Ud fra din beskrivelse af jeres forhold lyder det som om, at selvom I begge er i dyb mistrivsel i jeres forhold, så er måden I er sammen på også blevet det normale.
Samspillet mellem jer giver drama i hverdagen - dramaet slider på jer, men det giver også en voldsom bekræftelse af at være et meget vigtigt menneske i et andet menneskes liv. Det kan være svært at afstå fra og skulle se frem til et liv, hvor der ikke er et andet menneske, som mindst en gang om ugen grædende erklærer, at de ikke kan leve uden dig/ham.
Jeres fokus i forholdets tidlige fase, som sikkert har været på et dejligt liv sammen, er flyttet til at være på redningsmissionen i forhold til forholdet - og til den anden.
Jeg tror, at det fornuftige ville være, at en af jer - og den person tror jeg er nødt til at være dig - fjerner jer selv fra situationen i et stykke tid. Tag med en veninde, din mor, hvem som helst en uge syd på, i sommerhus, flyt over til veninden eller hjem til dine forældre. Tag en uge væk og giv ham besked på at pakke sine ting og flytte ud i løbet af den uge. Sig til ham, at du gerne vil tale med ham, når der er gået fx 3 uger.
Når du taler/mødes med ham igen og føler et stort savn, så tænk over: hvad er savn efter drama, hvad er savn efter forelskelsen, der var engang, hvad er savn efter ham, som den han er nu. Og hvad har du sat pris på i de tre uger, I ikke har talt sammen? Og så sæt eventuelt nye rammer om jeres fortsatte kontakt: fx han må ringe til dig en gang om ugen, hvor I taler sammen i 30 min.
Jeg tror, at det vil være hårdt, men jeg tror også, en væsentlig del af savnet vil gå på den bekræftelse du mangler, når du ikke længere har et menneske i dit liv, som ikke kan leve uden dig. Det er bare ikke det, en kæreste er.