Falsk opkald til barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
24 svar
11 synes godt om
6. februar 2016

cnmigo

Min datter har lige fået mobiltelefon - hun har haft den i 3 dage; nyt nummer mv.

Idag ringede den så - jeg tog den da hun ikke var her.

Det var "Susanne" fra H&M som ville snakke med min datter (hun nævnte hende ved navn...) fordi de gerne ville bruge hende i H&M til tøj design.

Jeg sagde hun kunne sende en mail til min datter - men hun ville rigtig gerne tale med hende.

Da jeg sagde hun ikke var hjemme, sagde hun ok og afsluttede samtalen...

Stemmen var 100 % fra et barn (altså det lød sådan, ved ikke om det er lavet om via elektronik)

Mit spørgsmål  -  er der nogen der ved noget som helst om dette? Har oplevet det`?

Hvor havde hun min datters navn - og nummer fra?

Jeg kunne ikke slå nummeret op, ukendt person.

Hvad tænker I? Og hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2016

Monski

cnmigo skriver:

Min datter har lige fået mobiltelefon - hun har haft den i 3 dage; nyt nummer mv.

Det var "Susanne" fra H&M som ville snakke med min datter (hun nævnte hende ved navn...) fordi de gerne ville bruge hende i H&M til tøj design.

Jeg sagde hun kunne sende en mail til min datter - men hun ville rigtig gerne tale med hende.

Stemmen var 100 % fra et barn (altså det lød sådan, ved ikke om det er lavet om via elektronik)

Mit spørgsmål  -  er der nogen der ved noget som helst om dette? Har oplevet det`?

Det må være en din datter har givet sit nummer til tænker jeg. For telefonen kan jo ikke stå i hendes navn, så man kan ikke finde det via nettet. Måske en veninde der synes det kunne være sjovt? 

Jeg ville ringe tilbage til nummeret efter et par dage - så er de ikke så obs på at det måske er dig  hvis det fortsætter ville jeg overveje nyt nummer. 

Håber i finder ud af hvem det er. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

cnmigo

Hun har ikke udleveret sit nummer til andre end veninden og så bedsteforældrene.

Og det var ikke nogen af dem som ringede...

Netop det med navnet undrede også mig...

Anmeld Citér

6. februar 2016

Fremad

Enten må veninden være den der ringer, have givet nr videre eller også så hat din datter givet sit nr ud.... 

Den står jo ikke i hendes navn og de ved hvad hun hedder.... 

Hvor gammel er hun 

Anmeld Citér

6. februar 2016

EnGodMor

Har du ikke en telefon liste til klassekammeraterne? Måske du er heldig at nummeret der ringede er derfra

Anmeld Citér

6. februar 2016

cnmigo

De går i 2. klasse, min datter er 8 år, og ikke totalt hard-core med det tekniske.

Jeg véd hun kun har givet nummeret til den ene pige i klassen som hun havde med hjem og lege i fredags.

Jeg har ikke en liste over børnenes numre i klassen, nej - kun forældrene og ja så hende den ene pige.

Pigen der ringede lød yngre eller max samme alder som min datter. Hun var ikke en fra klassen (kendte ikke stemmen)

Der er ikke nogen som ellers har hørt om noget lignende som ved mere?

Anmeld Citér

6. februar 2016

cnmigo

Og nej, er 100% sikker på, min datter ikke har udleveret sit nummer til andre. Og hun spurgte mig om lov inden hun gav nummeret til veninden...

Anmeld Citér

6. februar 2016

TNBC

cnmigo skriver:

Ring fra hemmeligt nummer og se, eller fra en anden telefon. 

Står den i dit navn, vis man søger på det? For hvis det er en der kender jer, kender personen jo også din datters navn.

Anmeld Citér

6. februar 2016

Sedigfor

Jeg vil ringe nummeret op med hemmeligt nummer og så se hvad der sker (:

Anmeld Citér

6. februar 2016

cnmigo

TNBC skriver:

Ring fra hemmeligt nummer og se, eller fra en anden telefon. 

Står den i dit navn, vis man søger på det? For hvis det er en der kender jer, kender personen jo også din datters navn.

hendes nummer er registreret som udeladt/hemmeligt.

Kommer ikke frem via krak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.