ÆL, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

266 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Min kæreste (27 år) og jeg (24 år) har prøvet at blive gravide i 1.5 år nu. Jeg skal til en vandscanning om 3 uger (hvilket jeg er meget nervøs for) :/

Jeg har lige haft ÆL, svagt positiv idag, igår var testen meget tydelig positiv og i forgårs var den svag positiv. Vi har haft ubeskyttet samleje i dagene op til og også på ÆL dagene.

Men er det normalt at have 3 dage med positiv ÆL? Eller kan det betyde ægget ikke er befrugtet, nu når testen stadig viser positiv? Ved godt at mit spørgsmål nok er lidt underligt,

Vi vil bare så gerne snart kunne se de to streger på en graviditetstest i stedet for ÆL test Nogen der har prøvet en vandscanning som evt kan berolige mig lidt? Er så nervøs for at de finder et eller andet og siger at jeg aldrig bliver gravid

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Hej.

Min kæreste (27 år) og jeg (24 år) har prøvet at blive gravide i 1.5 år nu. Jeg skal til en vandscanning om 3 uger (hvilket jeg er meget nervøs for) :/

Jeg har lige haft ÆL, svagt positiv idag, igår var testen meget tydelig positiv og i forgårs var den svag positiv. Vi har haft ubeskyttet samleje i dagene op til og også på ÆL dagene.

Men er det normalt at have 3 dage med positiv ÆL? Eller kan det betyde ægget ikke er befrugtet, nu når testen stadig viser positiv? Ved godt at mit spørgsmål nok er lidt underligt,

Vi vil bare så gerne snart kunne se de to streger på en graviditetstest i stedet for ÆL test Nogen der har prøvet en vandscanning som evt kan berolige mig lidt? Er så nervøs for at de finder et eller andet og siger at jeg aldrig bliver gravid

En ægløsningstest kan ikke være svagt positiv. 

Den er positiv når begge streger er lige tydelige, eller når teststregen er tydeligere end kontrolstregen. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Anonym trådstarter

Har taget et billede af ÆL testen fra idag som viste svagt positiv. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. februar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Har taget et billede af ÆL testen fra idag som viste svagt positiv. 

Jeg tror ikke, at du har forstået ægløsningstestene.

En test er kun positiv, når teststregen er lige så tydelig som kontrolstregen eller tydeligere - alt andet er negativ.

Hvis du er i tvivl og er nødt til at spørge andre, er den negativ, man er ikke i tvivl om en positiv.

Ægløsning falder indenfor 24-36 timer efter positiv test, reelt er ægget befrugtningsdygtigt i ca 10 timer i denne periode.

Anmeld Citér

5. februar 2016

Anonym trådstarter

Okay det giver mere mening Nej har vist ikke haft forstået det helt hehe. 

Igår var den helt sikkert positiv, så dvs at jeg har ÆL idag (24 timer efter). Kunne heller ikke få det til at hænge sammen at det skulle være 3 dage Mange tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.