Svigerfamilien :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
9 svar
27 synes godt om
6. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen

jeg er rimelig frustreret, ked af det og bare øv!

Sagen er den at min kærestes storebror og kone venter et barn. Det er rigtig dejligt for dem, og er glad på deres vegne. 

Min kæreste og jeg venter nu også et barn. Jeg er dog kun 6+2, så derfor stadig hemmeligt. 

Min kæreste familie har altid været meget sådan jaa hvordan skal jeg forklare det. Det er storebroren der skal være først til ALT! De har alt som betegnes som en lykkelig familie. Føler lidt at de bliver betragtet som drømmeparret, og det er ved at gå mig på nerverne.

De får nu alle de babyting som kan bruges fra familien, og føler lidt at nu er der ikke noget til os? Er det forkert? 

De ved jo selvfølgelig ikke at vi venter os endnu, og ved ikke hvordan de vil takle det, fordi når vi fortæller det har storebrorens kone ikke født endnu. 

Jeg er bare så ked af at de er så perfekte og føler ikke at vi kan gøre det godt nok. 

Er jeg bare helt fra den? Eller er det okay at være en smule jaloux? Er det forkert at jeg føler sådan omkring dem? Og ikke bare er lykkelig på deres vegne? 

I dag måtte jeg se på nogle ting de fik og jeg var bare så frustreret indeni. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2016

Soonmom

Når de ikke ved at du er gravid har de jo ikke grundlag for at handle anderledes, så jeg kan ikke helt se hvad du vil have de skal gøre ?

Anmeld Citér

6. februar 2016

Abracadabra

Lidt afhængig af, hvor langt hun er, kan det jo være, at de allerede er færdige med nogle af tingene, når din baby kommer? Det kan også være, at dine svigerforældre bliver så befippede, at de så køber en ny barneseng/barnestol til jer, nu den "gamle" er i brug... 

Hvad er det præcis, du gerne vil have? Familiesengen? Arve-tripp-trapp-stolen? OpOpmærksomheden? De to første ting klarer I jer nok uden, opmærksomheden skal I nok få... 

Anmeld Citér

6. februar 2016

ninibadini

Jeg forstår dig godt! Jeg mistede i december '14 i uge 6. Den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid, fortæller min storebrors kæreste at hun ventede 2. barn. Begge mine brødre havde der hver et barn. Jeg følte mig uden for i familien for alt handlede bare om børn, og den klub var jeg ikke med i. Jeg glædede mig sådan til at fortælle min nyhed og få mine forældres fulde opmærksomhed mens jeg var gravid og så kom hun sgu og tog mit rampelys!  Jeg var flov over at jeg havde de tanker. Jeg mistede så og hvor var det hårdt at se hende nygravid og alle i familien (det var jo jul) spurgte hvornår det var min tur. Jeg var ved at bryde sammen flere gange. Den dag jeg så fandt ud af at jeg var gravid igen ville skæbnen det at min anden svigerinde sagde at de skulle have nr. to!  Igen havde jeg meget svært ved at tackle det. Men jeg beholdt da heldigvis fosteret og vi var gravide alle tre sammen og det var faktisk rigtig hyggeligt! Og Vores tre drenge får det bare så sjovt sammen! Jeg har fået rigelig opmærksomhed. I min svigerfamilie er det første barnebarn, så der får vi alt det opmærksomhed og arver alt vi vil. Hvordan er det i din egen familie? Er der ikke noget at arve der hvis det er dét du er bekymret for? 

For at opsummere skal din svigerfamilie nok blive lykkelige, du vil få en god sparringspartner i din svigerinde og jeres børn vil sikkert få rigtig meget glæde af hinanden. Lige nu er du jaloux og det er helt ok at være 

Anmeld Citér

6. februar 2016

lineog4

Selvsagt er det okay at være jaloux, det er en følelse og følelser er okay så længe de ikke tager overhånd og gør forholdet dårligt. 

Lige nu har din svigerinde den opmærksomhed du glæder dig til at få, og tro mig den skal du nok få når det er din tur og lige nu kan du jo sidde med din søde hemmelighed og smile stille og tænke, vent I bare det bliver endnu bedre for om lidt ved I der kommer to børnebørn. 

Hvad der ikke er okay, er at være sur over de får tingene, for hvorfor skulle de dog ikke - de er gravide så alle ved det og I er stadigt hemmeligt gravide og de kommende bedster kan jo ikke vide at børnebørnene kommer så tæt så I ikke begge kan bruge tingene på skift. 

Og synes egentlig heller ikke det er okay du ikke kan synes det er fantastisk I er gravide begge to.

