Stor råb om råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
2 svar
1 synes godt om
1. februar 2016

Anonym trådstarter

sagen er den at jeg har et dele barn på 4,9år. 

Vi deler 10/4 (fars fredag fra bh til mandag bh hveranden weekend. Vi forældre har et rigtig godt samarbejde og har haft det fra starten af, barnet var 17mdr dengang )

Forrige tirsdag, begynder disse virkelig vredesudbrud fra barnet, det har lige været fars weekend, ikke sagt at det har noget med det at gør.  

sidste uge havde barnet 4 udbrud, virkelig hidsig, vred og ked af det, børnehaven har set to af disse udbrud og Jeg har snakket med børnehave om dem og far hvad det kan skyldes, hvad der kan gøres og hvad de udbrud skal fortælle os. 

Nu her i eftermiddag har barnet endnu et stort vredesudbrud over en turtels der var lappen sammen, som iøverigt har været længe. 

Jeg prøver at være der for barnet, trøste, anderkende og forklar hvorfor den er lappet sammen. Barnet går total i skrige/vrede og løber bag trappen og sidder der ret længe og råber/græder om at barnet vil have iPaden, hvilket jeg har sagt nej til, når man er så vred/sur/hidsig.. 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvorfor barnet får disse ture, det plejer slet ikke at være sådan .. 

Jeg begynder selv at være rigtig ked af det, over disse udbrud, da jeg føler at jeg står lidt alene med dem, og ikke ved hvad jeg skal gøre og hvorfor de er kommet .. 

Hvad gør jeg forkert, hvad kan jeg gøre for at ændre denne onde cirkel.. Vil mit barn alt godt ,, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

sagen er den at jeg har et dele barn på 4,9år. 

Vi deler 10/4 (fars fredag fra bh til mandag bh hveranden weekend. Vi forældre har et rigtig godt samarbejde og har haft det fra starten af, barnet var 17mdr dengang )

Forrige tirsdag, begynder disse virkelig vredesudbrud fra barnet, det har lige været fars weekend, ikke sagt at det har noget med det at gør.  

sidste uge havde barnet 4 udbrud, virkelig hidsig, vred og ked af det, børnehaven har set to af disse udbrud og Jeg har snakket med børnehave om dem og far hvad det kan skyldes, hvad der kan gøres og hvad de udbrud skal fortælle os. 

Nu her i eftermiddag har barnet endnu et stort vredesudbrud over en turtels der var lappen sammen, som iøverigt har været længe. 

Jeg prøver at være der for barnet, trøste, anderkende og forklar hvorfor den er lappet sammen. Barnet går total i skrige/vrede og løber bag trappen og sidder der ret længe og råber/græder om at barnet vil have iPaden, hvilket jeg har sagt nej til, når man er så vred/sur/hidsig.. 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, hvorfor barnet får disse ture, det plejer slet ikke at være sådan .. 

Jeg begynder selv at være rigtig ked af det, over disse udbrud, da jeg føler at jeg står lidt alene med dem, og ikke ved hvad jeg skal gøre og hvorfor de er kommet .. 

Hvad gør jeg forkert, hvad kan jeg gøre for at ændre denne onde cirkel.. Vil mit barn alt godt ,, 

- Det er en fase og det går over  

Her varer sådanne perioder med udbrud typisk en uge til halvanden (få gange har vi været heldige og nøjes med 2 dage ) .... Så forsvinder de som dug for solen i en måned eller 3 og kommer igen ... 

Der bliver prøvet grænser og gerne de samme ting flere gange ... 

Her hjalp det at aftale de voksne imellem hvilke regler der gælder .. Og holde det ... Så bliver der sat en grænse - og vi kan henvise til at det har barnet fået at vide før - Det er sådan det er ... 

Udbrud kan sagtens være voldsomme og afhængig af stædighed vare ret længe men det er heldigvis ikke farligt 

Anmeld Citér

1. februar 2016

EnGodMor

Oplever faren disse udbrud? 

Tænker det måske kan være en reaktion på at mor og far ikke er sammen ? Man kan vel godt får sådanne reaktioner selvom det er længe siden barnet blev dele barn.

Tanker os om nogle måske "driller" i børnehaven? Nogle der irriterer barnet, så det reageret på denne måde?

En fase der hører alderen til, det er vel os den alder, hvor de vil vise at de kan sige til og fra, skal prøve grænser af, vil vise de os kan fx dække bord, selv bestemme tøj de vil have på, osv

Mit bedste råd ville være, at lave en hygge dag med barnet, spørge ind til om alt går godt i børnehaven,  om det er ked af noget, tage barnet med i  de forskelle hverdags ting, så det føler sig set  mg på ligefod med jer voksne, fx lave mad sammen, indkøb sammen, dække bord sammen, hjælper ad med vasketøj, se tegnefilm med dyner i stuen, cykle tur sammen og lade barnet fører vejen. 

Måske det har brug for at vise det os kan nogle ting 

Håber alt det bedst

Eventuelt Google "vred femårig" eller noget i den stil1

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.