1089 gr i uge 29+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
7 svar
1 synes godt om
3. februar 2016

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Nogen herinde der har prøvet at have en lille baby i maven som vejede 1089 gram i uge 29+, men som endte ud med at føde til tiden alligevel, og hvad vejede baby der den kom ud.

Jeg har den for historie at jeg i Januar 2011 fik en datter 8 uger før tid, grundet moderkageløsning og som kun vejede 1585 gram. Nu har jeg lige været til skanning, og hun siger så igen at min baby pige er for lille, og i den anledning har jeg en større chance for at sku igennem det samme.. hvad er jeres erfaringer, andre der har prøvet noget lignende. Er virkelig nervøs.

Noget man kan spise, som gør baby stor og stærk, eller..???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Becks

Hvor mange % har de sat hende til at være for lille?

Anmeld Citér

3. februar 2016

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Becks skriver:

Hvor mange % har de sat hende til at være for lille?

Det sagde hun ikke noget om, men hun lå nede under den underste streg...

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mom2Two

181084 skriver:

Nogen herinde der har prøvet at have en lille baby i maven som vejede 1089 gram i uge 29+, men som endte ud med at føde til tiden alligevel, og hvad vejede baby der den kom ud.

Jeg har den for historie at jeg i Januar 2011 fik en datter 8 uger før tid, grundet moderkageløsning og som kun vejede 1585 gram. Nu har jeg lige været til skanning, og hun siger så igen at min baby pige er for lille, og i den anledning har jeg en større chance for at sku igennem det samme.. hvad er jeres erfaringer, andre der har prøvet noget lignende. Er virkelig nervøs.

Noget man kan spise, som gør baby stor og stærk, eller..???

Min søn vejede 1100 g da jeg fik ham ved akut kejsersnit i uge 29+1... Jeg fik ikk a vide a han var for lille ... Min anden søn vejede 2000 g da jeg fil ham i uge 34....

Anmeld Citér

3. februar 2016

Becks

181084 skriver:

Det sagde hun ikke noget om, men hun lå nede under den underste streg...

Det burde stå der i din vandrejournal, hvor hun har skrevet?

Men umiddelbart lyder vægten fin i den uge :)

Anmeld Citér

3. februar 2016

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Becks skriver:

Det burde stå der i din vandrejournal, hvor hun har skrevet?

Men umiddelbart lyder vægten fin i den uge :)

hun viste mig på skærmen da hun havde indtastet oplysningerne fra skanningen at hun lå under den nederste streg, så hun er for lille... og skal derfor til kontrol skanning om 14 dage..

Anmeld Citér

3. februar 2016

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Mom2Two skriver:

Min søn vejede 1100 g da jeg fik ham ved akut kejsersnit i uge 29+1... Jeg fik ikk a vide a han var for lille ... Min anden søn vejede 2000 g da jeg fil ham i uge 34....

Synes det er mærkeligt at der er så mange meninger om hvad baby skal veje i de forskellige uger, og bliver sku bekymret da jeg før har haft moderkageløsning, og hun siger chancerne for at det sker igen er høje, fordi hun er for lille.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Becks

181084 skriver:

hun viste mig på skærmen da hun havde indtastet oplysningerne fra skanningen at hun lå under den nederste streg, så hun er for lille... og skal derfor til kontrol skanning om 14 dage..

Det er meget lidt, for lille hun er :)

Gennemsnitsvægten i uge 29 er 1,2 kg. 

Jeg har også gået til kontrolscanninger, da min pige også har været for lille :)

Hun har svinget mellem 30 %, 12 %, 18 %, 11 %, 21 % og nu 13,7 % for lille...

fra 18 % og nedefter ligger de inde for normalen, så længe de følger deres egen kurve :)

I uge 30+0 blev min skønnet til at veje 1189 gr. og der var hun 18 % for lille..

I dag 40+0 blev hun skønnet til at veje 3092, som er 13,7 % for lille (eller svarende til et fosters str. i uge 37 +) For 14 dage siden var hun 21 % for lille, så det svinger rigtig meget..

Og de kan også sagtens måle forkert :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.