vi prøver at blive gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. februar 2016

Charlotte N

Hej.

min kæreste og jeg prøver,at blive gravide.

men mangler nogle gode fif til, hvordan vi øger chancen lidt bedre. (Har en app mht. Cyklus og frugtbar periode) 

jeg var kun på p-piller, da jeg var omkring 13 . Men har ikke været på dem siden jeg var 13/14 år. ( har ikke brugt andet prævention end kondom) 

vi har prøvet on/OFF i et lille år ca, og har snakket med vores læge om, at vi først kan få hjælp til at blive gravide efter der er gået et år. 

Men er lidt optimist' jeg vil gerne prøve 'sådan virkelig' , at blive gravid af natur. 

Så ja, har i nogle fif/råd ������

god weekend 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2016

GrønStjerne

Mit bedste råd må være at holde lidt styr på din cyklus og finde ud af hvornår du har ægløsning. Nogle kvinder, men ikke alle, får tegn på at de har ægløsning, ved fx øget udflåd, og mens lignende smerter.

De gange jeg er blevet gravid har vi haft sex før ÆL, sådan et par dage før, og på dagen hvor jeg havde det. Jeg er blevet meget hurtigt gravid de gange hvor vi har forsøgt.

Anmeld Citér

6. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes det er rigtig fint at I selv prøver intenst inden I søger udredning

når du skriver at I har prøvet on and off i næsten et år, så tænker jeg at det vil være en god ide at starte "forfra". Så at fra nu begynder I rigtigt-agtigt. 

En rigtig god ting er at have sex hver anden dag. I hvert fald op til og omkring ægløsning. Nogle gange regner man med at man har ægløsning på en bestemt tid udfra diverse symptomer eller beregninger, men nogle gange er kroppen anderledes skruet sammen, så selvom det hverken hænger sammen datomæssigt, så er det heller ikke sikkert at det er forbundet med smerter deromkring. Derfor er det en god ide ikke kun at have sex lige deromkring forventet ægløsning. Men generelt hele måneden.

Når I har prøvet det nogle måneder og der stadig intet er sket trods regelmæssig sex så ville jeg nok prøve med ægløsningsteste. 

Hvis I skal udredes behøver det heldigvis heller ikke at betyde så meget, det kan fx være at det for eksempel ville hjælpe at få skyllet æggeledere eller lignende. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

6. februar 2016

migxher

Jeg har taget ekstra d vitamin(har hørt det skulle Være godt for fertiliteten) og så har jeg brugt de her zoneterapi punkter på mig selv:  https://www.katrinebirk.dk/hjemmebehandling/punkter-til-at-oege-fertilitet/

Og nu lader den til at være der, i første hug har lige testet svagt positivt.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Charlotte N

migxher skriver:

Jeg har taget ekstra d vitamin(har hørt det skulle Være godt for fertiliteten) og så har jeg brugt de her zoneterapi punkter på mig selv:  https://www.katrinebirk.dk/hjemmebehandling/punkter-til-at-oege-fertilitet/

Og nu lader den til at være der, i første hug har lige testet svagt positivt.

Uhh. �� Tillykke!

Anmeld Citér

7. februar 2016

Charlotte N

Charlotte N skriver:

Uhh. �� Tillykke!

Anmeld Citér

7. februar 2016

Charlotte N

SDD skriver:

Jeg synes det er rigtig fint at I selv prøver intenst inden I søger udredning

når du skriver at I har prøvet on and off i næsten et år, så tænker jeg at det vil være en god ide at starte "forfra". Så at fra nu begynder I rigtigt-agtigt. 

En rigtig god ting er at have sex hver anden dag. I hvert fald op til og omkring ægløsning. Nogle gange regner man med at man har ægløsning på en bestemt tid udfra diverse symptomer eller beregninger, men nogle gange er kroppen anderledes skruet sammen, så selvom det hverken hænger sammen datomæssigt, så er det heller ikke sikkert at det er forbundet med smerter deromkring. Derfor er det en god ide ikke kun at have sex lige deromkring forventet ægløsning. Men generelt hele måneden.

Når I har prøvet det nogle måneder og der stadig intet er sket trods regelmæssig sex så ville jeg nok prøve med ægløsningsteste. 

Hvis I skal udredes behøver det heldigvis heller ikke at betyde så meget, det kan fx være at det for eksempel ville hjælpe at få skyllet æggeledere eller lignende. 

Held og lykke 

Tusind tak for de gode råd 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Charlotte N

GrønStjerne skriver:

Mit bedste råd må være at holde lidt styr på din cyklus og finde ud af hvornår du har ægløsning. Nogle kvinder, men ikke alle, får tegn på at de har ægløsning, ved fx øget udflåd, og mens lignende smerter.

De gange jeg er blevet gravid har vi haft sex før ÆL, sådan et par dage før, og på dagen hvor jeg havde det. Jeg er blevet meget hurtigt gravid de gange hvor vi har forsøgt.

Tak for rådet 

dejligt at det kan lade sig gøre hurtigt! 

Det giver lidt håb 

Anmeld Citér

7. februar 2016

migxher

Du kunne et prøve temperatur metoden den går ud på at man tager sin temperatur hver morgen som det første når man står op, omkring ægløsning stiger temperaturen så en smule, og falder så igen. Men prøv at Google det. Evt kombineret med ægløsnings test.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.