D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jeg bor i lejlighed og er rigtig glad for det, og har egentlig nogle søde naboer. Der er dog en familie der går mig meget på!
Jeg kender dem ikke, snakker ikke med dem og de hilser ikke på nogen overhovedet, hvis man tilfældigvis støder på dem i opgangen. Det er sådan set også ok, each to their own. Det der går mig på er at de stiller deres skrald ud i opgangen!
Når skraldespanden er fuldt stiller de bare posen ud i opgangen. Og ikke bare sådan "Vi skal ud af døren lige om lidt, og tager den med". Heller ikke "Vi tager den med næste gang vi går ud af døren".
Den kan stå der LÆNGE! Nogle gange så længe at de stiller flere poser ud så der står 2-3 fyldte skraldeposer i opgangen. Og det LUGTER! Jeg synes det er så klamt når jeg af og til træder ud af min lejlighed og direkte ud i affalds-lugt. Ad sgu!
Jeg har tænkt mig at skrive en seddel og ligge i deres postkasse (eller måske hænge den på deres dør), men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive. Vil gerne holde en nogenlunde pæn tone, men på den anden side synes jeg bare det er så fundamentalt respektløst af dem, at jeg har svært ved ikke at lyde meget, meget gal. Jeg vil ikke sige det direkte til dem, både fordi jeg aldrig når at "fange" dem i opgangen (de løber nærmest op og ned af trappen hvis der er andre, som om vi bidder) og fordi jeg ikke rigtig ved hvor meget dansk de kan. I det område jeg bor er der mange indvandrer, og mange af dem har problemer med det danske sprog (Intet ondt ment, men sådan er det altså).
Anmeld
Citér