Anmeld Citér

6. februar 2016

Anonym trådstarter

ninibadini skriver:

Jeg forstår dig godt! Jeg mistede i december '14 i uge 6. Den dag jeg fandt ud af at jeg var gravid, fortæller min storebrors kæreste at hun ventede 2. barn. Begge mine brødre havde der hver et barn. Jeg følte mig uden for i familien for alt handlede bare om børn, og den klub var jeg ikke med i. Jeg glædede mig sådan til at fortælle min nyhed og få mine forældres fulde opmærksomhed mens jeg var gravid og så kom hun sgu og tog mit rampelys!  Jeg var flov over at jeg havde de tanker. Jeg mistede så og hvor var det hårdt at se hende nygravid og alle i familien (det var jo jul) spurgte hvornår det var min tur. Jeg var ved at bryde sammen flere gange. Den dag jeg så fandt ud af at jeg var gravid igen ville skæbnen det at min anden svigerinde sagde at de skulle have nr. to!  Igen havde jeg meget svært ved at tackle det. Men jeg beholdt da heldigvis fosteret og vi var gravide alle tre sammen og det var faktisk rigtig hyggeligt! Og Vores tre drenge får det bare så sjovt sammen! Jeg har fået rigelig opmærksomhed. I min svigerfamilie er det første barnebarn, så der får vi alt det opmærksomhed og arver alt vi vil. Hvordan er det i din egen familie? Er der ikke noget at arve der hvis det er dét du er bekymret for? 

For at opsummere skal din svigerfamilie nok blive lykkelige, du vil få en god sparringspartner i din svigerinde og jeres børn vil sikkert få rigtig meget glæde af hinanden. Lige nu er du jaloux og det er helt ok at være 

Håber os rigtig meget på at vi kan bruge hinanden, nu hvor børnene kommer så tæt på hinanden. Håber de har det på samme måde, og det er det jeg er nervøs for. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Selvsagt er det okay at være jaloux, det er en følelse og følelser er okay så længe de ikke tager overhånd og gør forholdet dårligt. 

Lige nu har din svigerinde den opmærksomhed du glæder dig til at få, og tro mig den skal du nok få når det er din tur og lige nu kan du jo sidde med din søde hemmelighed og smile stille og tænke, vent I bare det bliver endnu bedre for om lidt ved I der kommer to børnebørn. 

Hvad der ikke er okay, er at være sur over de får tingene, for hvorfor skulle de dog ikke - de er gravide så alle ved det og I er stadigt hemmeligt gravide og de kommende bedster kan jo ikke vide at børnebørnene kommer så tæt så I ikke begge kan bruge tingene på skift. 

Og synes egentlig heller ikke det er okay du ikke kan synes det er fantastisk I er gravide begge to.

Jeg er på ingen måder sur over at vi begge er gravide. Tror det bliver rigtig dejligt at børnene er så tætte. Vi er begge bare meget nervøse over hvordan de vil reagere på det, og generelt bare familien. Og ja så sys jeg det er rigtig træls at se at de arver alt. Og det er ikke nogens skyld. Bliver bare ret trist af det. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Babilooo

Tillykke 

jeg tror at du skal huske på at de ikke ved det - og måske overveje at fortælle det.

Hvorfor er i nervøse for at fortælle og deres reaktion. Med mindre de er unormale bedsteforældre bliver de da dobbelt lykkelige for at vente to børnebørn. 

Mit råd er at fortælle dem de og nyd at børnene bliver tætte på hinanden.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Kildebakken

Jeg tror bare jeg ville fortælle hemmeligheden til familien med det i baghovedet at i kan miste. Så har de også mulighed for at tage hensyn, hvis ikke alt går som planlagt. Samtidig ville jeg være den imødekommende som fortæller svigerinden, hvor meget i glæder jer til at ungerne kan vokse op samme. Hvis du er rigtig modig så fortæller du også om din frygt for afvisning fra svigerfamilien, når katten er ude af sækken, kommer man ofte tætteste på hinanden. Men det kan selvfølgelig også være at de ikke er typerne som ville forstå sådan en udmelding. 

Kh 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym trådstarter

Mange tak for svar 

Min mor, lillebror og veninde ved det. Så har vi nogen at snakke med det om, hvis det går galt. 

Min kæreste vil os fortælle det til en kammerat nu her, men han har brug for tid til at fortælle sine forældre det. Han er nervøs for reaktionen og pga. Storebroren. Ikke fordi han vil blive sur, ved vi at ingen af dem vil. Men deres reaktion bliver nok ikke hurrraaaaa

Er sikker på de nok skal blive glade med tiden, tror bare de føler at det er storebrorens tur først

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.