Nervøs over den første tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

255 visninger
2 svar
4 synes godt om
4. februar 2016

Anonym trådstarter

Godaften Jeg er gravid i uge 32 og er så småt begyndt at tænke på den første tid med baby. Jeg er så nervøs for hvordan det vil gå og jeg har tankemylder omkring alle mulige ting. Jeg tænker fx på at jeg har læst baby i starte får skiftet ble 6-8 gange i døgnet, hvilket vel ca svarer til hver 3. Time. Hvor ofte baby skal spise og hvordan man fx får indført nogle rutiner omkring søvn ( hvis det er muligt?) vil jeg gerne høre lidt om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ved du hvad? Slap af og tag det helt roligt! 

Det falder dig fuldkommen naturligt når du står med dit barn i armene. Du kan lægge nok så mange planer, men virkeligheden er en helt anden, når du står med barnet. 

Du kan ikke forvente at der er nogen som helst rutiner what so ever.. 

Hvis du skal amme, så forvent at du ikke kommer til at lave andet den første tid. Baby sover, spiser, skider, og så forfra. Og man lærer lynhurtigt sit barn at kende, og kan høre forskel på gråden. 

Det tog måneder før vi havde nogen form for rutine, og det er helt normalt.

Anmeld Citér

4. februar 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Godaften Jeg er gravid i uge 32 og er så småt begyndt at tænke på den første tid med baby. Jeg er så nervøs for hvordan det vil gå og jeg har tankemylder omkring alle mulige ting. Jeg tænker fx på at jeg har læst baby i starte får skiftet ble 6-8 gange i døgnet, hvilket vel ca svarer til hver 3. Time. Hvor ofte baby skal spise og hvordan man fx får indført nogle rutiner omkring søvn ( hvis det er muligt?) vil jeg gerne høre lidt om. 

Du skal ikke være nervøs, det skal nok gå, ellers kan du altid spørge sundhedsplejersken til råds når hun kommer på besøg. Det med bleskift gjorde vi efter hvert måltid, mine var på flaske så vi havde skema over hvor meget der blev spist og de (tvillinger) blev vækket hvis de sov hver 3. Time for at spise. Hvis du skal amme kan du ikke vide hvor meget der bliver spist hver gang så der kan jeg forestille mig at det er noget med at mærke efter på baby hvornår der er behov for mad, og det er sikkert mere end hver 3. Time lige det første stykke tid, så bare læg baby til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.