nogle der er gode til terminsberegning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
6 svar
6 synes godt om
4. februar 2016

Rsa

jeg ved med sikkerhed at vores baby er lavet d.30 eller 31 december (+ det antal dage sæden er levedygtig)!

Da min cyklus har svinget en del - har ligget på 35, 26, 48 og 38 dage de sidste 4 måneder - er jeg meget i tvivl om, hvordan jeg kan beregne ca. termin. Nogle Der kan hjælpe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2016

Goggelogge

Hvornår havde du sidste menstruation?

Anmeld Citér

4. februar 2016

Mullesmith

Sidste 1. Mens dag er dagen man beregner fra. Google terminsberegner så kan du taste ind og finde datoen 

Anmeld Citér

4. februar 2016

Pikku Myy

Rsa skriver:

jeg ved med sikkerhed at vores baby er lavet d.30 eller 31 december (+ det antal dage sæden er levedygtig)!

Da min cyklus har svinget en del - har ligget på 35, 26, 48 og 38 dage de sidste 4 måneder - er jeg meget i tvivl om, hvordan jeg kan beregne ca. termin. Nogle Der kan hjælpe?

Du ved hvilken dag undfangelsen er sket. Så er der ingen grund til at bruge sidste menstruations 1. dag. Undfangelsen er 2+0. Så vil du være 7+0 i dag. Og så alligevel ikke helt nødvendigvis. For det er forskelligt hvor hurtigt et befrugtet æg kommer i gang, og så rykker det jo lidt igen.

Du vil med garanti opleve en læge eller lignende, der holder fast i at du skal tage udgangspunkt i sidste menstruations 1. dag. Det er fordi det er sådan man gør, og så ved alle hvad man snakker om. Og det viser jo faktisk bare hvor arbitrært tallet er. Det er ikke voldsomt vigtigt

Anmeld Citér

5. februar 2016

Rsa

Hvornår havde du sidste menstruation?

sidste første dag i menses var d.18 december

Anmeld Citér

5. februar 2016

mija

Jeg har også en meget svingende cyklus, og min læge beregnede mig også bare ud fra sidste mens 1 dag, men da jeg så kom til scanning, blev jeg sat 1 uge tilbage.. 

Så jeg ville beregne ud fra befrugtningsdato som er 2+0, og som der også bliver nævnt, kan det være +- et par dage

Anmeld Citér

5. februar 2016

Familie

Syntes du skal få lægen til at mærke størrelsen på din livmoder, for sådan er det lettere at få en fornemmelse.

Jeg har lige været ved lægen som selvfølgelig også tog udgangspunkt fra sidste mens første dag og beregnede terminen derefter. Jeg fortalte hende så at min cyklus havde svinget fra 25-38 dage så jeg vidste ikke hvor langt henne jeg var. Hun foreslog at mærke efter og derud fra mente hun at jeg var 6-7 uger henne og ikke 4+ som udregnigen viste  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.