for at spare op pt. På borger.dk kan jeg læse at man i særlige tilfælde kan få lov at låne til et indskudslån selvom man skylder på et gammelt - og jeg har fundet nogle ledige boliger i en by hvor vi har råd til at sidde. Jeg spørger naturligvis kommunen, men jeg vil bare høre om nogen af jer har fået lov til at tage et ekstra indskudslån? Jeg håber lidt min situtation er "særlig" nok til at jeg kan få lov. 

Overvejer om jeg kan tilbyde de kan tage mine børnepenge de næste to gange - det vil dække det hele, tror i det kunne være en mulighed? 

Jeg VED godt kun kommunen kan svare 100% rigtigt, men jeg føler lidt jeg for første gang ser et lys og har bare lidt brug for at høre positive historier

Kan kun sige at man ALTID kan få et lån gennem banken hvor kommunen stiller sikkerhed som en sidste udvej...

eller det er i hvert fald sådan at banken ikke må sige nej til at give en den slags lån...

så overvej det...

så bliver det et almindeligt lån, men at kommunen giver sikkerhed og hvis du så ikke betaler dine afdrag til banken så trækker kommunen dig i diverse ydelser eller ligger gælden til Skat som så trækker det fra...

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nu sidder jeg selv med de sager, og der skal VIRKELIG meget til. 95% af gangende svaret nej..

Mht tíl at modregne lånet I børnefamilie ydelsen er det ikke muligt. Der må KUN modregnes I dem vis der er tale om bla manglende insti. men du kan jo evt betale resten af lånet selv de næste to gange, så kan du igen låne.  

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu sidder jeg selv med de sager, og der skal VIRKELIG meget til. 95% af gangende svaret nej..

Mht tíl at modregne lånet I børnefamilie ydelsen er det ikke muligt. Der må KUN modregnes I dem vis der er tale om bla manglende insti. men du kan jo evt betale resten af lånet selv de næste to gange, så kan du igen låne.  

Ja, jeg skal bare være ude herfra hvor vi har fået lov til at opholde os om 1,5 mdr, så det giver mig ikke rigtig mulighed for det. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Håber det er ok jeg spørger nu du skriver du sidder med ligende sager - om 1,5 mdr står vi på gaden, bogstaveligt talt, mit barn og jeg, men det er i sig selv ikke "nok" til at få lov? Jeg søger uanset hvad, men jeg er så træt af at sætte mine forhåbninger op. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Håber det er ok jeg spørger nu du skriver du sidder med ligende sager - om 1,5 mdr står vi på gaden, bogstaveligt talt, mit barn og jeg, men det er i sig selv ikke "nok" til at få lov? Jeg søger uanset hvad, men jeg er så træt af at sætte mine forhåbninger op. 

Det er helt ok at du spørg  

Det kommer meget an på hvilken forudsætning der gør at du er havnet i din situation. 

Vis det eks vis er fordi du ikke har betalt husleje er svaret temmelig sikkert nej.

Syntes bestemt også at du skal prøve at søge, om ikke andet så en enkelt ydelse.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer meget an på hvilken forudsætning der gør at du er havnet i din situation. 

Vis det eks vis er fordi du ikke har betalt husleje er svaret temmelig sikkert nej.

Syntes bestemt også at du skal prøve at søge, om ikke andet så en enkelt ydelse.

Vi boede i Kbh, og måtte pludselig ud af vores lejlighed fordi huslejen steg med flere tusinde kroner - min sagsbehandler rådede mig til at flytte til en mindre kommune, da det er nemmere at få hjælp der. Vi fandt så et 6 kvm værelse hvor vi bor nu, meget midlertidig! Men den kommune vi er flyttet til vil (selvfølgelig) ikke bare hjælpe os, og Kbh er jo ligeglade, de var heldige jeg var naiv og desperat og bare lyttede så de slap af med os, og nu står jeg her og ved ikke hvad jeg skal stille op. Boligsituationen er jo ekstrem herovre. Har så fundet nogle lejligheder vi har råd til i en mindre by på Vestsjælland - og ja, resten af historien kender du. Det er meget kort fortalt. Ved ikke om det har relevans, men jeg er diagnoseret bipolar oveni.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og tusind tak fordi du giver dig tid til at svare 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Og tusind tak fordi du giver dig tid til at svare 

Det var så lidt. I så fald tænker jeg der er gode muligheder, men det var da også en vanvittig husleje stigning ??? Hold da op altså. 

Er det boligselskab du har fundet lejligheder i ?

Anmeld Citér

8. februar 2016

sille000

Jeg har også prøvet og stå næsten hjemløs med barn det eneste kumunen ville hjælpe med var krisehjem så tror ikke du skal satse på noget og jeg havde ikke indskudslån 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.