Hej Trine.
Jeg har en dejlig dreng på 10 uger som har rigtig svært ved at komme videre i søvnen efter den lette søvn (REM søvnen) som ofte vækker ham. Der skal jeg hjælpe ham rigtig meget - vugge, nusse osv for at han falder i søvn igen. REM søvnen fylder rigtig meget af hans søvn, så hans søvn bliver afbrudt rigtig rigtig ofte. Nogengange vågner han helt op ude i barnevognen hver halve time, hvor jeg så må vugge lidt med ham for at få ham til at falde i søvn igen.
Hvornår begynder den dybe søvn at fylde mere i forhold til remsøvnen? Tænker at tiden forhåbentlig vil arbejde for os? Ved du noget om det?
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med din lille dreng. Jeg har fået videresendt dit spørgsmål.
Deter helt normalt, han vågner op efter 45 minutter. Du kan få ham til at sove igen når du vugger ham i vognen.
Han kan være sulten.Hans mave er stadig så lille, at han ikke kan klare så store mængder mad .til den gode lange lur.
Den gode lange lur flere gange om dagen, kommer stille og roligt ved 3-4 måneders alderen.
Derer stor forskel på babyers søvn. nogen er gode til at sove fra start, andre lidt senere. Det bedste. du kan gøre at lade ham styre sit søvnbehov. og hjælpe ham, når han har brug for det, og det gør du så fint.
Der er mange artikler på nettet omkring børns søvn. De kan inspirere og give refleksion.Alligevel er det ,de færreste børn der gør, som det står i bogen.
Fortsat held og lykke med din lille søn
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér